Spring naar bijdragen

Nieuwe dingen voor in mijn PC

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  5712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik ben op zoek naar nieuwe dingen voor in mijn PC.

het gaat erom dat ik over 3-5 jaar nog steeds hier goed mee kan gamen.

Ik ben op zoek naar:

Een moederbord

4 GB DDR 3

Een quad-core processor

(er zit nu een Nvidea Geforce 9800 GTX+ in, die ga ik over een tijdje ook wel vervangen maar eerst dit.)

Mijn budget is 300-400 euro.

Ik heb al een aantal processors op het oog:

amd phenom ii x4 955 black edition

amd phenom ii x4 965 black edition

Intel Core I5 750

Ik hoor het wel.

Alvast bedankt ;D

Greetz,

Fred

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k
  • Reacties 22
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dit is wel heel erg basic hoor... Een "quad-core" kun je niet als eis neerleggen, wat nu als een dual- of triple-core CPU beter op je budget en wensen aansluit? Als je een i5 750 neemt, is de helft van je budget al weg, wat het lastig zou kunnen maken om nog 4 gig DDR3 (100 euro) en een goed s1156 mobo (100-120 euro) te vinden.

En... hoe verwacht jij dat je over 5 jaar nog steeds kunt gamen met een pc die je nu koopt? Dat is vrijwel onmogelijk, je weet nooit of s1156 eruitgaat of de PCI-e lanes op dat bord oncompatibel worden met de series videokaarten van over een jaar of 4. Laten we dus maar anders beginnen: waaruit bestaat je huidige systeem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Dit is wel heel erg basic hoor... Een "quad-core" kun je niet als eis neerleggen, wat nu als een dual- of triple-core CPU beter op je budget en wensen aansluit? Als je een i5 750 neemt, is de helft van je budget al weg, wat het lastig zou kunnen maken om nog 4 gig DDR3 (100 euro) en een goed s1156 mobo (100-120 euro) te vinden.

En... hoe verwacht jij dat je over 5 jaar nog steeds kunt gamen met een pc die je nu koopt? Dat is vrijwel onmogelijk, je weet nooit of s1156 eruitgaat of de PCI-e lanes op dat bord oncompatibel worden met de series videokaarten van over een jaar of 4. Laten we dus maar anders beginnen: waaruit bestaat je huidige systeem?

Allereerst bedankt voor je snelle reactie!

Maar oke daar heb je gelijk in..

Alles gaat er toch voor de helft.

Ik heb iig:

Dit blijft erin:

500 watt voeding - maximaal 620 Watt.

Nvidea Geforce 9800 Gtx+

Niet schrikken maar ik heb verder (wat er dus uitgaat):

Asus a8n-sli

amd athlon 64 3200+

1,5 GB DDR

Windows XP 32 Bit

Een al wat ouder beestje dus :D

Greetz,

Fred

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

Van welk merk is die voeding? Als jij er straks een bijna compleet nieuw systeem insteekt en daarna ook nog eens de videokaart wilt vervangen (waarom?), zou 'ie het wel eens niet leuk kunnen gaan vinden. Dat heeft ook een beetje met de ouderdom te maken.

Het probleem is nu dat je nog maar paar componenten over kunt plaatsen. Dat zou mij er al toe doen neigen een nieuwe pc aan te schaffen, omdat je die oude dan kunt laten staan. Dat kan erg handig zijn. Een 9800GTX+ (~prestaties HD4850, ter vergelijking) in zo'n pctje past ook niet echt, dus ik zou even een aantal tweedehandssites afspeuren of je nog een wat ouder PCI-e kaartje kunt vinden om in je oude pc te stoppen. Dan kun je compleet over naar een nieuw systeem. Het enige probleem is wel dat dat niet strookt met je budget. Het is dus maar net wat je wilt. Een upgrade raad ik af, daar wordt het simpelweg teveel voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Het merk is coolermaster.

