Spring naar bijdragen

Windows 7 Loopt vast

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  5712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Ik weet niet of dit het goede plekje is, maar dat zie ik vanzelf wel.

Ik heb een probleem. Mijn PC loopt op onbepaalde tijden vast. Midden in een game als ik bezig op het internet ben etc. Ik vind dit nogal vervelend omdat ik niet weet waar het aan kan liggen. Het processorgebruik is meestal onder de 30% en het geheugengebruik ook zoiets.

Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn windows 7 niet helemaal goed werkt. Ik heb de Windows 7 Enterprise 64 bit. Maar hoe weet ik zeker dat het daaraan ligt?

Weet er iemand waar het aan ligt? Alvast bedankt :)

Mvg,

Fred

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k
  • Reacties 24
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  1279
  • Waardering:   11
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

is je PC 64bit compatibel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 11
  • 1.3k

• Actief:  

Zeker ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

al eens je register opgekuist met CCleaner?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 11
  • 1.3k

• Actief:  

Nope, maar heeft dit echt zin? En verwijderd die dan geen nuttige bestanden zodat mijn pc helemaal niks meer doet?

Bedankt voor je reacties :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

ik heb al veel gelezen dat het helpt tegen vastlopen, vraag mij ook niet hoe dat komt maar er zijn er veel waarbij dit geholpen heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 11
  • 1.3k

• Actief:  

Gedaan en t helpt niks. Hij start ook automatisch chckdisk op om 1 van de schijven te reparen. Maar voorheen (toen ik een legale versie van XP had en geen nieuwe computerspullen) had ik hier nooit problemen mee. Dus misschien ligt het dan toch aan de Windows 7 versie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Bijdragen:  132
  • Waardering:   0
  • Actief:  

Ik heb ook windows 7 64x en mijn computer liep ook steeds vast. Bij mij lag het aan een registry cleaner en waarschijnlijk Spyware doctor.

Mij hebben ze toen aangeraden om deze programma's te verwijderen.

Sindsdien is hij niet meer vastgelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 132

• Bijdragen:  3912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Nope, maar heeft dit echt zin? En verwijderd die dan geen nuttige bestanden zodat mijn pc helemaal niks meer doet?

Bedankt voor je reacties :)

Ccleaner is gewoon helemaal veilig hoor, verwijderd geen rare dingen, en die register scan werkt ook goed,;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 206
  • 3.9k
  • 1

• Actief:  

Ik heb ook windows 7 64x en mijn computer liep ook steeds vast. Bij mij lag het aan een registry cleaner en waarschijnlijk Spyware doctor.

Mij hebben ze toen aangeraden om deze programma's te verwijderen.

Sindsdien is hij niet meer vastgelopen.

Ik heb deze programma's niet (?) Toch bedankt voor je reacties. Ik zal morgen even kijken of het aan het RAM-geheugen ligt.

@Wous, ik heb m al gebruikt maar t helpt niks (helaas)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Bijdragen:  602
  • Waardering:   4
  • Actief:  

Draai gewoon een nachtje memtest86, als daar geen errors uit komen je hd(s) testen op bad sector (of andersom xD). Hoevaak gebeurt het eigenlijk? Je kan ook met een Linux live-cd proberen of je het ook hebt, of windows op een ander partitie installeren.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4
  • 602

• Actief:  

Ik heb eigenlijk het ide dat het aan mn hd's ligt (ik heb er 2). Want soms start die automatisch bij het opstarten chckdsk op. 1 keer heb ik m helemaal laten lopen en toen repareerde, fixde, delete die een hoop dingen. Maar ik krijg nog steeds dat die automatisch checkdisk opstart.

Ik denk niet dat het aan mn RAM geheugen ligt, want het meeste in mijn pc is nieuw. Ik zou hooguit nog even kunnen kijken naar de voltages in het BIOS scherm.

