Spring naar bijdragen

vraagje over cpu snelheid

Gast Maxim130

Aanbevolen reactie

hey,

ik dacht altijd dat ik een 2.1 processor had maar ik gooide vandaag mijn laptop door:

'can you run it' om even wat games te checken en kwam dit eruit

naamloosvm.jpg

nu vroeg ik me af of ik een 2.1ghz heb of een 3.36

het gaat hier om een acer aspire 7520g met een AMD turion 64X 2 dual-core TL-62 (2x 512 KB L2 cache)

fijne feestdagen alvast !

--Edit--

uhm plaatje laad die volgens mij niet dus hier maar de url van het plaatje:

http://img710.imageshack.us/i/naamloosvm.jpg/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 0
  • Reacties 7
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Volgens mij zit het zo:

Jij hebt een 2.1 ghz x2 processor, daarom geeft hij aan 2.1 ghz.

Maar dat is dan een dual processor, daarom geeft hij aan dat het gezien word als 3,36 ghz.

Ik weet eigenlijk niet hoe ik dit beter uit kan leggen.

Dennis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 772

Volgens mij zit het zo:

Jij hebt een 2.1 ghz x2 processor, daarom geeft hij aan 2.1 ghz.

Maar dat is dan een dual processor, daarom geeft hij aan dat het gezien word als 3,36 ghz.

Ik weet eigenlijk niet hoe ik dit beter uit kan leggen.

Dennis.

o okeey dus ik heb 2 keer 2.1 ghz en dat is het zelfde als 1 keer 3.36 ghz ?

thanks voor reactie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 0

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Nee, dat is niet hetzelfde. Je hebt inderdaad een dual-core processor die geclockt zal zijn op 2.1 GHz, maar srtest moet daar iets mee om hem gelijk te trekken aan een single-core. Waarom weet ik ook niet, er zijn gemakkelijkere manieren om een processor te beoordelen, maar goed. Vanwege wat andere eigenschappen van de processor (cache, enz.) wordt de bepaalde "snelheid" nog wat omgevormd en bij jou komt daar blijkbaar 3.36 GHz uit. Dat getal is echter virtueel en je hebt er niets aan in het dagelijks gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Nee, dat is niet hetzelfde. Je hebt inderdaad een dual-core processor die geclockt zal zijn op 2.1 GHz, maar srtest moet daar iets mee om hem gelijk te trekken aan een single-core. Waarom weet ik ook niet, er zijn gemakkelijkere manieren om een processor te beoordelen, maar goed. Vanwege wat andere eigenschappen van de processor (cache, enz.) wordt de bepaalde "snelheid" nog wat omgevormd en bij jou komt daar blijkbaar 3.36 GHz uit. Dat getal is echter virtueel en je hebt er niets aan in het dagelijks gebruik.

o okeey maar ik kan dus wel gewoon spellen draaien die 3.1ghz vragen of dat ook niet ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 0

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Het gaat niet zozeer om het aantal GigaHertz, dat is alleen een aanduiding voor hoeveel berekeningen per core per seconde kunnen worden uitgerekend. Als je even zegt welke CPU je precies hebt en welk spel je wilt spelen, kan ik je wat meer vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  4943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Actief:  

Het gaat niet zozeer om het aantal GigaHertz, dat is alleen een aanduiding voor hoeveel berekeningen per core per seconde kunnen worden uitgerekend. Als je even zegt welke CPU je precies hebt en welk spel je wilt spelen, kan ik je wat meer vertellen.

Staat bovenin dat plaatje van hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

had geen spel in gedachten. Maar was gewoon benieuwd over hoe het nou zat ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  3 leden zijn actief

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...