Ja mijn probleem is gewoon het geld ik ben pas 15 dus tover niet zomaar even 1000 euro uit m'n mouw.

Maar waarom is een upgrade af te raden? Scheelt me namelijk toch wel zo'n 400-600 euro.

Teveel werk om alles er in te zetten?

Want al zou ik een nieuwe pc kopen wil ik toch wel weer een tijdje vooruit dat ik niet ineens de games niet meer kan spelen over 2 jaar. 

En m'n ouders doen hier ook niet zo makkelijk over :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

Het volgende moet er dus nieuw in:

- Moederbord

- CPU

- Geheugen

- Harde schijf?

- Behuizing?

- Brander?

De laatste drie zaken meenemen kan, maar is niet altijd de meest geschikte oplossing. Als jij een vier jaar oude HDD van 120GB hebt en die in zo'n systeem neerzet, vormt die straks een enorme zwakke schakel (bottleneck) van je pc. Dat betekent dus weer 45 euro weg voor een 500GB schijf. Een brander kost twee tientjes, dus of je die nu meeneemt of nieuw koopt, daar kun je je geen buil aan vallen. Maar de behuizing is een ander verhaal. Vroeger waren dat nog gewone plaatstalen kasten zonder al teveel koeling, dus het is goed mogelijk dat je die ook mee moet nemen als je je systeempje niet wilt frituren. Een zeer goedkope behuizing die nog aardig koelt, bijvoorbeeld de Thermaltake V3, kost ook 40 euro. Dan heb je het volgende nieuw nodig:

- Mobo

- CPU

- Mem

- HDD

- Kast

Het is dus allemaal wel mogelijk, maar koop de brander ook nieuw en neem een voeding en een tweedehands PCI-e kaartje (bij elkaar max. 100 euro, slechts 15% van het totaalplaatje) erbij en je hebt een nieuw systeem met je 9800GTX+ en het oude met dat wat mindere maar wel beter passende kaartje. Dat kost dus helemaal geen 1000 euro: als je het slim aanpakt heb je een nieuwe pc staan voor iets van 550, 600 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Brander zit erin.

2 x harde schijf: 250 GB SAMSUNG 250HJ

Behuizing zitten twee luchtgaten in. En dan de achterkant ook een beetje (waar ook de kabels zitten).

Ik ben gewoon op zoek naar een pc waarop ik komende games alles op z'n hoogste kan zetten. En dan met een goede framerate kan spelen. Denk aan Crysis 2 bijvoorbeeld.

Wil je misschien een lijstje maken van wat jou goed lijkt voor die prijs?

Ik kan het ook zelf doen natuurlijk, maar het klinkt alsof jij er meer verstand van hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

De brander was niet het belangrijkst, het ging er meer om dat als je dan toch vrijwel alles moest vervangen, die ook maar beter nieuw kon om het oude systeem zo compleet te houden.

Staan die HDD's momenteel in een RAID-config? Zo ja, dan gaat je data voor zover ik weet verloren zodra je de schijven op een nieuw moederbord prikt, behalve als je een vorm van mirroring gebruikt natuurlijk. In het laatste geval kun je één schijf gebruiken om je data terug te zetten op de schijf waar de nieuwe installatie op staat. Dan heb je echter weer geen RAID-mogelijkheden.

Het blijkt dus wel dat je al wat meer zaken van je pc vervangen hebt als waar ik eerst vanuit kon gaan. Voor jou is dat mooi, want dan kun je het inderdaad houden op een upgradesetje betreffende het mobo, de CPU en wat geheugen. Dat wat je voorstelt is dan zo gek nog niet: een Intel Ci5 750, 2x2GB PC3-10666 en Gigabyte P55-UD3 ligt ruim binnen de mogelijkheden en je voeding zou het nu aan moeten kunnen. Hebben we het, voor de volledigheid, over de CM Extreme Power Plus 500W of de CM Silent Pro M500? Die twee voedingen kunnen je systeem makkelijk trekken en zijn ook nog niet zo oud als de pc, als het goed is.

