Spring naar bijdragen

Windows 7 Installeren

mpc007

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  46
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Hey!

Ik heb, na vaak gehoord te hebben te stoppen met Windows Vista, besloten over te stappen op Windows 7. Een goede torrent was gauw gevonden, (80% is al klaar met downloaden) ik heb gekozen voor de 64-bit Home Premium versie in het Engels. (Ik draai nu op Vista 32-bit Home Basic). Nu heb ik al meerdere installatieverhalen gehoord, maar ik kon nergens een goede guide vinden. Ik wil dus overstappen op Windows 7 Home Premium 64-bit, maar heb geen enkele ervaring met het switchen van besturingssysteem. Ik wil dus graag weten waar ik moet beginnen! Moet ik eerst een nieuwe partitie aanmaken, of moet ik eerst al mijn huidige spul back-uppen?? Ik heb geen ervaring maar ik wil natuurlijk helemaal niets van wat ik nu heb kwijtraken. Ook niet de meegeleverde Vista-programma's, zoals MovieMaker, Windows Mail, etc. Ook met het herinstalleren van die drivers weet ik niet wat ik aan moet.

Dus nogmaals, waar moet ik beginnen, wat is de eerste stap voor de switch van OS!

Alvast heel erg bedankt, hoop op jullie snelle reacties

MVG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 46
  • Reacties 8
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  2097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

De eerste stap is, zorg voor backups.

Neem een externe hardeschijf, usb stick of dvd's.

Zet daar al je belangrijke data op die je niet kwijt wil.

Vervolgens kan je met een gerust hart je nieuwe besturingssysteem installeren op je PC.

Drivers moeten geen probleem zijn aangezien Windows 7 al veel ingebakken drivers heeft en de rest via Windows updates binnen haalt en installeert.

Mocht je dan nog problemen hebben met drivers. Dan kan je die altijd nog los downloaden.

Als je meer vragen heb dan zie ik die wel tegemoet! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 74
  • 2.1k

• Actief:  

Oké, de eerste stap is dus back-uppen.

Ik neem aan dat er voor Windows 7 een nieuwe lege partitie nodig is?

Kan ik dan niet gewoon al mijn zooi die ik wil bewaren naar een andere partitie brengen?

Of is dat niet veilig genoeg en moet ik de oplossing zoeken buiten mijn hdd?

En wat moet ik dan back-uppen? Gewoon alles wat ik nu heb?

Wat doe ik bijvoorbeeld met de mappen waar Windows Vista met bijbehorende programma's in staat?

En welke mappen zijn zo essentieel dat ik ze niet mag verwijderen?

Ik hoop dat je deze vragen stuk voor stuk kan beantwoorden, het zou heel erg helpen!

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 46

• Actief:  

Ik ga je vragen beantwoorden maar als eerste dit. Zorg ALTIJD voor backups op een andere plaats. Dus op een andere hardeschijf, dvd of usb stick of zelfs online indien je dit wil.

- Je heb voor Windows 7 een lege C:/ partitie nodig. Zodra je de installatie starten kan de huidige C schijf gewoon geformatteerd worden.

- Dat kan, maar zo kom je ook weer terug op het fout dat je dit ook normaliter op andere schijven moet doen. Als 1 schijf vaalt, ben je alles kwijt. Heb je jou data ook opgeslagen op een andere hardeschijf dan heb je hier geen problemen mee.

- Is voor nu veilig genoeg, maar je hardeschijf kan altijd stuk gaan.

- Je kan alles back-uppen van je nu heb, dus je complete C:/ schijf kopiëren naar een andere plaats, maar het makkelijkste is om gewoon de spullen uit te zoeken die je wil bewaren, zoals je foto's muziek en films.

- Met de programma mappen doe je niks, die gaan toch weg. Gewoon alle programma's die je nodigt denkt te hebben op Windows 7 weer opnieuw installeren.

- Je Windows folder is essentieel om je PC draaiende te houden. Dus laat die lekker staan, en zodra alles gebackupt is dan kan je je C:/ schijf formatteren.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 74
  • 2.1k

• Actief:  

Oké, dus de map van Windows en de mappen Program Files en Program Data kan ik laten staan, de rest moet ik dus naar andere partities kopiëren?

Betekent dit echt dat ik alle geïnstalleerde applicaties kwijt ben en opnieuw moet downloaden / installeren?

Hoe doen jullie dat dan? Gewoon een lijstje maken met alle programma's die je had voor de formattatie?

Alvast Bedankt  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 46

• Actief:  

Precies helemaal correct, gewoon de data over kopiëren die JIJ belangrijk vind, dit hoeven dus geen systeem bestanden te zijn, daar heb je na de herinstallatie niks aan. Dus jou foto's video's documenten etc.

Maak van te voren even een lijstje met welke dingen je allemaal moet herinstalleren zodra je nieuwe Windows erop staat en wat je los moet downloaden. Zo werk je een stuk georganiseerder en kan je zo in een half uur klaar zijn.

Elke 2 maanden doe ik een verse instal, 10 minuten Windows installeren , 10 minuten met installeren van andere meuk. 10 Minuten configureren en klaar is kees.(Releases).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 74
  • 2.1k

• Bijdragen:  1041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Zou je niet eerst eens kijken of je PC dit wel aan kan?

