Spring naar bijdragen

Windows 7 boot error

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hoi,

Probleem:

Elke keer als ik de gebrande DVD erin stop geeft hij deze foutmelding:

"cdboot cannot boot from cd code 5"

Ik ben de laptop van m'n zus aan het formatteren, eerst het gekloot met booten..

Op een gegeven moment leek alles wel te werken, vervolgens alles geformatteerd, maar kreeg ik midden in het installatie proces een foutmelding waarbij alles opnieuw moest.

Als ik nu het bootmenu open en vervolgens de Windows7-cd wil installeren geeft hij deze foutmelding:

"cdboot cannot boot from cd code 5"

De feitjes:

Windows 7 Gedownload

Bootable CD

Nu lees ik op verschillende forums dat dit een fout is die vaak voorkomt bij computers met verouderde moederborden. (de hare is 2 jaar oud, maar moet windows 7 aankunnen).

Nou vroeg ik me af of het misschien aan mijn manier van branden ligt.

Mijn eigen windows7 cd's (die ik NIET zelf gebrand heb, dus ben hier niet ervaren in) heb ik in Groningen laten liggen, nu heb ik windows dus opnieuw gedownload en de bestanden (als RAR-bestand) uitgepakt en vervolgens als data op een dvd gebrand met IMGburn. IS DIT WEL JUIST?

Verder kwam ik op een topic met een manier om het als .ISO bestand op te slaan, ik snapte er weinig van, maar heb toch de stappen gevolgd maar ook zonder resultaat.

---Overigens heb ik het bootmenu natuurlijk op dvd-speler staan---

Ik heb ook gebruik gemaakt van de mogelijkheid om het rechtstreeks van een USB-stick te installeren maar ook dat helpt niks.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 1
  • Reacties 0
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...