Spring naar bijdragen

Hulp met LCD TV zoeken

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  2728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Hé alle duken members,

Ik wil binnenkort een nieuwe LCD TV kopen.

Dit zijn mijn voorwaarden:

Minstens 30''

Van een goed merk, bv. Philips... Dus geen Medion ofzo (vaak Aldi rotzooi >:()

Hoeft niet persé erg mooi beeldkwaliteit te zijn te zijn, wel goed om te noemen

Niet duurder dan 400 euro

Ik wil het vooral gaan gebruiken voor mijn PS3, want waar ik nu op moet gamen is echt vreselijk (dikke beeldbuis TV)! :s

Kan iemand mijn advies geven over televisies, waar ik het beste een kan kopen en welk merk goed is en overig advies?

gr. headsh0t.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 2.7k
  • Reacties 23
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  295
  • Waardering:   0
  • Actief:  Nooit

Hehe headshot ga je dan toch nieuwe tv kopen ;D

Zelf heb ik hier thuis een bravia sony 52 inch 200hz full HD, maar dat is ver boven jou budget  :-\

Ik raad je wel een sony aan, is goede kwaliteit tv, men vorige sony tv is maar liefst 20 jaar meegegaan O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

• Bijdragen:  5918
  • Waardering:   109
  • Actief:  

Kan er helaas geen reviews over vinden, dus ik zou je echt 100% aanraden om in de winkel te kijken naar het design en naar de beeldkwaliteit, maar deze LG televisie valt binnen je budget en eisen:

http://tweakers.net/pricewatch/245726/lg-32lh3300.html#tab:prices

Specificaties zien er goed uit, maar dat zegt niet heel veel:

- Full HD ondersteuning (resolutie: 1920 x 1080)

- 3x HDMI (voor PS3), 2x Component, 2x Scart en nog 1x VGA

- 32" groot (81 cm)

- Misschien handig voor als je Ziggo hebt, je kan er een Ziggo CI+ kaart insteken voor digitaal tv kijken.

Bij deze winkel is die 400 euro.

Dus ik zou even bij verschillende winkels langs gaan die deze televisie hebben staan om te kijken wat je ervan vindt en eventueel vragen of die op de juiste instellingen mag (vaak bij winkels als Mediamarkt wil die nog wel op een heel hoog contrast staan of is die te scherp) dan kan je goed oordelen of je de beeldkwaliteit goed vindt.

Dit kan natuurlijk ook vaak van de bron zelf liggen, ga je digitaal kijken dan zal de kwaliteit bij de meeste zenders wel aardig zijn. Als je erop gaat gamen moet je een goede HDMI kabel aanschaffen. Het verhaaltje met het is digitaal is ook niet helemaal waar.

Want bij een slechte budget HDMI kabel komt het signaal wel aan, maar het gaat er ook om hoe die aankomt. Als de nulletjes en eentjes worden verdraaid moet het signaal weer opnieuw worden gezonden wat kan leiden tot kwaliteitsverlies.

Als je een HDMI kabel gaat aanschaffen voor je PS3 moet je letten dat je 1.3a (male) koopt om het meeste uit je PS3 te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

ohja headshot ik wil je dit nog even meegeven, laat je niet iets aansmeren door verkopers.

Soms kunne ze tv die er beter uitziet je aansmeren, terwijl die goedkopere beter is. Meestal doen ze dit in de instellingen, zetten ze die tv dat ze juist veel willen verkopen op hoog contrast en die dat ze niet willen verkopen maar wel even goed kunnen zijn op laag contrast, dat zei een verkoper tege me toen ik mijne ging kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

• Actief:  

Bedankt voor de reacties, maar zal de prijs tussen media markt en webwinkels zoals modern.nl en komplett.nl enzo veel uitmaken? Want ik koop liever een bij de winkel zoals Saturn of Media Markt, en dan geen gedoe met verzenden enz enz. Jullie zien misschien geen nadelen ervan maar ik hou er niet zo van, en al helemaal niet als het om die bedragen gaat.

@ Nooitgedacht, bedankt dan weet ik dat ook even. :P

Meer tips zijn altijd welkom. :cool2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 2.7k

Ik zou zeker al geen Plasma pakken omdat de kwaliteit sowieso minder is...

LCD is altijd beter, je moet wel zien als je erop gaat gamen dat je geen 50HZ tv pakt, minstens 100HZ

200HZ is altijd nog beter, de HZ is het aantal beelden dat achter elkaar komt op het scherm. Dit moet je zeker hebben biij het gamen.

