Spring naar bijdragen

Laptop voor werk

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Hey duken leden,

De vriendin van mijn pa is op zoek  naar een nieuwe laptop voor haar werk, ik heb al een beetje gekeken op tweakers maar weet niet echt welke ik haar het beste kan aanraden met een budget van ca 750 euro.

Daarom wil ik jullie vragen of er laptops zijn van max 750 euro die er qua prijs/kwaliteit verhouding uitspringen tegenover andere laptops in die prijsklasse. Indien dit niet het geval is, hoor ik graag welke laptop ik haar kan aanraden.

De doeleinden weet ik niet exact, maar ik neem aan dat de laptop hoofdzakelijk gebruikt wordt voor office en internet, waarschijnlijk geen zware applicaties dus.

Alvast bedankt voor het advies.

EDIT:

Ik heb nog even door gekeken, de onderstaande laptops zijn prima laptops voor het budget van 750 euro neem ik aan, zou iemand kunnen aangeven of er een betere keus is.

HP G72-140ED (WS490EA)

Dell Inspiron 1564 (N0056412)

EDIT2: de voorkeur gaat uit naar 17 inch (de HP G72-140ED (WS490EA) dus) aangezien degene niet heel erg goede ogen heeft.

VXL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 772
  • Reacties 8
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  2097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Waarom up-sell je haar niet naar een instap model Macbook?

Even zonder dollen. Als 750 euro haar budget is lijkt het mij handig een iet wat goedkopere laptop te nemen en te denken aan accessoires die nodig zijn? Een tas? muis? Office pakket?

Als deze laptop enkel word gebruikt voor tekstverwerking dan kan ze best een stuk lager gaan zitten en vervolgens wat extra accessoires nemen die van pas komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 74
  • 2.1k

• Actief:  

Dat instap model macbook gaat niet lukken denk ik, maar ik ga een poging doen.

Verder zal ik eens proberen wat meer duidelijkheid te krijgen over wat ze er exact mee gaat doen, zodat er met die informatie een laptop kan worden gekozen.

VXL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 772

• Bijdragen:  2097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Actief:  

Zodra je meer duidelijkheid heb dan hoor ik dat graag.

Is voor ons om te helpen namelijk een stuk makkelijker.

Vraag gelijk welke randapparatuur of software van belang is en met de prijs mee berekend moet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 74
  • 2.1k

• Actief:  

De laptop gaat alleen gebruikt worden voor het onderhouden van een website, het gebruik van office (word, outlook, etc) en verder gewoon internet.

Overigens is er aangegeven dat er geen randapparatuur of software benodigd zijn. Mijn vader heeft namelijk nog een office 2007 proffesional licentie liggen.

Verder wil ze wel graag via de computerwinkel hier in de buurt bestellen(heko).

Het budget maakt eigenlijk dus niet uit, aangezien ik tegen m'n pa zei 500 a 600 euro moet ook goed te doen zijn, waarop hij antwoordde: "die 100 euro is geen probleem(700 euro) dan heeft ze tenminste het gevoel wat extra ruimte te hebben qua prestaties enzo". Al gaat ze geen verschil merken in de dingen die ze ermee gaat doen, laat ik het gewoon geworden.

Ik denk dat ik dan gewoon de HP G72-140ED (WS490EA) kan aanraden. Zou je hier nog even een oordeel over kunnen geven.

VXL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 772

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  

Nou... ik vind die HP persoonlijk niet zo geweldig, zeker niet voor het geld. Als je geen tot nauwelijks prestaties nodig hebt, waarom neem je dan geen dingetje waar minder in zit? Een i5 is dan niet bepaald nodig. Ik denk eerder aan een Asus UL50A of iets in die richting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ik sta wel open voor suggesties, alleen degene wil binnen nu en een paar dagen een laptop bestellen, dus zou haar graag iets willen voorleggen.

Ik kan niet echt de prijzen van die Asus UL50A vinden op tweakers of hwi. Zou je mij een link kunnen geven, en de keuze kunnen onderbouwen. Of misschien nog wat andere suggesties geven als dat nodig is.

VXL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 772

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  

Link. Hij is goedkoper te krijgen dan staat aangegeven. Onderbouwing heb ik net gedaan en waarom ik hem aanraad mag je hier lezen, met de opmerking dat de batterijtijd tot 9 uur is. 7 uur op hoge prestaties is makkelijk haalbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ze blijft erbij dat ze minimaal een 17" scherm wil, met de reden dat ze slechte ogen heeft.

Heeft iemand nog suggesties?

VXL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 772

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...