Maar met wat en hoe controlleer ik mijn hd's op een bad sector? Met checkdisk of een ander iets?

T gebeurt is van 1-2 keer per dag, maakt niet uit hoe lang die aanstaat. Eerst liep die vast, opnieuw opgestart liep die na 5 minuten weer vast.

En ik heb geen Linux live-cd.

Ik zou het ook op een andere partitie kunnen installeren maar volgens mij is dat niet het probleem ;)

Post samenvoeging: augustus 29, 2010, 11:29:40

Nog een probleem :o

Ik krijg nu ook: D:/ is niet toegankelijk. schijfstructuur is beschadigd en onleesbaar. Wie heeft er een oplossing? Kan ik misschien de hele schijf opnieuw "installeren"? De data is als het goed is toch gebackuped :) Maar ik wil gewoon meer mijn schijf kunnen gebruiken. :-\

Post samenvoeging: augustus 29, 2010, 15:19:43
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k
  • 4 weken later...

• Actief:  

Nog steeds last van. Hoe zit het met het formateren? Gewoon aanklikken en stappen volgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

dan zal je wel alles kwijt zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 11
  • 1.3k

• Actief:  

Dat weet ik ;) Maar daarna doet de schijf wel weer normaal toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Bijdragen:  4943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Actief:  

Register helpt in principe niet op lange termijn. Ik denk dat je probleem iets dieper ligt. Ik zou heel even Windows 7 repair doen. Het is heel erg makkelijk. Je stopt je installatie-cd in je pc, boot via cd en kiest niet voor 'Install windows 7', maar voor repair. Heeft bij mij ook het een en het ander opgelost. Als dit niet werkt zou je kunnen formatteren of een hijackthis logje plaatsen op www.nucia.eu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Actief:  

@Jeroen, bedankt voor je reactie! Ik heb geen installatie CD (iemand die ik ken had m geinstalleerd) Maar ik heb geprobeerd m te formateren maar hij doet 0 komma 0. Helemaal niets dus. Ik ga waarschijnlijk dit weekend een andere versie van windows 7 erop zetten hopelijk doet die het dan wel weer goed.

Oh ja nog iiets belangrijks, het type van deze schijf is: raw. Dat klinkt niet heel goed..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Actief:  

Wordt de pc ook niet te warm? Dat had ik met mijn laptop die liep ook steeds vast doordat de koeler niet meer werkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 36
  • 595

• Actief:  

Nope, mijn pc is heerlijk koel. Ik verbaasde me er vanochtend zelfs over toen ik m had opgestart :P Ook na het gamen is die gewoon normaal :)

Post samenvoeging: september 25, 2010, 20:51:37

Yay hij doet weer normaal. Nieuwe kabeltjes aangelosten en geformateerd en nu werkt die weer goed ;D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k
  • 2 weken later...

• Actief:  

Schijf is weer normaal, maar hij heeft af en toe nog random vastlopers. Maakt niet uit wat ik doe (gamen, internetten msnen) ook verschilt de tijd (5 minuten, uren enz)

Iemand oplossing?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

Niemand? ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Bijdragen:  1157
  • Waardering:   9
  • Prestatiepunten:  50
  • Actief:  

Blijkbaar niet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 9
  • 1.2k

• Actief:  

Blijkbaar niet..

Posten enkel om zo je berichten aantal naar boven te doen (onnuttig) is hier niet toegelaten en heb ik een hekel aan!

@ Freddy: al eens geprobeerd een herstel te doen (zoeken naar fouten) met Windows dvd?.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 11
  • 1.3k

• Actief:  

Hoe werkt dat precies? Ik heb namelijk geen dvd bij de hand (had m van iemand geleend, wel een **** versie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

maakt niet uit, zou een w7 downloaden en op dvd branden en dan booten van de dvd en dan kiezen voor computer herstellen en dan automatisch systeemherstel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 11
  • 1.3k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!
  • Recente prestatie

• JaslyGer heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...