Spring naar bijdragen

Nieuwe Videokaart

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  188
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo Allemaal,

Ik meende al eens eerder een topic te hebben gemaakt, maar voor de zekerheid maak ik hier toch nog maar een.

Ik ben eigenlijk opzoek naar een nieuwe videokaart, wat ik nu in mijn pc heb liggen is: nVidia GeForce 9300 GE. Niet een van de beste videokaarten neem ik aan. Daarom zou ik graag voor een leuk prijsje een nieuwe willen kopen. Alleen weet ik niet precies wat goed en slecht is als ik kijk naar de videokaarten die op de markt zijn. Graag zou ik wel weer zo'n bekend merk terug willen zoals nVidia, Sapphire enz. En graag zou ik willen weten welke er in mijn pc passen... Daarom heb ik even een screen gemaakt van mijn specs. Als je meer nodig hebt van mijn moederbord o.i.d. moet je het maar zeggen  O0.

Graag wil ik een nieuwe kaart waarop de nieuwere spellen op (high/goed) draaien. Zoals bijv. GTA 4 en Cod mw 2. De prijs wil ik niet al te hoog leggen. Graag voor onder de 80 a 70 euro. En het lieftst goedkoper als mogelijk is.

Bij voorbaat dank,

Snorfietsman

EDIT: Mijn pc naam: Amilo Desktop Li 3420

[verwijderd door de beheerder]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 188
  • Reacties 6
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  603
  • Waardering:   14
  • Prestatiepunten:  306
  • Actief:  

(...)

Ik ben eigenlijk opzoek naar een nieuwe videokaart, wat ik nu in mijn pc heb liggen is: nVidia GeForce 9300 GE. Niet een van de beste videokaarten neem ik aan. Daarom zou ik graag voor een leuk prijsje een nieuwe willen kopen. 

(...)

Graag wil ik een nieuwe kaart waarop de nieuwere spellen op (high/goed) draaien. Zoals bijv. GTA 4 en Cod mw 2. De prijs wil ik niet al te hoog leggen. Graag voor onder de 80 a 70 euro. En het lieftst goedkoper als mogelijk is.

Hallo,

Waarom zou hij niet goed zijn? 1024 mb geheugen is goed, al sje een betere wilt kom je al snel rond de 150 euro. Als je games niet goed werken zou ik eerst gaan kijken naar nieuw geheugen, 2gb is wel erg weinig icm vista.

Groetjes Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 14
  • 603

• Bijdragen:  2097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dat de 9300 GE 1024 MB geheugen heeft maakt niet uit.

De kaart is simpelweg niet snel genoeg. Wat je post is totaal onwaar en de grafische kaart zou er ook niet snel genoeg voor zijn om die spellen goed te draaien.

Je heb al een ATI 4770 voor 91 euro. Zie : http://azerty.nl/0-970-213073/club-3d-hd-4770-grafische-ad.html

Hiermee zal je al een heel eind komen, Vista gebruikt al bijna 2GB als je wat programma's open heb staan dus ik zou aanraden dit te upgraden naar 4GB.

Hou er rekening mee als je een 32bits Vista installatie heb draaien dat die maar maximaal 3.2 GB kan gebruiken van de 4 die er dan inzit.

De 4770 heeft extra prik nodig van de voeding, standaard PC's worden vaak geleverd met een simpele voeding dus er is een kans aanwezig dat je je voeding ook moet upgraden.

Denk dan gauw aan 450 watt A merk voedingen en hoger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 74
  • 2.1k

• Actief:  

(...)

Ik ben eigenlijk opzoek naar een nieuwe videokaart, wat ik nu in mijn pc heb liggen is: nVidia GeForce 9300 GE. Niet een van de beste videokaarten neem ik aan. Daarom zou ik graag voor een leuk prijsje een nieuwe willen kopen. 

(...)

Hallo,

Waarom zou hij niet goed zijn? 1024 mb geheugen is goed, al sje een betere wilt kom je al snel rond de 150 euro. Als je games niet goed werken zou ik eerst gaan kijken naar nieuw geheugen, 2gb is wel erg weinig icm vista.

Groetjes Patrick

Ja, ik weet het ik was ook van plan om dit te upgraden. Maakt het veel uit wat voor merk/type kaart ik hiervoor kies? Wat is het beste?

Maar ik heb me ook ergens laten vertellen dat het werkgeheugen niet samenhangt met de snelheid van games die draaien. Klopt dit?

Dat de 9300 GE 1024 MB geheugen heeft maakt niet uit.

De kaart is simpelweg niet snel genoeg. Wat je post is totaal onwaar en de grafische kaart zou er ook niet snel genoeg voor zijn om die spellen goed te draaien.

Je heb al een ATI 4770 voor 91 euro. Zie : http://azerty.nl/0-970-213073/club-3d-hd-4770-grafische-ad.html

Hiermee zal je al een heel eind komen, Vista gebruikt al bijna 2GB als je wat programma's open heb staan dus ik zou aanraden dit te upgraden naar 4GB.

Hou er rekening mee als je een 32bits Vista installatie heb draaien dat die maar maximaal 3.2 GB kan gebruiken van de 4 die er dan inzit.

