Spring naar bijdragen

opgeslagen spellen overzetten op nieuwe R4 card mogelijk?

ineke49

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  39
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi,

mijn zoontje heeft een DS-lite en daarbij een R4 card. Hij heeft daar veel spellen op staan.

Nu heeft hij een nieuwee DSi en we kwamen er achter dat zijn R4 card hier niet in werkt maar dat hij een R4i card nodig heeft. Kunnen de spellen die hij heeft opgeslagen worden overgezet op zijn nieuwe R4i card? Of moeten we de spellen er weer allemaal 'vers" opzetten en moet hij weer bij het begin beginnen??

Ik dacht dat het andere software is dus ik vrees dat het niet overgezet kan worden....  :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 39
  • Reacties 7
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  1091
  • Waardering:   7
  • Dagen gewonnen:  2
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

ja dat is wel mogelijk. je kunt ze gewoon overzetten.

O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 7
  • 1.1k
  • 2

• Actief:  

ow fijn dat dat kan! Daar zal hij blij mee zijn! Maaruh.... hoe moet dat dan?  :redface:

De software van de R4i is toch anders dan die van de R4, dus ik kan toch niet gewoon het microSD kaartje, waar nu de spellen op staan, in de R4i adapter doen?

Of moet ik de spellen dan eerst weer van het microSC kaartje op de PC zetten, en vervolgens weer plaatsen op het microkaartje waarop ik de juiste software voor de R4i kaart heb gezet.

Worden de opgeslagen spellen in hetzelfde bestand opgeslagen als het spel zelf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 39

• Bijdragen:  6680
  • Waardering:   258
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Als je gaat saven op je R4 kaart komt er naast het .nds-bestand een .SAV-bestand te staan. Stel je voor je hebt op je R4 de map waar je spellen hebt inzitten. Dan heb bijvoorbeeld Pokemon-spelletje.nds (het spel dus) en als het goed is staat er naast het Pokemon-spelletje.nds-bestand een Pokemon-spelletje.SAV-bestand (het save'je van het spel). Het .SAV-bestand kan je zonder probelemen (het handigst om het samen met het .nds-bestand) zo kopieeren naar je R4i. Als het goed is moet het dan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 258
  • 6.7k

• Actief:  

klinkt gemakkelijk! Ga het proberen (als m'n R4i kaart binnen is  ;) )

Bedankt  voor de uitleg!  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 39

• Actief:  

Ik heb de bestanden overgezet op de nieuwe kaart. Maar op de een of andere manier moet hij het spel toch weer opnieuw beginnen. Dus hij kan niet beginnen met een reeds opgeslagen spel.

Ik heb nog een keer extra gecontroleerd of ik SAV bestanden goed mee gekopieerd had maar dat was wel het geval. Het enige wat me opviel was dat er 2x een SAV bestand staat  en  ik weet niet of dat zo hoort...

Post samenvoeging: december 24, 2009, 15:40:02 pm

Geprobeerd om 1 van de 2 Sav bestanden weg te halen maar dan haalt ie ze allebei weg dus dat is ook niet de bedoeling...  :-\

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 39

• Bijdragen:  603
  • Waardering:   14
  • Prestatiepunten:  306
  • Actief:  

Ik heb de bestanden overgezet op de nieuwe kaart. Maar op de een of andere manier moet hij het spel toch weer opnieuw beginnen. Dus hij kan niet beginnen met een reeds opgeslagen spel.

Ik heb nog een keer extra gecontroleerd of ik SAV bestanden goed mee gekopieerd had maar dat was wel het geval. Het enige wat me opviel was dat er 2x een SAV bestand staat  en  ik weet niet of dat zo hoort...

Post samenvoeging: december 24, 2009, 15:40:02 pm

Geprobeerd om 1 van de 2 Sav bestanden weg te halen maar dan haalt ie ze allebei weg dus dat is ook niet de bedoeling...  :-\

Het komt waarschijnlijk omdat het 2 verschillende soorten kaarten zijn, die hebben allemaal andere save-bestanden.

http://www.shunyweb.info/convert.php <-- Kan je ze omzetten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 14
  • 603

• Actief:  

Ik heb geprobeerd de SAV bestanden om te zetten met die converter maar dat heeft geen zin denk ik...

Ik had namelijk voor de DS-lite een R4 kaart en voor de DSi heb ik nu een R4i kaart en bij dat converterprogramma zie ik alleen maar R4 staan en geen R4i.. Dus dan heeft dat toch geen zin?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 39

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...