Dan blijft de behuizing over, want je beschrijving stemt mij niet erg tevreden. Extreem veel haast zal het niet hebben, maar zorg er wel voor dat je in de loop van de tijd een behuizing haalt met goede koelmogelijkheden. Denk daarbij aan de Cooler Master CM690 serie, of, als het wat duurder mag, een CM Scout of HAF 922. Die zorgen er tenminste voor dat je systeem goed in conditie blijft door de temperatuur binnen de kast veel lager te houden dan je huidige omhulsel dat kan.

Iets om over na te denken voor nu is al een CPU koeler voor de i5 750, bijvoorbeeld de CM Hyper 212 Plus. Dan blijft je CPU nu in ieder geval koel en wordt 'ie nog koeler als je het hele zwikkie in een nieuwe kast plaatst. Voor de prijs moet je het gewoon niet laten. Koop een tubetje Arctic Silver 5 (de benodigde koelpasta) erbij en je bent klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

De brander was niet het belangrijkst, het ging er meer om dat als je dan toch vrijwel alles moest vervangen, die ook maar beter nieuw kon om het oude systeem zo compleet te houden.

Staan die HDD's momenteel in een RAID-config? Zo ja, dan gaat je data voor zover ik weet verloren zodra je de schijven op een nieuw moederbord prikt, behalve als je een vorm van mirroring gebruikt natuurlijk. In het laatste geval kun je één schijf gebruiken om je data terug te zetten op de schijf waar de nieuwe installatie op staat. Dan heb je echter weer geen RAID-mogelijkheden.

Het blijkt dus wel dat je al wat meer zaken van je pc vervangen hebt als waar ik eerst vanuit kon gaan. Voor jou is dat mooi, want dan kun je het inderdaad houden op een upgradesetje betreffende het mobo, de CPU en wat geheugen. Dat wat je voorstelt is dan zo gek nog niet: een Intel Ci5 750, 2x2GB PC3-10666 en Gigabyte P55-UD3 ligt ruim binnen de mogelijkheden en je voeding zou het nu aan moeten kunnen. Hebben we het, voor de volledigheid, over de CM Extreme Power Plus 500W of de CM Silent Pro M500? Die twee voedingen kunnen je systeem makkelijk trekken en zijn ook nog niet zo oud als de pc, als het goed is.

Dan blijft de behuizing over, want je beschrijving stemt mij niet erg tevreden. Extreem veel haast zal het niet hebben, maar zorg er wel voor dat je in de loop van de tijd een behuizing haalt met goede koelmogelijkheden. Denk daarbij aan de Cooler Master CM690 serie, of, als het wat duurder mag, een CM Scout of HAF 922. Die zorgen er tenminste voor dat je systeem goed in conditie blijft door de temperatuur binnen de kast veel lager te houden dan je huidige omhulsel dat kan.

Iets om over na te denken voor nu is al een CPU koeler voor de i5 750, bijvoorbeeld de CM Hyper 212 Plus. Dan blijft je CPU nu in ieder geval koel en wordt 'ie nog koeler als je het hele zwikkie in een nieuwe kast plaatst. Voor de prijs moet je het gewoon niet laten. Koop een tubetje Arctic Silver 5 (de benodigde koelpasta) erbij en je bent klaar.

Oh dat is een pak naar mijn hart dat ik gewoon een upgradepakket kan kopen.

Ik weet niet precies. We hebben ze wel ooit in een RAID-Config gezet maar ik weet niet meer of dat zo is. Maar anders maak ik wel eerst een backup op een externe HDD

Voeding weet ik nog niet, moet ik de doos maar even van zolder pakken :D

Tja mijn kast: Thermaltake V3 maar dan zonder die luchtinlaat bovenop.

