Spring naar bijdragen

Internet via stopcontact

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  228
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo ik heb een klein vraagje:

Er is al een tijdje een mogelijkheid om te internetten via het stopcontact dmv zo'n apparaatje wat je in het stopcontact doet. Maar werkt dit ook in het buitenland, dus als ik bijvoorbeeld in Nigeria ben en daar is stroom, kan ik daar dan ook op internet via het stopcontact met die switch en mijn utp kabeltje?

Alvast bedankt,

Edwin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 228
  • Reacties 6
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  602
  • Waardering:   4
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Internet over het stopcontact bestaat niet. Wel kun je het gebruiken als een normaal UTP kabel.

En of dat werkt in Nigeria ligt eraan of ze hetzelfde voltage gebruiken als hier (230v) enzo. Als ze daar wat anders gebruiken moet je op dat apparaatje kijken of hij dat dan ondersteund. Maar denk dat ze in Nigeria wel 230V gebruiken, als ze daar al electriciteit hebben :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4
  • 602

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Je verwart het met PowerLine. Dát is internet over het stopcontact. Het signaal moet natuurlijk wel ergens vandaan komen en dat is uit de router. Tenzij je een manier vindt om zonder verlies van sterkte een draad van je router naar Nigeria te trekken, is internetten daar onmogelijk zonder een internetaansluiting in de buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  228
  • Actief:  

Oke, ik snap het Tom. Bedankt voor je reactie!  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 228

• Bijdragen:  55
  • Actief:  Nooit

Maar die Powerline dingen zijn wel verrekte goed!! Ik heb de sweex LC203 en het werkt als een trein!! Ze kostten me wel 50 euro(2 adapters + 2 lan kabels), maar het is echt de moeite waard.

Waar je echter wel rekening mee moet houden is:

-het moet niet over een stekkerdoos maar direct in het stopcontact.

-Bij een 3-fasen aansluiting werkt het niet! Over verschillende groepen op een 1-fase aansluiting wel!

Waarom ben ik enthousiast?

Eerst had ik wireless op de PS3, via mijn router(de Linksys wrt160n) en dit ging goed, maar wel een hoge ping(80ms) en 7mbit waar er 20mbit zou moeten zijn.

Nu met me powerline heb ik mijn ping zien dalen naar 25ms(zelfde speedtest) en mijn snelheid zien stijgen naar 13mbit... Ook is de verbinding stabieler!!

Zeker een aanrader dus!!  O

Oja.. Als ze in nigeria een 230v aansluiting hebben dan werken ze ook gewoon!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 55

• Bijdragen:  602
  • Waardering:   4
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

@Tom

Powerline is geen internet over stopcontact, het is gewoon netwerk over het stopcontact, want je kunt geen abbo nemen bij Nuon voor internet :P

Maar ik zou die powerline niet gebruiken als je ook gewoon de mogenlijkheid hebt om een draadje te trekken. Dat gebruikt geen extra energie en je kan daarmee 1gbit p/sec overheen pompen ipv ongeveer max 200mbps met een powerline adapter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4
  • 602

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Je snapt wat ik bedoel. ;) "Internet" en "netwerk" is voor veel mensen hetzelfde, dus ik houd me bij de term die al genoemd is. Natuurlijk heb je wel gelijk. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...