Spring naar bijdragen

Koeler

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  5712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Waarschijnlijk ga ik binnenkort eindelijk de nieuwe dingen voor mijn pc kopen. Maar ik ben er alleen nog niet helemaal over uit welke dat wordt. Ik ga een AMD Phenom II X4 955 Black Edition kopen. Maar ik ga er vanuit dat de stock koeler niet goed genoeg is :D

Ik moet dus een keuze maken tussen:

Cooler Master Hyper TX 3 en de Cooler Master Hyper 212 Plus

Maar hoe zit het met het geluid en de temp. van mijn processor als ik een uurtje heb gegamed met alles op z'n hoogst?

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt ;D

Greetz,

Fred

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k
  • Reacties 14
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Wellicht is de Zalman CNPS10X iets voor je. Getest door tweakers en de resultaten bevallen in ieder geval mij wel: stil en redelijk goed koelend. Let alleen wel op, en dat geldt voor alle koelers, dat 'ie in je kast past!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Maar 40 euro voor een koeler. Een hoop mensen die ik ken hebben ook nog gewoon de stock koeler die prima koelt. Dus waarom niet een iets goedkopere variant van rond de 20 euro ik neem aan dat het verschil niet enorm is?

Maar, als ik m'n AMD Phenom nou ga overclocken. Wat zou z'n maximum in GHZ dan zijn met deze koeler of met die andere koelers? Want als het verschil niet zo groot is neem ik liever die goedkopere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Bijdragen:  602
  • Waardering:   4
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Als ik jou was zou ik de Scyte mugen 2 kopen. Hij is een beetje groot dus moet je wel eerst ff kijken of die wel past, maar hij koelt echt heel erg goed :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4
  • 602

• Actief:  

Hm, de Mugen 2 is dus wat goedkoper geworden. :) Ja, dan is dat één van de beste keuzes die je hebt. Helaas heb ik hem voor een klant nog steeds nooit gebruikt, dus ik kan geen eigen ervaringen delen. Mocht je het wat minder willen, zijn zowel de door jou genoemde TX-3 als de Hyper 212 Plus geschikt. De duurdere is ook wel een stuk groter, dus pas op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Hoe weet ik of die goed in mijn kast past? Want mn kast is gewoon van normale grote.

Want ik weet niet zeker of die past. En ik ga er van uit dat deze past. En welke is dan beter de TX-3 of de Hyper 212 Plus?

Alvast bedankt!

Greetz,

Fred

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Dus de Cooler Master Hyper 212 Plus is eigenlijk net iets beter. Maar zal het veel uitmaken bij het overklokken dat die net iets meer overgeklokt kan worden? Want als het bijna geen verschil is. Neem ik die goedkopere (TX3).

En ik neem aan dat de koeler ongeveer even groot is als de stock koeler?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

Nogmaals een reactie. Ik zit nu weer te twijfelen of ik niet de Scythe Mugen 2 Rev. B  moet nemen, maar hoe weet ik zeker of die past? En wat zijn de afmetingen hiervan? Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

Ook gemakkelijk zelf te vinden: http://www.scythe-eu.com/forum/mugen-series/767-mugen-2-dimensions.html

Geen van de koelers is bijna even groot als de stockkoeler, we hebben het over minstens drie keer de grootte. De stockkoelers van AMD zijn zeer, zeer klein en ook zeer, zeer slecht. De Mugen is volgens mij zelfs zo'n 5 keer de grootte van zo'n dingetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ja ik had zelf al gezocht. Maar hij kwam bij google niet bovenaan. Maar bedankt!

Is ie t waard om m te kopen. Of ben ik ook prima af met een Cooler Master Hyper 212 Plus voor mijn, nog niet overgeclockte (maar in de toekomst misschien wel) AMD Phenom ii x4 955?

Want ik weet niet zeker of die Mugen gaat passen. CM past waarschijnlijk wel, hoop ik :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

Ja. De Hyper 212 Plus is prima. Het ligt er alleen aan of je echt flink gaat overclocken, dan is de Mugen 2 in het voordeel. Bij een clock van 400 MHz maakt het allemaal niet veel uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ja. De Hyper 212 Plus is prima. Het ligt er alleen aan of je echt flink gaat overclocken, dan is de Mugen 2 in het voordeel. Bij een clock van 400 MHz maakt het allemaal niet veel uit.

Oke dan ga ik voor de Hyper 212 +. Ik ga toch niet heel erg overclocken. Van 3,2 naar 3,6 of 3,8 GHZ. (alweer) heel erg bedankt voor je reactie Tom. Je bent goed bezig :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

Vergeet niet om er een tubetje Arctic Silver 5 bij te bestellen. ;) Er zit geloof ik wel koelpasta bij die Hyper 212, maar dat is van zo'n erbarmelijke kwaliteit dat ik het je niet aanraad om te gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ja ik weet t, zal t doen :D. Nogmaals bedankt  ;)

Post samenvoeging: mei 28, 2010, 19:17:59

Ik heb nog een vraagje, nu over het RAM geheugen.

Is dit goed ram geheugen? MUSHKIN 2X 2GB DDR3 1333 CL9? Ik ken het merkt namelijk niet, dus heb geen idee wat ik er van kan verwachten. Ik neem aan dat het wel gewoon op een AM3 moederbord met DDR3 past. Niet dat er rare ''flappen'' (wat ik op een filmpje zag) aan de zijkant zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...