Vorige jaar toen ik mijne kocht, was er ook 1'tje met LED technologie dat was toen het nieuwste maar die koste 6000 euro, en dat was juist boven ons budget :-[

Wrs zal het nu wel al wat goedkoper geworden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

• Actief:  

[A]Nooitgedacht,

Sorry hoor maar dat is echte complete onzin.

Een plasma televisie is een hele maar dan ook echt een hele andere technologie dan LCD. Dus het slaat helemaal nergens op dat de kwaliteit minder is dan een LCD televisie.

In tegen deel zelfs vergelijk maar eens een Panasonic NeoPDP plasma tv met een Sony Bravia lcd tv (met bla bla bla 600 Hz onzin), je zult merken dat de kleuren een stuk natuurlijker overkomen. Dit komt doordat een plasma televisie bijna anderhalve keer zoveel kleuren kan weergeven dan bij een lcd tv.

Echter bij een plasma televisie is het verbruik hoger dan een gemiddelde LCD tv en is het niet slim om met een plasma tv de eerste 200 uur te gamen vanwege het inbranden door stilstaande objecten.

Tijdens het vergelijken zul je ook zien dat bij een plasma televisie vanuit elke kijkhoek het beeld briljant eruit ziet, als hang je net boven de tv. Bij een LCD zul je dit zeker niet tegen komen.

Dan het contrast wat bij plasma gewoon super is door de technologie die wordt gebruikt. Bij een lcd televisie straalt er een lichtbron die altijd aan, bij een technologie van plasma geven de beeldpunten zelf licht. Dit resulteert in zwart is echt zwart zwart en wit wit is.

En om het af te maken, de snelheid om de gewenste kleur te realiseren. Om je een idee te geven, hiervan is de snelheid zo'n 8000 keer korter dan bij een lcd ;)

Dan even over Hz. Dit is ook maar een verkooppraatje wat er waarschijnlijk bij jouw is aangepraat. Bij plasma heeft het wel zin om een hogere Hz te hebben dan 100, want bij een 100 Hz plasma televisie ga je flikkeringen merken in het beeld. Wil je echt weten wat het in houd?

Lees dan dit door.

In het vervolg graag met goede argumenten komen, want zomaar even neer pleuren dan plasma slecht is, kan ik niet tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

Nou, dat zeg je nu zelf ik zeg niet dat plasma slecht is, maar minder goed. Dus nu zeg jij dat ik heb gezegt dat het slecht is en dat is het niet.

En dan wil ik van jou wel eens horen waarvoor de 200HZ dan wel dient?  O0

+ Plasma is oudere technologie,dan is het wel normaal dat het MINDERE kwaliteit is als LCD.

Anders zoude ze door gegaan zijn met plasma en niet met LCD.

Je voelt je wel heel snel aangevallen hé? :-[

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

• Actief:  

Hehe nee, volgens mij lees je mijn verhaal niet helemaal correct.

Ik zou zeker al geen Plasma pakken omdat de kwaliteit sowieso minder is...
Kom met argumenten dan wil ik een discussie aangaan, want wie zegt dat plasma is gestopt of waarom die minder goed is. Ik geef alleen maar aan dat jouw zin nergens op slaat + mijn argumenten. Als jij vindt dat ik ben aangevallen en hierop fel reageer, sorry hiervoor maar imo is dit een doodgewone discussie.

Als je nog iets hebt op te merken over waarom je graag wilt weten waar 200 Hz voordient kan je dat via de PM doen. Graag nu weer ontopic over advies geven op Headsh0t's vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

BTW: Headshot wilt een LCD tv staat in de titel O0

Dit is wat ik tegen kwam op een Site,

Plasma is beter in kleuren, maar niet in scherpte, en het is niet dat je immens groot verschil van kleuren gaat zien daartussen. Daarbij is LCD wel scherper en dat zul je wel merken, en 2x minder betalen op je energie factuur ;)

Excuses JKF , ik was in fout dit is een discussie, ik voel me blijkbaar rap aangevallen.

STAP 2 : Welke soort tv: Je hebt 2 hoofdsoorten, te weten:

- LCD : KIES DEZE MAAR ! : -)

- Plasma : doe maar niet..