Maar over die koeler. Is het echt nodig? Ik ga m denk ik toch niet overclocken.

En welke processor is nou het beste als je verschillende benchmarks bekijkt van games.

Dan is de Amd phenom ii x4 965 black edition over het algemeen beter als de Intel core I5 750. Wat is jouw mening daarover?

Maar ik ga er nu vandoor. Heel erg bedankt voor je reacties tot nu toe! En ik spreek je morgen weer ;D

EDIT: het is de Silent Pro M500

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

Lees dit, inclusief de link die op die pagina staat eens door. De i5 750 is een wat betere keuze. Het prijsverschil tussen de X4 965 en de 955 vind ik niet verantwoordbaar: het gaat alleen om een iets hogere clocksnelheid. Zoiets zag je ook bij de E8400, E8500 en E8600. Als 200 MHz jou ertoe doet besluiten 30 euro meer voor een CPU te betalen, kun je dat beter steken in een goede koeler zoals de Mugen II om dat stukje er nog even bij te clocken onder veel lagere temperaturen dan met de stockkoeler. 200 MHz is werkelijk waar niets, we hebben het over een drempeltje. De prestaties worden er wel iets beter van, maar alleen onder bepaalde situaties zoals tijdens het converteren/uitpakken en in mindere mate tijdens het gamen. Sowieso zijn games naar mate de resolutie hoger wordt steeds meer afhankelijk van de GPU. Dat staat ook in het topic wat ik je net gaf.

Dus, de koeler. Is 'ie echt nodig? Met de kast die je hebt zeker wel. Het voordeel is dat je dan ook nog een stukje bij kunt clocken, al denk je nu dat je dat toch niet gaat doen. Ik vind dat je zelf genoeg van de zaken weet om je daar ook eens in te verdiepen. Heel moeilijk is het niet. Het is een kwestie van goed de temperaturen in de gaten houden en weten hoe hard je kunt gaan. Stop je het spul later in een andere behuizing, heb je nog het voordeel dat je een stukje verder kunt gaan en alle andere componenten een eind koeler blijven dan ze waren. Voor alle producten biedt dat voordeel.

Als je de schijven ooit in RAID hebt gezet, staan ze dat waarschijnlijk nog. Met twee schijven is RAID-0 en RAID-1 mogelijk. Als je RAID-0 draait, zie je één schijf van 454.7 GB staan. In RAID-1 is dat volgens mij ook zo, maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Zie je twee schijven, ga er dan maar vanuit dat je geen RAID draait. Bij het opstarten kun je zeker zien of een aantal schijven in RAID gebruikt worden.

Ik raad dus het volgende lijstje aan:

- Gigabyte P55-UD3

- Intel Ci5 750

- (merk nader te bepalen) 2x2GB DDR3 PC-12800

- Cooler Master Hyper 212 Plus of Scythe Mugen II (van de laatste moet je zeker weten dat 'ie in je kast past!)

- Arctic Silver 5

- Later nog een goed koelende behuizing zoals de Cooler Master CM690

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  602
  • Waardering:   4
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

LOL, jij zegt ik ga niet oc-en en dan wil je een black-edition nemen xD :P

Neem gwn een AM3 mobo (future-proof) met bijv deze cpu: http://azerty.nl/8-1127-251552/amd-black-edition-processor-.html.

Paar gigjes ram en je pc doet het, en dan heb je nog tijd om wat door te sparen en dan bijv. een scythe mugen II halen met AS5.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4
  • 602

• Actief:  

Future-proof, bla bla. De AM2/2+/3/enz. serie zal ook ooit verdwijnen. Tegen de tijd dat je een nieuwe CPU wilt hebben, is het verstandiger het moederbord ook te vervangen met oog op de videokaart en het geheugen. Hoppa, daar gaat je voordeel. s1156 is trouwens net geïntroduceerd, dus ik verwacht niet dat die socket er over een paar jaar alweer uitvliegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Die harden schijven, er staat: C en D schijf. Allebei 230 GB

Maar er stond eerst een soort van exacte kopie op dus weet niet precies hoe dat is gegaan. Ik zal wel is kijken bij het opstarten.

