Spring naar bijdragen

afspelen wii spelen met harde schijf?

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  136
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hallo,

ik heb een wii die is omgebouwd, maar het gebeurt heel vaak dat als ik een spel gedownload heb en op dvd heb gezet deze het niet doet.. heel raar, want sommige doen het wel en sommige weer niet. Zonde van de dvd's die dan allemaal in de prullenbak belanden. nu las ik ergens dat het ook mogelijk is om spellen via de harde schijf te laten afspelen.. en je dus ook geen dvd's meer nodig hebt en snel van spel kan veranderen door te verwijderen en weer nieuwe op te zetten.

wij zijn in bezit van een harde schijf, maar wat moet ik doen om de wii spellen via de harde schijf te kunnen spelen?

ik ben echt niet technisch ingesteld en hoop dat het op een heel makkelijke manier uitgelegd kan worden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 136
  • Reacties 5
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  6680
  • Waardering:   258
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Om wii-spellen van de USB af te draaien moet u eerst u wii gesoftmod hebben. Softmodden is dat u uw wii softwarematig ombouwt door middel van hacks en andere programmaatjes. Alsu heeft gesoftmod krijgt u een speciaal kanaal op de wii namelijk: The Homebrew Channel. Met dat kanaal kan u speciale programmaatjes (waaronder dus een programma op spellen van een USB te draaien (USB-Loader geheten)) afdraaien. Ik weet niet wat uw firmware is van uw wii. U kunt dat checken door in het wii-menu op "wii-opties" te klikken en dan naar "instellingen" gaan. Dan ziet u als het goed is rechtsboven 2 cijfers en 1 letter staan (zoals: 4.2, 3.1E en dergelijke). Als u die hier misschien ff wilt posten dan kunnen we de juiste softmod nemen die het beste bij uw firmware past.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 258
  • 6.7k

• Actief:  

Bedankt voor de super snelle reactie!!!

ik heb even gekeken en ik heb versie 4.1E

Je hoeft me trouwens geen u te noemen hoor  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 136

• Bijdragen:  6680
  • Waardering:   258
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Als je 4.1E als firmware hebt kan je dus deze tutorial gebruiken. Hiermee installeer je The Homebrew Channel. Dan moet je nog USB-Loader installeren. Hier is een tutorial voor USB-Loader. Daarna moet je je HDD naar WBFS omzetten. Dat kan met WBFS Manager. Ik heb hier een tutorial voor WBFS Manager. Let wel op de volgende dingen:

- Nintendo brengt vaak updates uit voor de wii en als je die installeert word je softmod verwijderd en kan je het opnieuw gaan doen dus pas op met updaten.

- Let op dat als je je HDD naar WBFS omzet dat je alleen nog maar wii spellen erop kan zetten en niks anders meer. Dus je kan niet meer via windows erin om films ofzo erop te zetten. Wat je kan doen is parties maken (zeg maar opsplitsen) voor je HDD en dan kan je bijvoorbeeld 300GB WBFS (dus voor je wii) en 700Gb NTFS (dus voor films enzo). Ik vond hier een tutorial om parties te maken voor je HDD.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 258
  • 6.7k

• Actief:  

Heel erg bedankt voor de uitleg.. maar wauw! Wat ziet dat er moeilijk uit zeg!!!

ik vraag me echt af of dit me wel gaat lukken.. ga er nog even over nadenken.. want als ik iets verkeerds doe en de harde schijf doet het niet meer dan is dat echt heel erg! (die harde schijf is niet van mij)

Post samenvoeging: mei 14, 2010, 16:08:03

kom ik weer met een vraag...

ik ben bezig en heb het laatste programma gedownload om het in parties te verdelen.. maar ik vind daar alleen maar de c:/ map en de d:/ map wat bij mij extra ruimte is.

maar de externe harde schijf staat er niet bij.

als ik die via verkennen wil zoeken staat die bij netwerk.. hoe kan het dat ik hem via dit programma niet kan vinden?

en hoe moet ik dan nu verder?

en hoe meot ik de harde schijf aan de wii verbinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 136

• Bijdragen:  5261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

en hoe meot ik de harde schijf aan de wii verbinden?

USB kabel van je Harde Schijf in de acherkant van de wii stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 503
  • 5.3k
  • 10

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...