Gast NewbieComp Geplaatst Juli 8, 2010 Delen Geplaatst Juli 8, 2010 Beste mensen, Een tijdje geleden moest ik mijn router resetten en waren de oude instellingen dus kwijt. Nu wil ik opnieuw een statisch ip adres maken zodat ik een poort kan openen. Echter weet ik niet meer wat ik bij de standaard gateway en DNS server heb ingevuld. Ik heb zelf eigenlijk geen idee wat DNS is maar als ik ipconfig doe, zie ik het adres van mijn router staan bij standaard gateway en DNS server. Net ook ff snel gebeld naar provider en ze gaven een andere DNS aan (192.121.1. ... t/m ...) Weten jullie toevallig welke instelling ik het beste kan gebruiken? Ik wil ook een statisch ip adres aanmaken op mijn macbook. Kan ik dan ook dezelfde instellingen gebruiken? (DNS etc, behalve uiteraard ip adres) Dan nog de laatste vraag, bij utorrent>preferences is een poort aangegeven (die ik nog wel moet openen), maar ik las op internet dat er een virus was die gebruik maakte van die poort...dus toch maar andere poort kiezen? Hoe weet je of je de goede poort gebruikt? ??? Alvast bedankt! O0 Mvg, NC Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 0
TereZz Geplaatst Juli 8, 2010 Bijdragen: 602 Waardering: 4 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/30/08 Status: Offline Actief: November 26, 2014 Leeftijd: 31 Delen Geplaatst Juli 8, 2010 Ik gebruik zelf google's DNS, (uit me hoofd) 8.8.8.8 en 8.8.4.4 Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 4 602
Oud-beheerder Duken Geplaatst Juli 9, 2010 Bijdragen: 26218 Waardering: 2933 Prestatiepunten: 25038 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: Donderdag om 08:02 Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst Juli 9, 2010 Je kan als DNS je router gebruiker. Veelal 192.168.1.1 (indien dit het ip adres is van je router) Je router haalt namelijk de DNS instellingen vanaf je modem. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
Wous Geplaatst Juli 9, 2010 Bijdragen: 3912 Waardering: 206 Prestatiepunten: 17 Dagen gewonnen: 1 Lid sinds: 12/25/09 Status: Offline Actief: Augustus 10, 2020 Leeftijd: 29 Delen Geplaatst Juli 9, 2010 Ik gebruik zelf google's DNS, (uit me hoofd) 8.8.8.8 en 8.8.4.4 zijn die ook echt sneller dan? Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 206 3.9k 1
TereZz Geplaatst Juli 10, 2010 Bijdragen: 602 Waardering: 4 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/30/08 Status: Offline Actief: November 26, 2014 Leeftijd: 31 Delen Geplaatst Juli 10, 2010 Ze hebben een test gedaan welke de snelste was. Die van Google van verreweg het snelst, omdat die een gigantisch database hebben, maar wil je op een (erg onbekende) site die google niet kent is die een paar ms langzamer dan openDNS, maar die heeft als nadeel dat wanneer je wat verkeerds typt je geredirected wordt naar hun zoekpagina. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 4 602
Gast NewbieComp Geplaatst Juli 10, 2010 Delen Geplaatst Juli 10, 2010 Volgens mij zal ik niet veel merken qua snelheid als ik google DNS gebruik. Ik ga maar het ip adres van mijn router gebruiken Bedankt voor de reacties! O0 Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 0
Valcorb Geplaatst Augustus 1, 2010 Bijdragen: 1041 Waardering: 7 Prestatiepunten: 307 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/12/08 Status: Offline Actief: Juli 9, 2023 Leeftijd: 28 Delen Geplaatst Augustus 1, 2010 Hoe werken die DNS dan? gewoon invulle bij tcp/ip? Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 7 1k
Oud-beheerder Duken Geplaatst Augustus 2, 2010 Bijdragen: 26218 Waardering: 2933 Prestatiepunten: 25038 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: Donderdag om 08:02 Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst Augustus 2, 2010 Jup, daar kan je hem invullenDNS staat voor Domain Name System. Een dns server is simpel gezegd een tabel waarin ip adressen en computernamen (hostnames) van computers instaan. Hierdoor kan een computer benaderd worden zonder gebruik te hoeven maken van het ip adres. Het internet maakt ook gebruik van DNS. Als je een website wil benaderen dan wordt bekeken wat het ip adres van de server achter het domeinnaam is Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
Valcorb Geplaatst Augustus 2, 2010 Bijdragen: 1041 Waardering: 7 Prestatiepunten: 307 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/12/08 Status: Offline Actief: Juli 9, 2023 Leeftijd: 28 Delen Geplaatst Augustus 2, 2010 Jup, daar kan je hem invullenDNS staat voor Domain Name System. Een dns server is simpel gezegd een tabel waarin ip adressen en computernamen (hostnames) van computers instaan. Hierdoor kan een computer benaderd worden zonder gebruik te hoeven maken van het ip adres. Het internet maakt ook gebruik van DNS. Als je een website wil benaderen dan wordt bekeken wat het ip adres van de server achter het domeinnaam isEn dat moet dan sneller gaan? ik heb ze nu ingevuld (8.8.8.8 en 8.8.4.4) en ik heb niks verschil ? Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 7 1k
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie