mikeb106 Geplaatst Maart 31, 2010 Bijdragen: 11 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/26/09 Status: Offline Actief: Mei 9, 2016 Delen Geplaatst Maart 31, 2010 Heey, Ik zou graag mijn pc wat upgraden, maar weet zelf niet wat nou de zwakste schakels van mij systeem zijn. PC Specs: HP Pavilion Slimline Media Center s7630 Procesor = Genuine Intel® CPU T2050 @ 1.60 GHz (2 CPUs) (Intel Core Duo T2050) Moederbord = Intel i945GT Geheugen = DDR2 1024 MB Dual 266.0 MHz Videokaart = Radeon HD 4350 (pas vervangen doordat standaard videokaart het had begeven) Ik heb 2 procesors van 1.60 GHz, betekent dit dat ik dan 3.2 GHz heb, of iig dat bekende games zoals MW2 deze bijde CPUs kunnen gebruiken? Mijn voornaamste doel is gamen, het hoeft niet allemaal op het hoogste niveau, maar ik heb wel graag dat het in ieder geval soepel loopt. De computer is ook nog een slim versie, dus ik heb beperkte ruimte om up te graden. Ikzelf dacht aan meer RAM? Wat is jullie advies? Ik heb een budget van rond de 150/200 euro. Alvast bedankt, Mike Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 11
Tom Geplaatst Maart 31, 2010 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Maart 31, 2010 Ik heb 2 procesors van 1.60 GHz, betekent dit dat ik dan 3.2 GHz heb, of iig dat bekende games zoals MW2 deze bijde CPUs kunnen gebruiken? Standaardvraag. Het antwoord is nee. Je hebt niet twee CPU's, maar je processor heeft twee kernen (cores). De snelheid optellen is niet de manier waarop je een gemiddelde snelheid berekent en mocht je dat wel correct doen heb je niets aan het resultaat. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat je zou moeten vervangen om een sneller systeem over te houden. Je hebt een zeer kleine kast waar geen grote videokaart en/of voeding inpast, laat staan een volgroeid moederbord. Het geheugen een schop geven zou kunnen helpen als je Vista of W7 draait, anders niet echt. Het is gewoon een budget-pc'tje waar je niet veel aan kunt veranderen zonder alles beet te pakken. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
mikeb106 Geplaatst Maart 31, 2010 Bijdragen: 11 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/26/09 Status: Offline Actief: Mei 9, 2016 Auteur Delen Geplaatst Maart 31, 2010 Heey, Waarom zou beter geheugen niet werken op XP? mike Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 11
Tom Geplaatst Maart 31, 2010 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Maart 31, 2010 Dan komen we bij een standaardaanname die niet waar is: meer geheugen zorgt ervoor dat de pc sneller wordt. Dat is niet waar! Geheugen is een stukje opslag wat zo nu en dan benut wordt om een aantal processen in op te slaan voordat ze weer verder worden bewerkt en meer geheugen kan dus alleen zorgen dat er meer processen tegelijk worden opgeslagen. Dat zorgt logischerwijs niet voor een toename in bewerkingssnelheid: dat is de taak van het geheugen niet. Pas als er echt te weinig geheugen beschikbaar is, zoals bij het draaien van zware programma's, dus ook besturingssystemen zoals Vista, dan helpt het om wat toe te voegen. Zo heb je meer tijdelijke opslag voor je andere processen en gaat het hele zwikkie wat sneller. Bij XP, een wat minder zwaar besturingssysteem, volstaat 1GB geheugen meestal wel om alle spellen zonder tekort te kunnen draaien. Bij Vista is dat al 1,5 tot 2GB. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
Bart H Geplaatst Maart 31, 2010 Bijdragen: 7 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/31/09 Status: Offline Actief: Nooit Delen Geplaatst Maart 31, 2010 Dus ik moet mijn hoop laten varen op een sneller systeem? :'( Het probleem is dat ik van mijn ouders geen nieuwe pc mag, maar wel de huidige pc mag upgraden. Mike Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 7
Tom Geplaatst Maart 31, 2010 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Maart 31, 2010 Dan zou ik ze op basis van mijn verhaal vertellen wat er dan allemaal vervangen moet worden en dat dat twee nadelen heeft: je hebt er meer geld voor nodig dan wat het huidige budget aangeeft en de nieuwe componenten zouden nooit in de huidige behuizing passen. Mocht je toch nog iets willen doen, moet je eigenlijk als eerste kijken naar de videokaart en eventueel toch het geheugen. Qua videokaarten zit je een beetje vast, de kast is gewoonweg te klein voor een grote videokaart. Dan komt het tweede ook een beetje in de problemen: iets meer geheugen op zichzelf zal niet veel helpen. De uitgave is het in dat geval niet echt waard. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie