Spring naar bijdragen

Hij kan zo maar vallen

marcelvn

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  5918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Citaat
  Citaat

Dan krijg je overal Nederland is het land waar je geen hoofddoek mag dragen.

Draai de vergelijking ook eens om. Als je als Nederlandse vrouw in het midden-oosten géén hoofddoek draagt, roep je heel wat agressie over je af en waarschijnlijk word je nog opgepakt ook. Waarom noemen we dat dan niet de landen waar je een hoofddoek móét dragen?

Als dat zo is, dan zou ik landen noemen waar je een hoofddoek moet dragen. Dat wil niet zeggen dat ik ermee eens ben. Dan hoeft Nederland daar geen voorbeeld aan te nemen door het om te draaien. Als je goed wilt overkomen als land vindt ik dat de persoon zelf mag bepalen wat die doet. Vrij land, meningsuiting in het openbaar etc. zijn dingen die in Nederland mag en ik denk ook wel om bekend staat. Dan slaat het nergens op dat je geen hoofddoek mag dragen. Ik zie echt geen overvloed aan hoofddoeken dus als dat als reden wordt gebruikt zou dat een hele slappe reden zijn, ik kan niet een goed argument bedenken waarom je geen hoofddoek mag dragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k
  • Reacties 35
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

Het is een morele verplichting in alle landen waar de islam de hoofdreligie is, aangezien in de koran staat dat het bedekken van vrouwelijke schoonheid is verplicht. Voornamelijk in het midden-oosten voert de islam de boventoon,dus de landen die daartoe horen kun je zelf invullen. Tot onze cultuur hoort geen hoofddoek en daarom vind ik dat je, net als dat Frankrijk een aantal jaar geleden heeft gedaan, een hoofddoekbeperking bij overheidsinstellingen in kunt voeren. Sommige mensen dragen namelijk zo'n doek het omwille van het geloof, maar er zijn er minstens zoveel die het doen vanwege stellingname en een reactie hopen uit te lokken. Met burka's en de bijbehorende zaak over burkini's is dat nog erger. Een beperking is in dat geval doeltreffend.

Het idee dat Nederland een vrij land is waar alles mag, komt voort uit het softe gedrag van onze maatschappij, wat begonnen is bij Den Uyl. Niemand durft bijvoorbeeld meer coffeeshops te verbieden: men zegt dat het beter is om te gedogen, want dan krijg je ook geen rellen. Idem met andere discussiepunten zoals die over uitkeringen, moskeeën, derdewereldhulp, aanvallen op politie-, brandweer- en ambulancepersoneel, probleemwijken en ga zo maar door. Het is tijd om een aantal zaken eens flink aan te pakken en dat red je niet met partijen als GroenLinks, de SP of de PvdA.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  5918
  • Waardering:   109
  • Actief:  

Maar deels van die discussiepunten kan je ook niet oplossen door het allemaal maar op allochtonen / Marokkaanse jongeren af te schuiven. Als ik zo naar de PVV kijk lijkt het op sommige punten toch wel richting die kant te gaan. Een beperking is toch wat minder mild dat het punt wat PVV in hun lijst had staan (gelezen in de krant) bij het veranderen van Almere, namelijk het volledig verbieden van hoofddoeken en helemaal geen moskeeën meer is toch wel wat overdreven vindt ik en wat weinig te maken heeft met het probleem van derdewereldhulp. Als PVV zijn standpunten minder richt op allochtonen, het een partij kan worden met een aanpak die goed voor Nederland is. Zoals het nu werkt, is het te overdreven maar goed dat is zoals ik denk :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Actief:  

Ik zeg ook niet dat ik het op alle punten met de PVV eens ben, ik gaf aan wat mijn mening is over taboes zoals het hoofddoekjesgedrag. Vergeet niet dat wat ik net zeg over een beperking al heel veel weerstand oproept bij de verschillende partijen. Naast mijn "zoals" gaf ik nog een paar andere voorbeelden over de taboes die hier heersen. Dat had niet zozeer te maken met de hoofddoekjes. :P

Overigens, de reden dat ik niet op partijen als GL of de SP stem, is vanwege het feit dat zij een perfect ideaalbeeld hebben, maar dat praktisch onuitvoerbaar is. Beide partijen stammen af van de oude communistische partijen en ik geloof dat we de afgelopen 50 jaar wel hebben gezien dat dat niet werkt. Een aantal lieden komen aan de macht, de rest is arm en heeft geen inspraak. Helaas, de mens is slecht.

Ook dat heeft niets van doen met mijn eerdere punten, vandaar het woord overigens. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  4943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Actief:  

Ben het voor een groot deel wel eens met Tom. Je ziet ook vaak dat meisjes met hoofddoekjes Nederlands niet goed beheersen. Ook zijn ze vaak bang voor de echte Nederlandse meisjes om afgewezen te worden. Die hele cultuur past niet in Nederland, de pvv is de enige partij die daar voor uitkomt. De media hier reageerd daar fel op en laten mensen denken dat de pvv racistisch is. Zelf komen ze bijvoorbeeld met een programma over de Nederlandse cultuur die gepresenteerd word door een Marokkaanse jongen, dat is toch vaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k
  • Oud-beheerder

• Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2934
  • Prestatiepunten:  25055
  • Dagen gewonnen:  265
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Over de PVV gesproken, als deze partij zo groot word hebben ze natuurlijk wel de juiste mensen nodig. Op dit moment draait de PVV eigenlijk om Wilders, zoals Pim Fortuin bij LPF. Als Wilders straks binnen komt met 20 zetels heeft hij nog 19 andere stoelen te vullen. Heeft hij daar de juiste mensen voor, vraag ik me af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

• Actief:  

Als dat dezelfde mensen zijn als bij de Europese verkiezingen, dan vraag ik me dat inderdaad ook af. De lijsttrekker van de PVV bij Europa is bij 't debat echt flink door de mand gevallen. Als we trouwens een wedstrijdje in populariteit tussen Wilders en Fortuyn houden, denk ik dat Fortuyn het wel gewonnen zou hebben. Die man was tenminste oprecht en eerlijk, iets wat van Wilders niet altijd gezegd kan worden. Dat is mijn reden om niet op hem te stemmen, 'k zoek dan liever wat anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  1091
  • Waardering:   7
  • Dagen gewonnen:  2
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

bij de vorige 2e kamer verkiezingen moest ik ook een stemwijzer invullen van mijn ouders. En toen kwam er ChristenUnie uitrollen.

Maar mijn ouders hebben veel in de politiek gezeten. en die zaten bij Groen Links.

Ik hoor de laatste tijd ook steeds meer mensen over de PVV praten, maar toch, ik mag hem niet.

Als het aan mij had gelegen, dan Groen Links

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 7
  • 1.1k
  • 2

• Actief:  

Waarom? CU en GL zijn echt heel verschillend. Qua standpunten matchen ze totaal niet met elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  1091
  • Waardering:   7
  • Dagen gewonnen:  2
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Dat was ook alleen maar een test (en wanneer waren de laatste 2e kamer verkiezingen? 3 jaar geleden?).

Maar groen links komt goed voor de mensen op.

En ik zie Halsema al wel aan de leiding staan. Volgensmij komt dat wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 7
  • 1.1k
  • 2

• Bijdragen:  4943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Actief:  

Groen links vind ik dus helemaal niks, ze streven naar het onmogelijke. En ik denk dat groen links onze economie flink zal reduceren en meer belasting vragen voor natuur en ontwikkelingshulp wat natuurlijk pure geldverspilling is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...