Spring naar bijdragen

Niet echt een column masr iets wat er een beetje op lijkt

Bart'

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  3237
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

"Revoluties" in de techniek

Ja man, ik heb bluray, je kunt er beter ook maar snel een kopen want voor je het weet zijn er ineens geen DVDs meer en wat dan?! Of: Ja, over een paar maanden is alles hdmi; consoles, pc's, monitoren en tv's. En wat dacht je van led tv's?Die zouden oh zo goed zijn en plasma en LCD in een keer van de maarten vegen. 

Wat mij betreft allemaal gezeur om niks, geen van bovengenoemde gaat echt hét worden.

Led gaat niet de andere tv's van de markt gooien, het geeft lcd en plasma juist een steuntje in de rug. Lcd en plasma gaan er alleen maar op vooruit. De echte kenners schakelen tegenwoordig al weer terug van led naar plasma omdat de kleuren mooier en geloofswaardiger overkomen. 

Bluray gaat geen punt achter het glorieuze dvd tijdperk zetten omdat hrt simpelweg niet te betalen is. Voor gezinnen met een (onder)modaal inkomen is een dvd speler al een grote aanschaf, laat staan een bluray speler of een PlayStation 3 om je bluray discs af te kunnen spelen. Een ander probleem voor bluray is dat dvds o zo makkelijk en goedkoop te downloaden en te branden zijn. Blurays kunnen ook gedownload en gebrand worden maar goedkoop is dit zeker niet. Je moet een heuse bluray brander aanschsffen, speciale schijfjes kopen en zonder UseNet is aan het downloaden van Full HD 1080p films bijna niet te beginnen.

En tenslotte hdmi versus vga. Hdmi is helemaal top, gebruik het zelf ook maar nog steeds geen concurrent voor de mensen die hun pc's niet gebruiken voor het kijken van (hd)films. En weer stuiten we op de kosten. Voor een hdmi kabel van een redelijke kwalitrit ben je makkelijk  â‚¬ 25,- kwijt

De wereld is nog niet klssr voor dit soort ingrijpende en kostbare veranderingen. Mensen houden gewoon niet van teveel veranderingen en al helemaal niet van teveel geld uitgeven.

Bart van den Elshout

Wat (opbouwende) kritiek is niet erg, het is pas de eerste keer dat ik zoiets schrijf en ik wou het even met jullie delen. Als iemand nog tips of opmerkingen, ook over de inhoud, heeft post dan aub.

@ Tom; ik wilde de naam veranderen en heb ik hem per ongeluk verwijderd, misschien aS column nirt echt het goede woord en van dvi heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord. Hdmi kabele zijn ook goedkoper te krijgen maar de kwalitatief betere merken… 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k
  • Reacties 5
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  5250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

Als je zoiets schrijf, zorg er altijd voor dat je de waarheid spreekt en ga bij info nooit uit van 1 site! Pas als heel de wereld iets roep zou je kunnen zeggen dat het klopt.

Zelf denk ik dat LCD uiteindelijk wel gaat verdwijnen, en plasma en LED samen verder gaan ontwikkelen. Maar dat is mijn mening :)

in het stukje over BR moet je even goed kijken.

in eerste instantie zeg je dat het goedkoop is om te downloaden en te branden en in de regel erna zeg je dat het niet goedkoop is om te branden en de schijfjes en brander enz. Het spreekt elkaar een beetje tegen.

Gebruik ook altijd zomin mogelijk dezelfde woorden in 1 alinea. Je heb nu bv in 2 zinnen achter elkaar goedkoop staan. Gebruik eens een alternatief, goedkoop en niet duur. Zo val je minder snel in herhaling.

Zoek toch eens op wat DVI is en wat het kan. Vergelijk in je laatste stukje die 3 eens. Nu zegt men over je stukje van hij heeft maar 2 kabels vergeleken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 101
  • 5.3k

• Bijdragen:  2097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik ben het redelijk met je eens, toch vind ik het stukje van de blu-rays vs DVD's een beetje raar.

Toen we nog mooi een VHS recorder hadden staan en de DVD's uitkwamen koste dat ook wat tijd voordat dat doorbrak. Blu-ray word wel betaalbaar op termijn, maar dat heeft even tijd nodig, net zoals met de DVD's het geval is.

