Spring naar bijdragen

[Handleiding] Poorten Openen

Valcorb

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  1041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Hallo en welkom in mijn handleiding,

Ik heb ondervonden dat er nog altijd problemen zijn met het port forwarden. Voor meer uitleg of vragen over port forwarding, vraag het dan hier on in ons centraal topic over port forwarding.

We zullen er eens aan beginnen:

Ik veronderstel dat je een torrent downloadprogramma zoals uTorrent of BitTorrent hebt, ik gebruik in dit geval uTorrent. Voor meer uitleg, ga naar www.utorrent.com

Oke, dus eerst gaan we een poort kiezen, in dit geval kiezen we de poort 50005. Doe het volgende:

1. Open uTorrent.

2. Ga naar Opties --> Voorkeuren.

3. Klik links op de verticale witte balk op Verbinding.

4. Nu voer je in bij Poort voor inkomende verbindingen: 50005 (als je het niet vindt, het is dat 1 wit tekstvakje naast de knop 'Willekeurige prt.)

5. Druk op OK om de instellingen op te slagen.

90234593.png

Goed, nu download je met de poort 50005. Nu gaan we die forwarden. Als je Windows XP hebt, volg dan de stappen voor Windows XP, als je Windows Vista hebt, volg dan de stappen voor Windows Vista.

Windows XP:

1. Ga naar Start en klik vervolgens op Configuratiescherm.

2. Klik vervolgens op Klassieke Weergave.

3. Klik nu op Windows Firewall.

4. Open nu het tabblad Uitzonderingen.

5. Klik op Poort toevoegen en voer de volgende gegevens in:

• Naam: utorrent
  • Poortnummer: 50005
  • TCP

[img width=620 height=407]http://img101.imageshack.us/img101/8636/28234393.png

6. Klik op OK.

7. Klik nu nogmaals op Poort toevoegen.

8. Voer ditmaal deze gegevens in:

• UDP

71903806.png

Nu zijn de poorten toegelaten op jouw computer, als je meerdere computers hebt, en u wilt ook downloaden op die computers, herhaal deze stappen dan.

Windows Vista:

1. Klik op Start.

2. Open Configuratiescherm.

3. Open nu Beveiliging en daarna klik je op Windows Firewall.

3. Klik nu op Een programma via Windows Firewall toestaan.

4. Klik op Poort Toevoegen.

5. Voer nu de volgende gegevens in:

• TCP

6. Druk op OK.

7. Klik nu nogmaals op Poort toevoegen maar voer nu deze gegevens in:

• TCP

Nu zijn de poorten toegelaten op jouw computer, als je meerdere computers hebt, en u wilt ook downloaden op die computers, herhaal deze stappen dan.

Nu gaan we de poort forwarden op je router. Om dit te doen moet je eerst je standaardgateway weten. Doe hiervoor het volgende:

1. Ga naar Start en druk op Uitvoeren. (Voor Windows Vista, typ in de zoekbalk uitvoeren in)

2. Typ nu in het tekstvak cmd in.

3. Nu opent er een opdrachtprompt, nadat het geopend is typ je ipconfig /all in.

4. Open een nieuw tabblad of internetvenster en typ daarin je standaardgateway in (voorbeeld: 192.168.0.1)

5. Nu krijg je een venster waarin je een username and password nodig hebt, in de meeste gevallen is het gewoon dat de username admin is en geen wachtwoord.

6. Nu ben je binnen in je routerinstellingen. Zoek nu de functie om poorten te openen (meestal onder Virtual Server, Firewall, Advanced Settings, ...)

7. Als je binnen bent, vul je dit in:

• Name: utorrent
  • Private IP: hier je Static IP Address, als je deze niet hebt, volg dan deze guide
  • Protocol Type: Both
  • Private Port: 50005
  • Public Port: 50005

Druk dan op 'Apply', 'OK' of 'Add'.

Nu zijn de poorten geopend, even je computer opnieuw opstarten om het proces te voltooien.

Change Log:

Plaatjes bij de Windows XP versie gezet, zodra ik op mijn Vista PC ben doe ik dit :)

En mijn standaardgateway geeft een error 'busy' aan, dus voor de standaardgateway doe ik het later :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 7
  • 1k
  • Reacties 10
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• Actief:  

O ja, commentaar zou leuk zijn :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 7
  • 1k

• Actief:  

Plaatjes :P?

