Spring naar bijdragen

Ipod uit Amerika, ook garantie in nederland?

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  603
  • Waardering:   14
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Als ik een ipod uit Amerika koop heb ik dan ook garantie in Nederland? dat ik heb dus niet naar Amerika toe moet sturen.

Groetjes Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 14
  • 603
  • Reacties 16
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Nee, voor zover ik weet niet. De dollarkoersen schijnen ongelofelijk gestegen te zijn (1.14 dollar = 1 euro nu, dacht ik) en daarnaast kun je problemen krijgen met de douane m.b.t. invoerrechten en dergelijke, dus het aanschaffen van apparatuur van overzee over het internet is niet echt heel voordelig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  4943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Actief:  

@Tom

Het is juist het omgekeerde, een euro is nu $1.43 waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Actief:  

Dus garantie geld niet hier in Nederland? Ik kan hem namelijk van iemand kopen maar hij heeft hem uit Amerika gehaald.

Nog een vraagje, weet iemand of bij die webwinkels wel garantie voor Nederland zit? Ze zijn daar namelijk goedkoper dan bij apple zelf en daarom vertrouw ik het niet helemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 14
  • 603

• Actief:  

Webwinkels zijn goed te vertrouwen, al verschilt dat wel per webwinkel. Ik zou eens op tweakers.net kijken waar je hem het beste en goedkoopste kan halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Actief:  

Maar hoe kan het dan zijn dat ze daar goedkoper zijn dan bij apple en erkende handelaren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 14
  • 603

• Bijdragen:  350
  • Waardering:   1
  • Actief:  Nooit

Bij apple zou het natuurlijk aan verzendkosten kunnen liggen. Aangezien apple ze maakt, hoeven zij ze niet te versturen. Overige winkels zullen ze wel bij apple moeten kopen en dus verzendkosten moeten betalen + de winst die ze willen maken.

Dus als een ipod 200 euro kost als apple ze maakt, verkoopt apple ze voor 220 (20 euro winst) en als een andere winkel ze van apple wil hebben wordt het 220 euro + verzendkosten.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 350

• Actief:  

Bij apple zou het natuurlijk aan verzendkosten kunnen liggen. Aangezien apple ze maakt, hoeven zij ze niet te versturen. Overige winkels zullen ze wel bij apple moeten kopen en dus verzendkosten moeten betalen + de winst die ze willen maken.

Dus als een ipod 200 euro kost als apple ze maakt, verkoopt apple ze voor 220 (20 euro winst) en als een andere winkel ze van apple wil hebben wordt het 220 euro + verzendkosten.

Groeten

Dat werkt in de praktijk niet zo, en bij Apple zijn ze trouwens stukken duurder dan bij webwinkels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Da's niet het omgekeerde, de dollar is dus weer een beetje gedaald. :P Ik schatte één euro op 1.14 dollar, het is dus blijkbaar 1.43 volgens jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Groeten

Dat werkt in de praktijk niet zo, en bij Apple zijn ze trouwens stukken duurder dan bij webwinkels.

Klopt, bij apple kosten ze nu (ipod touch 23gb, die ik wil kopen) €279 en bij een bedrijf hier in de buurt ook. Als ik hem bij modern.nl koop kost hij €254. Allebei gratis bezorgd.

Hoe kan dit verschil zo zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 14
  • 603

• Actief:  

Da's niet het omgekeerde, de dollar is dus weer een beetje gedaald. :P Ik schatte één euro op 1.14 dollar, het is dus blijkbaar 1.43 volgens jou.

Owja, de waarde is natuurlijk gedaald :P Sorry voor offtopic.

Post samenvoeging: december 18, 2009, 08:36:12 pm

Owja, de waarde is natuurlijk gedaald :P Sorry voor offtopic.

PatrickV94

Apple hanteert waarschijnlijk een adviesprijs, daar gaan zij niet onderzitten omdat ze niet willen concurreren met de winkels die hun product aanbieden. Modern verkoopt ze ver onder de adviesprijs om concurrentie buiten te sluiten. Dit heet push-out pricing volgens mij. Maak er gebruik van zou ik zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Actief:  

Bedankt voor de snelle antwoorden O0

Ik denk dat ik hem(ipod touch 23gb) bij modern.nl ga bestellen, omdat hij daar het goedkoopste is, goede service heeft en ze geven overal 2 jaar garantie op. Ze halen het zelf op als er iets verkeerd is dus dat is ook wel handig.

PatrickV94

Apple hanteert waarschijnlijk een adviesprijs, daar gaan zij niet onderzitten omdat ze niet willen concurreren met de winkels die hun product aanbieden. Modern verkoopt ze ver onder de adviesprijs om concurrentie buiten te sluiten. Dit heet push-out pricing volgens mij. Maak er gebruik van zou ik zeggen.

Kunnen handelaren hem dan gewoon goedkoper krijgen via apple?(sorry maar ik hen niet zo goed thuis in de handelarenwereld)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 14
  • 603

• Actief:  

Ik neem aan dat je de 32GB bedoelt ;) Slimme keuze.

Grotere bedrijven kopen groter in, dat scheelt Apple magazijnruimte en het risico dat het niet verkocht wordt voordat er geen vraag meer naar is. Daarnaast kunnen webwinkels alles op 1 plaats opslaan en hoeft het niet vervoert te worden naar kleinere vestigingen. Daarom zijn webwinkels ook in de meeste gevallen goedkoper.

In dit geval denk ik dat Modern de ipod extra goedkoop maakt om nieuwe klanten te lokken, ondanks dat ze er misschien geen winst op maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Actief:  

Ja, sorry foutje  :o

Weet misschien iemand waar je beschermhoesjes voor de 3e generatie kan krijgen? Ik zie wel veel voor de 2e en 1e maar nergens voor de 3e generatie :'(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 14
  • 603

• Bijdragen:  121
  • Waardering:   0
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Groeten

Huh? die mensen gaan toch echt niet op geen winst draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 121

• Actief:  

Weet misschien iemand waar je beschermhoesjes voor de 3e generatie kan krijgen? Ik zie wel veel voor de 2e en 1e maar nergens voor de 3e generatie :'(

Je kunt ze gewoon van de 1e en 2e generatie pakken, alle Ipod touch´s zijn namelijk even groot. de 3g is iets slanker, dat heeft verder weinig impact op de keuze van je ipod hoesje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Actief:  

Je kunt ze gewoon van de 1e en 2e generatie pakken, alle Ipod touch´s zijn namelijk even groot. de 3g is iets slanker, dat heeft verder weinig impact op de keuze van je ipod hoesje.

Ik sprak net nog iemand die ze verkoopt en hij zegt dat het bij silicone hoesjes he niet uitmaakt maar dat je bij die doosje wel uit moet kijken omdat ze daar in kunnen bewegen.

Nogmaals bedankt voor alle snelle hulp O0  :friends: O0

Groetjes Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 14
  • 603

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  8 leden zijn actief

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...