Maar ik heb nu dit:

Optie 1:

Amd Phenom II X4 955 BE

Cooler Master Hyper 212 Plus

ASUS M4A785TD-V EVO

Kingston ValueRAM geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3

Arctic Silver 5 Premium Silver 3.5g - thermische pasta

TotaalPrijs (bij Azerty) : €351,06

Optie 2:

- Gigabyte P55-UD3

- Intel Core i5 750

- Kingston ValueRAM geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3

- Cooler Master Hyper 212 Plus

- Arctic Silver 5 Premium Silver 3.5 gram

TotaalPrijs (bij Azerty) : 410,96

Mijn voorkeur neigt dus toch naar optie 1 want dat scheelt toch weer 60 euro. Maar als jij zegt dat Optie 2 toch echt beter is, ook op langere duur. Dan zal ik mijn ouders proberen over te halen zodat ik optie 2 toch mag kopen :D

Ja ik ga vast wel OC-en maar later pas. Waar werkt die Artic silver eigenlijk voor (koelen en gewoon rond de GPU smeren)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

Dan doe je toch het eerste? Dat is helemaal niet slecht hoor, ik heb die spullen ook een aantal keer aan m'n klanten geleverd. Met het i5 systeem koop je een iets snellere oplossing, maar je betaalt er ook een stukje meer voor. Voor gamen zou een i5 systeem met een i7 860 optimaal zijn, maar dat kun je niet betalen. Ik zou dus met het budget wat je over hebt wel een andere behuizing kopen of er in ieder geval voor sparen.

Ik heb gisteren trouwens een paar setjes van dit geheugen besteld voor een aantal klanten van me. Prima geprijsd en ook een goed merk. Met Kingston ValueRAM is niks mis, zorg er echter wel voor dat je minstens PC3-10666 neemt. PC-12800 zou nog wat geschikter zijn om mee te overclocken, maar 't is niet noodzakelijk.

Die koelpasta is om tussen de CPU (niet GPU) en de koeler in de smeren. Die pasta zorgt namelijk voor een betere warmteoverdracht. Daarnaast, je kunt een koeler niet zomaar staal-op-staal op de processor vastzetten. Een echt noodzakelijk iets dus. Je hebt lang niet het hele tubetje nodig, een dun deklaagje op de CPU is meer dan genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Oké helemaal top! Ga ik dat binnenkort maar even bestellen ;D

Als jij zegt dat deze: OCZ Gold Dual Channel Kit net iets beter is (en goedkoper) dan de Kingston dan koop ik deze. Ik zal er op letten dat ik de goede koop!

Ja dat bedoelde ik, de CPU niet de GPU natuurlijk :s Maar hoe gaat dat precies in z'n werking? Is daar een tutorial voor? Want ik weet niet precies waar ik het allemaal op moet smeren, of gewoon letterlijk alleen tussen de koeler en de CPU?

En wat is een handig programma om te overclocken (Alvast voor in de toekomst)?

Hartstikke bedankt voor je reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1235044

Plaatje staat erbij. Je ziet rechts dat het koper er nog doorheen schijnt. De koelpasta vormt dus echt maar een heel dun laagje. Da's wel nodig ook, want als je de koeler erop zet wordt door het gewicht daarvan de koelpasta weggedrukt en loopt het, als je teveel hebt gebruikt, aan de zijkanten naar beneden.

Even over het geheugen: blijf op de prijzen letten. De kans is groot dat het setje waar ik je op wees over een paar dagen alweer veel duurder is geworden. De prijzen van geheugen veranderen nu eenmaal met de dag. Het is dus een kwestie van het goedkoopste geheugen in de wacht slepen en ik kies als het even kan niet voor geheugen van TeamElite of de Value-lijn. Geen idee waarom, want het is ook gewoon goed spul. :P Corsair en OCZ zijn voor mij gewoon de merken die ik vaak gebruik. G.Skill en G.E.I.L. zijn ook zeer goed, maar die zie je niet zo vaak.