Een blu-ray speler koop je tegenwoordig voor een euro of 100, vind ik zelf niet erg duur, als ik zie wat ik 6 jaar terug voor een DVD speler heb betaald. Wat kost een blu-ray film? Die beginnen bij 10 euro, ja dat koste de DVD's vroeger ook.

DVD's op een FullHD beeldscherm vind ik overigens niet om aan te zien, dus voortaan download ik alleen nog maar 720/1080p rips. Of de volle Blu-ray's, dankjewel Ziggo voor mijn 50Mbit bundel en me 2 100Mbit servers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 74
  • 2.1k

• Bijdragen:  4943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Actief:  

Ben het met releases eens. Het kost gewoon wat tijd voordat de blue-ray echt groot wordt. Sommige mensen hadden in 2004 nog steeds geen dvd-speler, terwijl de dvd er al 4 jaar was. En een dvd-speler kan iedereen betalen, die dingen kosten maar 30 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Sja, als je echt niet weet wat DVI is, waarom maak je dan een vergelijking tussen aansluitingen? DVI is juist dé aansluiting voor pc's en geschikt voor alles waar geen audio overheen hoeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500
  • Oud-beheerder

• Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25024
  • Dagen gewonnen:  265
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Wat lovende woorden; het leest wel makkelijk weg. Maar zoals de andere leden ook aangeven, zorg ervoor dat je verschillende bronnen gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Wie zijn er online?  5 leden zijn actief

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

We hebben geweldig nieuws voor alle ontwikkelaars! Versie 8.4.1 van PHP is nu officieel uitgebracht, en dit is de eerste stabiele release in de 8.4-serie! Maar dat is nog niet alles – tegelijkertijd zijn er ook updates voor de versies 8.1, 8.2 en 8.3 verschenen. PHP, dat staat voor "PHP: Hypertext Preprocessor", is een krachtig hulpmiddel dat voornamelijk wordt gebruikt voor het creëren van dynamische webpagina's op webservers. Het gaat vaak hand in hand met databaseprogramma's om een naadloze gebruikerservaring te garanderen. Deze nieuwe release van PHP 8.4.1 biedt een schat aan verbeteringen en nieuwe functies die je niet wilt missen! Hier zijn enkele van de meest opwindende toevoegingen: - Property Hooks**: Deze functie maakt het mogelijk om meer controle te hebben over de eigenschappen binnen je objecten, waardoor je code flexibeler en dynamischer wordt. - Asymmetric Property Visibility**: Dit geeft je de mogelijkheid om verschillende zichtbaarheidseisen voor eigenschappen in je klasse te definiëren, wat de modulariteit van je code aanzienlijk vergroot. - Lazy Objects**: Met deze functie kun je objecten pas laden wanneer ze echt nodig zijn, wat de prestaties van je applicatie kan verbeteren. - PDO Driver-Specifieke Subclasses**: Dit maakt het eenvoudiger om met verschillende database-driver-specifieke functionaliteiten te werken, wat de interoperabiliteit van je applicaties vergroot. - BCMath Objecttype**: Een nieuwe toevoeging die het werken met grote getallen vergemakkelijkt, ideaal voor toepassingen die met financiële gegevens werken. - En nog veel, veel meer!**  Wil je direct aan de slag met PHP 8.4.1? Bezoek dan  https://www.php.net/downloads.php voor de bronbestanden. Voor Windows-gebruikers zijn de bronbestanden en binaire versies beschikbaar op windows.php.net/download/. Vergeet niet om de ChangeLog te raadplegen voor een gedetailleerd overzicht van alle wijzigingen. En als je van plan bent om te migreren, bekijk dan zeker de migratiegids in de PHP-handleiding voor een compleet overzicht van nieuwe functies en eventuele wijzigingen die mogelijk niet achterwaarts compatibel zijn. Dit is een spannende tijd voor de PHP-gemeenschap! Duik in de nieuwe mogelijkheden en maak je projecten nog krachtiger en dynamischer. Happy coding!
  • Recente prestatie

• Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...