De 4770 heeft extra prik nodig van de voeding, standaard PC's worden vaak geleverd met een simpele voeding dus er is een kans aanwezig dat je je voeding ook moet upgraden.

Denk dan gauw aan 450 watt A merk voedingen en hoger.

Oke, dus eigenlijk kan ik met deze videokaart niet veel meer doen als ik de nieuwere spelen wil spelen?

Dan zou ik dus een nieuwe moeten hebben. Maar zijn er ook kaarten die wel gewoon werken op mijn standaard voeding. Want om mijn pc nu helemaal te verbouwen heb ik ook niet veel zin in. Dan na een tijdje maar een nieuwere.

Ik draai inderdaad op een 32 bit Vista versie. Ik wist niet dat dit inhoudt dat je maar 3.2 GB werkgeheugen kan gebruiken... Dus als ik nu 2 kaartjes koop van 1 GB, of eentje van 2 GB werkt hij dan gewoon 100% dus op 3.2 GB?

Alvast heel erg bedankt,

Snor

Post samenvoeging: januari 03, 2010, 10:37:09 am

Even nog wat specs van mijn interne geheugen kaarten.

Ik heb even lopen zoeken naar zo'n soort gelijk iets. Zodat ik zeker weet dat ik de goede heb.

Is dit een goeie: GEIL 1 GB - DDR2 PC-6200

Op de screen is te zien welke 2 kaarten er nu inzitten, die van Samsung. D'r staat bij PC2-6400. En dan tussenhaakjes 400 Mhz. Maar als ik kijk op azerty staat er bij DDR2 - PC2-6400, 800 Mhz. Klopt dit?

En is de kaart goed voor mijn pc?

Alvast bedankt.

1zp420g.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 188

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

(2500 MHz x 2) / 12,5 multiplier = 400 MHz voor het geheugen. Je geheugen loopt 1:1 met de CPU. Klopt dus gewoon. Heb je nog 2 DIMMs over? Zo ja dan kun je er het beste twee latjes van 1GB in doen, liefst gewoon PC2-6400. Tweedehands prima te krijgen. Loop je tegen een setje van 4GB aan, kun je die kopen en je 2GB (2x1GB) in de verkoop doen of opslaan als backup.

Geheugen is echter niet je eerste zorg. Eerst maar eens de videokaart en eventueel de voeding, als die niet voldoet. Past een wat grotere videokaart ook wel in je behuizing? Zo ja, dan kun je de HD4850 voor een euro of 90 wel vinden en zo nee, dan zou de HD4670 wel eens een goede kandidaat kunnen zijn.

nVidia is trouwens een grafische chip (GPU) fabrikant, net als ATI, en merken zoals Sapphire en Asus kopen de chips in en maken er een kaart omheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

(2500 MHz x 2) / 12,5 multiplier = 400 MHz voor het geheugen. Je geheugen loopt 1:1 met de CPU. Klopt dus gewoon. Heb je nog 2 DIMMs over? Zo ja dan kun je er het beste twee latjes van 1GB in doen, liefst gewoon PC2-6400. Tweedehands prima te krijgen. Loop je tegen een setje van 4GB aan, kun je die kopen en je 2GB (2x1GB) in de verkoop doen of opslaan als backup.

Geheugen is echter niet je eerste zorg. Eerst maar eens de videokaart en eventueel de voeding, als die niet voldoet. Past een wat grotere videokaart ook wel in je behuizing? Zo ja, dan kun je de HD4850 voor een euro of 90 wel vinden en zo nee, dan zou de HD4670 wel eens een goede kandidaat kunnen zijn.

nVidia is trouwens een grafische chip (GPU) fabrikant, net als ATI, en merken zoals Sapphire en Asus kopen de chips in en maken er een kaart omheen.

Oke, ik heb een paar foto's van de binnenkant. Maar ik weet dat er nog 2 sloten vrij zijn. Maar die andere 2 waar het werkgeheugen nu inzit. zijn dat geen vast ingebouwde kaarten?

Misschien kan je dat op onderstaande foto zien. Ook denk ik dat mijn behuizing inderdaad wat aan de krappe kant is. Maar ik ben er toch nog niet helemaal zeker uit of ik de videokaart nou wil vervangen of niet. In iedergeval wil ik er wel wat meer werkgeheugen ingooien. Maar even ter bevestiging ik kan dus niet meer dan 3,2 gb gebruiken aan werkgeheugen, of dit kan wel maar dan wordt 0,8 niet gebruikt? En zal dit de prestaties van me me pc aanzienlijk verbeteren?

Heel erg bedankt voor de reactie,

[verwijderd door de beheerder]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 188

• Bijdragen:  5918
  • Waardering:   109
  • Actief:  

Die geheugen werkbankjes kan je er gewoon uithalen door middel van de buitenste witte dingen naar buiten te drukken. Maar je hebt geen uitbreidings sloten meer over zo te zien.

Verder kan ik niet goed zien wat voor videokaart slot je hebt door de kabels.

En kan je misschien een wat duidelijkere foto maken van de voeding? Want ik kan nu niet goed lezen wat erop staat (wil graag weten welk merk en hoeveel wattage).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...