Reden : Tussen plasmatelevisie en LCD-televisie zitten een aantal verschillen dat de keuze zou kunnen beïnvloeden. Een plasmatelevisie heeft qua kleuren een realistischer beeld. LCD heeft daarentegen een scherper beeld. Plasma heeft ten opzichte van LCD geen last van na-ijlend beeld. Het nadeel van een plasmatelevisie ten opzichte van een LCD-televisie is zijn energieverbruik. Een plasmatelevisie verbruikt gemiddeld 2 maal zoveel stroom.

Dit kwam ik dan nog eens tegen over de Hertz  ^-^

Dat is het aantal keer per seconde dat het beeld wordt opgebouwd... normaal is dat 50hz maar met de betere 100hz.

Dit geeft een rustiger beeld (zonder trillen)

Het is vooral merkbaar bij de grootbeeld tv's

Dus als je een grootbeeld wil kopen zeker opletten!

Post samenvoeging: december 23, 2009, 23:09:08 pm

Heb wat gezocht voor je Headshot

De bravia's van sony zijn niet echt in de prijsklasse dat je wilt, voor een 19 inch betaal je 400 euro.

En jij wou een 40 inch als ik me niet vergis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

• Bijdragen:  501
  • Waardering:   64
  • Prestatiepunten:  383
  • Dagen gewonnen:  3
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Samsung LE32B450 al geprobeerd? Mooi LCD'tje, heb hem zelf ook. Kan misschien net iets boven je budget zitten, maar is echt mooie tv:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 64
  • 501
  • 3

• Actief:  

Bedankt voor de reacties...

Wat ik hieruit concludeer is dat plasma beter is qua kleuren, LCD beter is in scherpte maar ook dat plasma meer energie vraagt. Dat wordt dus sowieso LCD voor mij, ook omdat ik bijna nooit plasma tv's heb gezien en ik heb er geen ervaring mee.

@ Nooitgedacht, haha ik wil sowieso geen 19'', veel te klein... In mijn startpost zei ik dat ik minimaal 30'' wil... Nouja, ik heb er over nagedacht, en 27'' is ook wel goed, maar ècht niet minder als dat... :P

@ Robin, zoiets waar jij het over hebt is leuk, en valt onder mijn budget maar ik hoor graag meer tips, zodat ik later meer keuze heb. :P

headsh0t.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 2.7k

• Bijdragen:  501
  • Waardering:   64
  • Prestatiepunten:  383
  • Dagen gewonnen:  3
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Ik ben alleen thuis in de Samsung serie's, de LE32B450 is daarin echt een aanradertje. Voor de rest gewoon veel googlen en onderzoeken. Kijk bijvoorbeeld ook is op www.samsung.nl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 64
  • 501
  • 3

• Actief:  

Zal de prijs tussen media markt en webwinkels zoals modern.nl en komplett.nl enzo veel uitmaken? Want ik koop liever een bij de winkel zoals Saturn of Media Markt, en dan geen gedoe met verzenden enz enz. Jullie zien misschien geen nadelen ervan maar ik hou er niet zo van, en al helemaal niet als het om die bedragen gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 2.7k

• Bijdragen:  5247
  • Waardering:   249
  • Actief:  

Dat ligt eraan. Elke Media Markt heeft zijn eigen prijs dus dat kunnen wij niet zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 249
  • 5.2k

• Bijdragen:  5250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

+ Plasma is oudere technologie,dan is het wel normaal dat het MINDERE kwaliteit is als LCD.

Anders zoude ze door gegaan zijn met plasma en niet met LCD.

Dat klopt niet helemaal, lcd is ouder, plasma is vanaf het begin af aan te duur geweest om echt door te breken. En nu zijn plasma en LCD al oud, LED is de nieuwe technologie.

LED geeft pas echt mooi beeld kan er over meepraten alleen ligt dat boven het budget van headshot.

Het beste kun je kijken voor een LCD tv van Samsung of LG.

Dit zijn momenteel de koplopers in de tv markt.

Loop gewoon eens de media markt binnen en bekijk de verschillende tv's eens van verschillende merken. Kijk eens goed naar de beeldkwaliteit. Vaak zie je zelf iets wat je wel en niet mooi vind.

Persoonlijk zou ik wel voor Full hd gaan (1080) ipv hd ready (720).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 101
  • 5.3k

• Actief:  

Oke, bedankt ik zal eens kijken in de MM of Saturn. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 2.7k

@ impy inderdaad LED is de beste en nieuwste technologie O0

een jaar gelede wou ik er zo 1'tje kope, een 52 inch koste toen nog 6000 euro, dat vond ik persoonlijk iets teveel voor een tv.

