Spring naar bijdragen

Computer opnieuw installeren

Ramoniazzz

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  350
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hallo,

Ik wil graag mijn DELL-computer opnieuw installeren. Ik heb wel wat gelezen op het internet maar ik heb er een paar vragen over:

1. Hoe werkt het met een gedownloade versie van Windows XP?

2. Kan ik deze ook booten vanaf een virtuele drive?

3. Hoe werkt dit verder*

*Ik heb dit nog nooit eerder gedaan... Niet dat ik er niets van af weet, eigenlijk wel meer dan genoeg om het te doen, maar ik heb dus geen idee wat je te zien krijgt bij het opnieuw installeren van je computer. En of het wel veilig is met een gedownloade (Nee, ik heb geen legale versie in huis).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 350
  • Reacties 13
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Als je een gedownloade versie van windows xp erop wilt zetten, zet je deze eerst op een cd, als dit een *.iso bestand is kan je dit het beste doen met imgburn.

Hierna kan je hem gewoon in je pc doen tijdens het opstarten, en kan je indien nodig de instellingen even aanpassen(door volgens mij tijdens het opstarten op f10 te drukken, dit is bij mij zo volgens mij), zodat hij van de cd boot.

En hierna kan het bijna niet meer mis gaan, als eerste kan je dan partities gaan verwijderen, maar ook kan je gewoon je bestanden boel laten staan en windows er overheen zetten. Zo raak je de bestanden niet kwijt.

Voor verdere vragen zeg je het maar even..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 772

Bedankt,

Het is inderdaad een .iso

Maar kan ik een virtuele drive gebruiken? Zodat hij daarvandaan boot.

Of moet het op een cd staan.

Verder doe ik dit om mijn computer te legen. Hij is sloom en dat is nergens voor nodig want het is een prima computer voor wat ik ermee wil doen. (dat is niet veel aangezien ik voor het gamen een aparte laptop heb).

Wat bedoel je precies met partities? (A)

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 350

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Je kan het niet starten van een virtuele drive. Aangezien jij het wil doen om je pc sneller te maken moet je de schijf formatteren dat houd in dat je alles verwijderd (vergeet dus niet om een backup te maken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

Ik heb een backup gemaakt van wat ik wil houden, de rest kan eraf. Maar ik wil dus niet op een DVD/CD branden, dus moet ik een partitie maken? Of begrijp ik het nu verkeerd.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 350

• Bijdragen:  2728
  • Actief:  

Zorg dat je een windows op DVD hebt, je stopt de disk erin, en boot je vanaf de DVD door op F10 te drukken tijdens het opstarten. Dan krijg je de installatie van Windows als het goed is, vervolgens formatteer je de harde schijf en zet hij de Windows er op.

En als je helemaal met een schone lij wilt beginnen gebruik je Killdisk free, daarmee verwijder je alles, maar dan ook ALLES van de harde schijf en valt er NIKS meer terug te halen (dat kan anders volgens mij wel). Dit programma download je even, zet je op een disk, boot je vanaf de disk net als hierboven. Erg handig voor als je de de comp wilt verkopen maar ook als je helemaal wilt beginnen met een schone lij. Ik heb het op deze manier al een paar keer gedaan zonder problemen. :)

headsh0t.

-edit-

k*t ik was dit net aan het typen maar jij was me voor (Ramoniazzz) :P Misschien heb je er toch wat aan (of anderen). :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 2.7k

[A]Headshot.

Als ik dat Killdisk gebruik, ben ik dan alle drivers kwijt? Dus echt alle of heeft windows xp er dan nog wat in het 'pakket' zitten en herkent hij o.a. mijn monitor etc automatisch? Want ik wil graag een zo schoon mogelijk pc hebben, en alle software enzo opnieuw installeren is geen probleem maar ik wil niet dat ik werkelijk álle drivers moet gaan downloaden.

En móét het op en dvd gebrand worden of kan het ook anders?

(heb zo direct geen dvd's bij de hand en wil het nu graag doen)

Groeten

-Edit-

Ik weet niet of je het gelezen hebt, maar ik heb geen legale versie van windows xp pro.

Maakt dit uit bij het op een dvd zetten (als dit dan écht moet)

En heb ik verder nog cracks nodig ofzo? want ik heb 1 .iso bestand en verder niets. Als ik hem open met Daemon Tools om te kijken wat er allemaal in zit, zie ik ook geen cracks.

Of praat ik nu onzin? ;)

=--

Nog een edit:

Er staat nu wel een legale versie van XP op maar die cd ben ik kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 350

• Actief:  

Je kan al wel met Windows werken, alleen sommige drivers moeten nog wel worden geïnstalleerd (van de videokaart zodat die goed werkt bv.) en ik heb er nooit problemen mee over het algemeen. Voor zover ik weet kun je killdisk vanaf USB booten, maar windows zelf DENK ik niet (moet via DVD denk ik).

(Je moet trouwens wel killdisk èn windows bij de hand hebben anders heb je straks misschien geen windows bij de hand  :s)

Het maakt niet uit of je geen legale versie hebt. Soms heb je een crack nodig, soms is de Windows al geactiveerd en is dat niet meer nodig. Dat hangt er vanaf.

Ik weet trouwens niet of je de gedownloade Windows kan installeren met de key van de legale Windows, iemand?

Gr. headsh0t.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 2.7k

De key van mijn legale heb ik wel, maar die zit ook niet bij de .iso

Dus als ik het goed begrijp, móét ik de iso burnen op een dvd'tje (of cd'tje),backups op externe zetten, de cd/dvd booten door F10 ingedrukt te houden, installatie proces volgen en dan ben ik klaar? Dan staat win xp erop en is mn drive geformatteerd? En kan ik weer aan de slag...

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 350

• Actief:  

Je moet zowiezo eerst windows formatteren (dat kan tijdens de Windows installatie maar ook met killdisk)

En volgens mij kan het alleen op een DVD, CD is daarvoor te klein en het kan volgens mij ook niet.

headsh0t.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 2.7k

dvd'tje gehaalt bij de buren, maar nu erop branden met... imgburn? En dan gewoon booten door opnieuw op te starten en F10 ingedrukt te houden toch?

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 350

• Actief:  

Sorry voor mijn late reactie, maar op die manier is het goed. :)

Is het al gelukt dan?

Gr. headsh0t

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 2.7k

Ja het is gelukt, hij doet het al een hele tijd maar nu wil ik opnieuw opstarten om updates te voltooien en hij blijft bij het DELL-logo haken.

http://library.thinkquest.org/08aug/01601/pictures/dell_logo.jpg

met daaronder nog www.DELL.com

Hij doet niets meer...

Wat moet ik doen?

Post samenvoeging: december 25, 2009, 17:03:05 pm

Bedankt voor je hulp Headshot, hier kan een slotje op. Ik stel mn vraag in een nieuw topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 350

• Actief:  

You're welcome, ben blij dat ik je kon helpen ;D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 2.7k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...