Doe het volgende:

- Download Windows 7 Upgrade Advisor

- Druk op de 'Download' knop op de officiele Microsoft Website.

- Druk dan op 'Opslaan'.

- Sla het ergens op waar je het gemakkelijk kan vinden. (BV je bureaublad)

- Ga dan naar de map waar je het hebt opgeslagen.

- Dubbelklik op Windows7UpgradeAdvisorSetup. Dit zal Windows 7 Upgrade Advisor installeren.

- Indien u .NET Framework 2.0 heeft, sla deze stap dan over. Indien u dit niet heeft, drukt u op Ja om .NET Framework te downloaden en te installeren. Druk op Volgende. Vink dan Ik ga akkoord met de voorwaarden van de Gebruiksrechtovereenkomst en druk dan op Installeren. Nu wordt .NET Framework geinstalleerd op uw computer. Als het proces gedaan is, drukt u op Voltooien.

- Nu opent de Setup van Windows 7 Upgrade Advisor. Duid Ik ga akkoord met de licentievoorwaarden aan en druk op Installeren. Dit zal Windows 7 Upgrade Adivsor installeren.

- Nadat het proces gedaan is, vinkt u Windows 7 Upgrade Advisor starten AAN en drukt u op Sluiten.

- Vervolgens opent er een venster, u hoeft de tekst niet te lezen als u dat niet wilt. Druk op Controle starten. Nu zal Windows 7 Upgrade Advisor uw computer controleren voor Windows 7, dit kan enkele minuten duren.

- Nadat het proces gedaan is, drukt u op Rapport opslaan. Dit zal het logje opslaan, sla het op in een map waar u het makkelijk kan terugvinden.

- Ga dan naar MijnBestand.nl

- Vervolgens drukt u op Bladeren en zoek dan naar het logje dat u hebt opgeslagen.

- Dubbelklik op het logje, vervolgens drukt u op Upload.

- Post dan het linkje van de log in deze post.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 7
  • 1k

• Bijdragen:  5959
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  262
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

ik wil niet heel veel zeggen maar je hebt vista 32 bit, en je hebt 64bit download..

Dat kan niet, Je moet dan de 32 bit downloaden..

Wat is je RAM geheugen van je pc?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 139
  • 6k

• Bijdragen:  1041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

ik wil niet heel veel zeggen maar je hebt vista 32 bit, en je hebt 64bit download..

Dat kan niet, Je moet dan de 32 bit downloaden..

Wat is je RAM geheugen van je pc?

Dat kan ik zien als hij dat logje plaatst :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 7
  • 1k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

We hebben geweldig nieuws voor alle ontwikkelaars! Versie 8.4.1 van PHP is nu officieel uitgebracht, en dit is de eerste stabiele release in de 8.4-serie! Maar dat is nog niet alles – tegelijkertijd zijn er ook updates voor de versies 8.1, 8.2 en 8.3 verschenen. PHP, dat staat voor "PHP: Hypertext Preprocessor", is een krachtig hulpmiddel dat voornamelijk wordt gebruikt voor het creëren van dynamische webpagina's op webservers. Het gaat vaak hand in hand met databaseprogramma's om een naadloze gebruikerservaring te garanderen. Deze nieuwe release van PHP 8.4.1 biedt een schat aan verbeteringen en nieuwe functies die je niet wilt missen! Hier zijn enkele van de meest opwindende toevoegingen: - Property Hooks**: Deze functie maakt het mogelijk om meer controle te hebben over de eigenschappen binnen je objecten, waardoor je code flexibeler en dynamischer wordt. - Asymmetric Property Visibility**: Dit geeft je de mogelijkheid om verschillende zichtbaarheidseisen voor eigenschappen in je klasse te definiëren, wat de modulariteit van je code aanzienlijk vergroot. - Lazy Objects**: Met deze functie kun je objecten pas laden wanneer ze echt nodig zijn, wat de prestaties van je applicatie kan verbeteren. - PDO Driver-Specifieke Subclasses**: Dit maakt het eenvoudiger om met verschillende database-driver-specifieke functionaliteiten te werken, wat de interoperabiliteit van je applicaties vergroot. - BCMath Objecttype**: Een nieuwe toevoeging die het werken met grote getallen vergemakkelijkt, ideaal voor toepassingen die met financiële gegevens werken. - En nog veel, veel meer!**  Wil je direct aan de slag met PHP 8.4.1? Bezoek dan  https://www.php.net/downloads.php voor de bronbestanden. Voor Windows-gebruikers zijn de bronbestanden en binaire versies beschikbaar op windows.php.net/download/. Vergeet niet om de ChangeLog te raadplegen voor een gedetailleerd overzicht van alle wijzigingen. En als je van plan bent om te migreren, bekijk dan zeker de migratiegids in de PHP-handleiding voor een compleet overzicht van nieuwe functies en eventuele wijzigingen die mogelijk niet achterwaarts compatibel zijn. Dit is een spannende tijd voor de PHP-gemeenschap! Duik in de nieuwe mogelijkheden en maak je projecten nog krachtiger en dynamischer. Happy coding!
  • Recente prestatie

• Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...