Spring naar bijdragen

Algemeen Politiek topic

Jeroen

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  4943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Beste DukeN'ers,

Ik open hierbij dit topic omdat er veel gaande is in de politiek, en het leuk is om hierover in discussie te gaan. Het is niet de bedoeling dat je loopt te schreeuwen voor welke partij je bent en verder geen verklaring geeft waarom.

Het lijkt me beter om artikelen te plaatsen en hierover in discussie te gaan. Het hoeft niet alleen over downloaden te gaan vandaar het woord 'algemeen' in de titel.

Om het niveau een beetje hoog te houden en akkefietjes te voorkomen moet iedereen zich aan deze regels houden.

-Geen racistische opmerkingen

-Niet schelden

-Geen onzin posten

Kick off:

Oorlog in Irak gaat puur en alleen om de olie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k
  • Reacties 11
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Sja, en wat wil je dat wij nu doen? :P Ik wil best reageren: de constructie "puur en alleen" doet mij natuurlijk direct oneens zeggen. Ik weet niet eens of er een bedoeling was om daar olie vandaan te halen of er een oorlog voor te starten. Saddam was mijns inziens een dictator met verkeerde bedoelingen jegens de mensheid, dus wat dat betreft vind ik een oorlog niet onterecht. Controleren voor zij jou schade kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Puur en alleen is niet helemaal juist ja, maar goed....

ontopic:

Ik denk dat het wel om de olie gaat, Irak was daar niet gevaarlijk genoeg voor. Ook was het geen arm en sterk onderdrukt land. Natuurlijk vinden wij dat wel, maar wie zijn wij als westerse waar een totaal andere cultuur heerst. Daarnaast is het niet onze taak om een land in het Midden-Oosten te corrigeren op hun fouten. Zie je de VS Noord-Korea al binnenvallen omdat ze een lange-langeafstandsraket hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Actief:  

Is er bewijs dat er olie is weggehaald?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Olie halen ze niet zomaar weg, maar aangezien er in de toekomst mogelijk tekorten komen denk ik dat de Amerikaanse overheid die bronnen veilig wilde stellen. Shell en Exxon mogen binnenkort het zwarte goud op gaan pompen, kunnen ze mooi gebruiken om die grote pick-ups mee te vullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Actief:  

Er is dus geen olie geëxporteerd zonder te betalen/overeenstemming te hebben bereikt? :P Dan lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat daar een oorlog om begonnen is, sowieso omdat er een tal van andere redenen is opgegeven. Vergeet niet dat de huidige regering van plan is zich terug te trekken, net als veel andere deelnemende landen. Dat wisten Bush en cohorten, een oorlog starten voor de lange termijn is niet handig. Oorlog => oliewinst lijkt me dan ook zeer ver gezocht. Volgens mij zullen wij er nooit achterkomen wat dé reden is geweest om oorlogje te spelen, aannames maken lijkt me dan ook niet zo handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  295
  • Waardering:   0
  • Actief:  Nooit

Ik heb namelijk overlaatst een getuigenis van een Irakees meisje gehad die gevlucht is vanwege de oorlog.

Het zit namelijk zo dat er 2 partijen zijn in Irak. Sjieten en nog een andere groep.

Inder tijd is 1 van die groep weg moeten gaan i.v.m sadam. Nu Sadam niet meer aan de macht is (dood :s ) zou er terug vreden moeten komen, maar de aanhangers van sadam zijn nog steeds actief en hebben het niet zo voor de groep waar alle olie te vinden is, waardoor er oorlog onstaat.

In het noorden van irak is alles gewoon hetzelfde als hier en is er niets aan de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

• Actief:  

Maar volgens mij houden de troepen de olie wel vast. Ik zag laatst een documentaire op National Geographic over jongens van rond de 20 die in Irak wonen. Ze kunnen daar nauwelijks aan benzine komen, wat zou daar dan de reden voor zijn ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Actief:  

Dat er daar nauwelijks tankstations zijn, misschien? :P 't Zal denk ik eerder met de infrastructuur te maken hebben dan met de industrie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Wat is er mis met de infrastructuur van Badgad dan? Doel je op de vele controleposten of de slechte wegen? Met de wegen lijkt mij niets mis. Mensen moeten daar natuurlijk wel aan het werk blijven, anders hebben die miljoenen die wij erin steken ook niet veel zin (zie Afrika). Ben benieuwd hoe ze het daar achterlaten, de profiteurs. Ik geloof nog steeds niet dat olie geen rol speelt in die hele oorlog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Actief:  

Ik doel niet zozeer op Bagdad, maar op heel Irak. Om olie ergens als benzine beschikbaar te stellen, dient het eerst verwerkt te worden. Dat zal hopelijk wel lukken, al weet ik dat de olie meestal direct geëxporteerd wordt en dat dat zou betekenen dat daar helemaal geen raffinaderijen zijn. Ik ben zelf bij Shell in Pernis geweest en om zoiets op te zetten is heel wat nodig. Niet alleen geld, maar ook veel werknemers, materiaal en de kans om zoiets neer te zetten. In al die zaken kan een kink in de kabel komen.

Vervolgens moeten de eindproducten worden verscheept naar allerlei benzinestations en dat is waar de gebrekkige infrastructuur komt kijken. Slechte wegen, inderdaad, maar je ziet daar ook overvallen, corruptie en wat al niet meer. Controleposten zijn niet alleen voor het controleren, daar wordt ook geld opgestreken als je met een paar ton benzine langs komt rijden. De situatie is absoluut niet vergelijkbaar met wat wij in Nederland hebben.

Stel dat dat echter geen probleem zou zijn en alleen de militairen voor problemen zouden zorgen door hun grondstoffen weg te halen. Dat zou een paar miljard opbrengen, een aardig bedrag. Dan krijg je echter ook de terugslag, want wat kost een oorlog? Ook zoiets? Dat betekent dat je er niet op vooruitgaat, maar je wel een enorm schandaal op de hals haalt. Je kunt namelijk niet zomaar een groot deel van de grondstoffen ongezien wegvoeren. Daar komen op welke manier dan ook mensen achter. Je kunt ook nog uitgaan van het feit dat zo'n operatie meerdere tientallen jaren in beslag neemt en de republikeinen (regering Bush) daar allang rekening mee gehouden moeten hebben. Ze zouden op de factor geluk moeten hebben rekenen dat dat allemaal goed zou moeten gaan en op geluk vaar je politiek gezien niet wel.

Al met al geloof ik er niet zo in, er zijn teveel struikelblokken die stuk zouden kunnen lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500
  • Oud-beheerder

• Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25024
  • Dagen gewonnen:  265
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Oorlog in Irak gaat puur en alleen om de olie.

Oneens, Irak produceert vermoedelijk massa vernietigingswapens. Hoewel ze nog nooit zijn gevonden denk ik dat deze partij toch wel iets te verbergen had. Tenslotte ging het bezoeken van de chemische fabrieken niet zonder enig gemak. Maar daarnaast is de olie wel mooi meegenomen voor de grote heren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Wie zijn er online?  5 leden zijn actief

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

We hebben geweldig nieuws voor alle ontwikkelaars! Versie 8.4.1 van PHP is nu officieel uitgebracht, en dit is de eerste stabiele release in de 8.4-serie! Maar dat is nog niet alles – tegelijkertijd zijn er ook updates voor de versies 8.1, 8.2 en 8.3 verschenen. PHP, dat staat voor "PHP: Hypertext Preprocessor", is een krachtig hulpmiddel dat voornamelijk wordt gebruikt voor het creëren van dynamische webpagina's op webservers. Het gaat vaak hand in hand met databaseprogramma's om een naadloze gebruikerservaring te garanderen. Deze nieuwe release van PHP 8.4.1 biedt een schat aan verbeteringen en nieuwe functies die je niet wilt missen! Hier zijn enkele van de meest opwindende toevoegingen: - Property Hooks**: Deze functie maakt het mogelijk om meer controle te hebben over de eigenschappen binnen je objecten, waardoor je code flexibeler en dynamischer wordt. - Asymmetric Property Visibility**: Dit geeft je de mogelijkheid om verschillende zichtbaarheidseisen voor eigenschappen in je klasse te definiëren, wat de modulariteit van je code aanzienlijk vergroot. - Lazy Objects**: Met deze functie kun je objecten pas laden wanneer ze echt nodig zijn, wat de prestaties van je applicatie kan verbeteren. - PDO Driver-Specifieke Subclasses**: Dit maakt het eenvoudiger om met verschillende database-driver-specifieke functionaliteiten te werken, wat de interoperabiliteit van je applicaties vergroot. - BCMath Objecttype**: Een nieuwe toevoeging die het werken met grote getallen vergemakkelijkt, ideaal voor toepassingen die met financiële gegevens werken. - En nog veel, veel meer!**  Wil je direct aan de slag met PHP 8.4.1? Bezoek dan  https://www.php.net/downloads.php voor de bronbestanden. Voor Windows-gebruikers zijn de bronbestanden en binaire versies beschikbaar op windows.php.net/download/. Vergeet niet om de ChangeLog te raadplegen voor een gedetailleerd overzicht van alle wijzigingen. En als je van plan bent om te migreren, bekijk dan zeker de migratiegids in de PHP-handleiding voor een compleet overzicht van nieuwe functies en eventuele wijzigingen die mogelijk niet achterwaarts compatibel zijn. Dit is een spannende tijd voor de PHP-gemeenschap! Duik in de nieuwe mogelijkheden en maak je projecten nog krachtiger en dynamischer. Happy coding!
  • Recente prestatie

• Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...