Zal het onthouden :)

Post samenvoeging: april 29, 2010, 17:38:38

plaatjes bij XP gezet, vista doe ik later (leees change log)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 7
  • 1k

• Bijdragen:  5250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

je titel is poorten openen. Je laat nu zien hoe je in utorrent een poort opent. En als je nu geen utorrent gebruiker bent? En hoe zet je poorten open in je router?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 101
  • 5.3k

• Actief:  

Ik veronderstel dat je een torrent downloadprogramma zoals uTorrent of BitTorrent hebt, ik gebruik in dit geval uTorrent. Voor meer uitleg, ga naar www.utorrent.com

En voor poorten open te zetten in je router:

kijk naar de stappen onder de Windows Vista handleiding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 7
  • 1k

• Bijdragen:  5250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

mjah ok dan kom je dus ongeveer op mijn handleiding uit :)

http://www.duken.nl/forums/index.php?topic=14649.0

Als ik er ooit keer tijd voor heb zal ik die wel eens updaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 101
  • 5.3k

• Actief:  

Heeft iemand hem al getest? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 7
  • 1k
  • 1 maand later...

• Bijdragen:  48
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Actief:  Nooit

mischien een beetje laat maar dit werk niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 48
  • 2 weken later...

• Actief:  

mischien een beetje laat maar dit werk niet

En welk werkt niet? Bij mij deed alles het

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 7
  • 1k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Aanbevolen nieuws

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

De nieuwste cijfers over het gebruik van Windows tonen aan dat het marktaandeel van Windows 11 eindelijk dichterbij dat van Windows 10 komt, hoewel de oudere versie nog steeds een aanzienlijke voorsprong heeft. Momenteel heeft Windows 10 een marktaandeel van 60,95 procent, wat een daling van 1,8 procentpunten betekent ten opzichte van de vorige meting. Aan de andere kant heeft het aantal Windows 11-gebruikers een stijging van 2,13 procentpunten doorgemaakt, waardoor het nu op 35,55 procent staat. Dit betekent dat er nog steeds meer dan twee keer zoveel mensen gebruikmaken van het oudere besturingssysteem van Microsoft. Toch zal het bedrijf waarschijnlijk blij zijn met de richting waarin de cijfers zich ontwikkelen. Enkele maanden geleden meldden we al dat Windows 11 Windows 10 had ingehaald als het meest populaire besturingssysteem onder Steam-gebruikers, dus deze trend lijkt zich door te zetten. Langzaam maar zeker migreren steeds meer mensen naar Windows 11, zelfs nu we de driejarige verjaardag van het besturingssysteem hebben gepasseerd. Het lijkt erop dat de overstappers voornamelijk gebruikers zijn die hun verouderde pc's hebben vervangen door nieuwe modellen die standaard zijn uitgerust met Windows 11. Een andere factor die de overstap kan versnellen, is het naderende einde van de ondersteuning voor Windows 10, dat op 14 oktober 2025 in werking treedt. Naarmate we dichter bij deze datum komen, verwachten we dat de migratie naar Windows 11 in een stroomversnelling zal komen. Voor degenen die nog steeds op Windows 10 zitten en na het einde van de ondersteuning willen doorgaan met het gebruik ervan, is dat mogelijk. Maar let op: dit zal extra kosten met zich meebrengen en het zal geen permanente oplossing zijn. Kortom, de overgang naar Windows 11 is in volle gang, zij het langzaam. De cijfers geven aan dat er een verschuiving plaatsvindt, en met de tijd zullen steeds meer gebruikers de voordelen van het nieuwe besturingssysteem ontdekken. Voor nu blijft Windows 10 echter de grote speler, maar de toekomst ziet er veelbelovend uit voor Windows 11. Dus, als je nog twijfelt over de overstap, is dit misschien het moment om je opties te overwegen en je voor te bereiden op de spannende mogelijkheden die Windows 11 te bieden heeft!
  • Recente prestatie

• angelsun heeft zojuist een badge verdient
      5 jaar actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...