Er bestaat trouwens geen overclockprogramma: da's allemaal handmatig in het BIOS. Checken of je clocks goed zijn gaat wel via allerlei proggies. Hier staat hoe je een i7 overclockt. Hetzelfde gaat op voor de i5's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Oke bedankt dat ga ik proberen, inderdaad heel weinig gebruiken.

Zal ik doen. Ik ga wel voor de Corsair, OCZ of Kingston. Die zijn over het algemeen redelijk goedkoop en goed.

Kijk hier overclockt iemand een AMD PHENOM II X4 955: EASY OVERCLOCKING!!! AMD PHENOM II X4 955, XFX RADEON 4890, ASUS M4A79T DELUXE, 6 GIG 1600 RAM! Daar gebruikt hij wel een programma. Gewoon van AMD zelf.. Weet niet precies wat het is maar toch. Anders laat ik m eerst wel normaal draaien en dan pas echt Overclocken. Want heeft het veel zin? Van 3,2 Ghz naar 3,6 Ghz?

Dit programma gebruikt hij: amd overdrive

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

Ik ken het programma, maar ben er niet inhoudelijk bekend mee. Volgens mij is het trouwens een programma om de temperaturen te checken en wat andere zaakjes te regelen, niet om mee te clocken. Daar gebruikt hij ook Turbo V voor, het vrij nieuwe OC-programma van Asus. Niet alle moederborden zijn daar geschikt voor, zeker niet de mobo's van Gigabyte. Standaard wordt ook gezegd dat je beter het BIOS in kunt duiken dan programmaatjes te gebruiken en ikzelf vind dat ook de handigste manier.

Het snelheidsverschil van 3.2 naar 3.6 GHz valt trouwens niet uit te drukken in woorden, dat moet je ervaren. Bestanden zullen wat sneller worden uitgepakt, geconverteerd of geladen. Voor het standaard pc-werk heeft overclocken dus geen enkele zin, je moet er iets mee doen. Een OC van 400 MHz is heel mooi om 24/7 te laten staan, een groter verschil in vergelijking met de fabrieksgeleverde snelheid (stock speed) kan grote invloed hebben op de levensduur, al hangt dat natuurlijk van de temperatuur in de kast en van de CPU zelf af.

Om te overclocken raad ik wel DDR3 PC-12800 aan! Dat heeft z'n voordelen: je kunt langer 1:1 lopen met het geheugen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Oh dan had ik het verkeerd begrepen.. :D

Maar als ik nou niet ga OC-en.

Heb ik dan ook die extra koeler + AS 5 nodig?

Ja hij wordt wat warmer. Maar hij zou het moeten redden.. of niet?  ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

De koeler is voor drie zaken handig: lagere temperaturen, zowel in de kast als op de CPU, meer overclockmogelijkheden en minder geluidsproductie. Hebben die drie zaken voor jou geen meerwaarde van 20 euro, moet je het niet doen. Ik zou dat niet verstandig vinden met de behuizing die je nu hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Dus ook een langere levensduur? Ik heb geen zin dat die oververhit raakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

Hoe heter een apparaat wordt, hoe korter de levensduur zou moeten zijn. Dat geldt natuurlijk niet altijd, maar is een stelregel. Goede koeling houdt het apparaat in een goede conditie. Die langere levensduur hoort dus bij het voordeel van de lagere temperatuur. Ik zie echt niet in waarom je die koeler zou laten liggen. Jij hebt hem voor meerdere zaken nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Oké je hebt me omgepraat ;D

Ik ben begin eerst met normaal gebruik en dan zie ik later wel of ik m nog ga OC-en.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...