Dus heb ging mijn voorkeur naar een LCD. Ook omdat ons huis voor 50% uit glas bestaat en er veel licht invalt, dat is soms lastig bij een plasma want ik denk als ik het niet mis heb dat er een glasplaat oplicht, waardoorje spiegeling hebt als er licht op invalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

• Bijdragen:  5250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

[A] impy inderdaad LED is de beste en nieuwste technologie O0

een jaar gelede wou ik er zo 1'tje kope, een 52 inch koste toen nog 6000 euro, dat vond ik persoonlijk iets teveel voor een tv.

Dus heb ging mijn voorkeur naar een LCD. Ook omdat ons huis voor 50% uit glas bestaat en er veel licht invalt, dat is soms lastig bij een plasma want ik denk als ik het niet mis heb dat er een glasplaat oplicht, waardoorje spiegeling hebt als er licht op invalt.

Zoals je het nu omschrijf is het LCD.

LCD heeft 2 doorzichtige platen tegen elkaar zitten waar een vloeibare kristal oplossing tussen zit.

Achter dezeplaten zit een lichtbron. De kristal oplossing absorbeerd het licht en laat licht door, dit zorgt voor de kleuren.

Plasma werkt iets ander. Hierbij zitten er glasbolletjes achter een doorzichtige plaat. In elke glasbolletje zitten 3 andere bollejtes genaamd RGB (basiskleuren). Die 3 kleine bolletjes zorgen voor de kleur van een pixel.

Plasma heeft een hoog contrast omdat elke glasbolletje is zeg maar 1 pixel.

Maak niet uit welke tv je koop elke tv heeft last van invallend zonlicht, al moet ik zeggen dat het met de LED serie redelijk meevalt.

Aantal Hz waar je het eerder over had wil zeggen de snelheid van beelden die hij achter elkaar kan laten weergeven, hoe hoger het Hz hoe sneller de beelden kunnen. Op zich zie je hierin meestal weinig verschil.

Even heel overdreven voorbeeld.

Je kijkt een tennis wedstrijd op een 50 Hz televisie je zou dan achter de tennisbal een gele streep kunnen zien. Kijk je op een 600 Hz tv zie je puur en alleen de bal heen en weer gaan zonder strepen.

Ik heb een 100 Hz tv en zie er niets van dus aantal Hz zal geen zode aan de dijk zetten.

Maar nu weer ontopic graag voor Headshot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 101
  • 5.3k

Je vult me volledig aan Impy

Maar bij plasma heb je toch nog iets meer last van de licht in val, bij LCD iets minder.

Ach ik ben niet zo'n expert in tv's maar ik weet wel dat ik heel tevreden ben met mijn sony LCD  ;D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

• Actief:  

@ Robin, de Samsung LE32B450 die je aanraad, is die TV mooi om op te gamen? Ik hoorde dat hij maar 50Hz heeft, en dat is niet geweldig om te gamen. Of maakt dat niks uit?

Gr. headsh0t.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 2.7k

Het aantal HZ zorgt ervoor dat snelbewegende beelden van links naar rechts scherp blijven,

Hoelager het aantal HZ hoe meer je er van gaat merken dat het een beetje onscherp gaat worden, maar dat is alleen voor snel bewegende beelden. Meestal beweegt in een game wel alles zeer snel, ...

Maar dit kan je het beste zien als je bevoorbeeld naar de winkel gaat en als er voetbal op de tv's is

kan je zien dat je een verschil merkt bij een 50HZ => 100HZ of 200HZ of 600HZ die 2 laatste vallen denk ik een beetje uit je prijsklasse.

Als er dan voetbal opstaat, zie je als ze een pas geven dat de bal een beetje onscherp word als hij naar de andere kant van het beeld gaat, hoe meer HZ hoe minder je er van merkt.

Maar die tv van robin zal dan weer andere heel grote voordelen hebben. O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

• Bijdragen:  618
  • Waardering:   14
  • Actief:  

Headshot gewoon het bericht van Impy lezen « Antwoord #18 Gepost op: december 24, 2009, 16:46:49 pm »

Het laatste grootte stukje staat jou antwoord in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 14
  • 618

• Actief:  

Bedankt nooitgedacht. :P

@ snor1991 ik was nog aan het twijfelen maar nu is het duidelijk. :P

Ik hoor graag meer TV's die goed zijn en/of tips. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 2.7k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...