Spring naar bijdragen

Moederbord


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  438
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-11-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

ik zoek een goed moederbord (niet al te duur) dat nog een hele tijd meekan.

Hij moet de komende ontwikkelingen nog aankunnen.

alvast bedankt O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 438
  • Reacties 5
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Socket? Geheugensoort? Videokaartsoort? Prijs?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  438
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-11-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

maakt allemaal niks uit, ik pas mijn config aan op het moederbord, alleen liever niet meer als 200/300 euro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 438

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dan is je moederbord niet zomaar de eerste zorg, het gaat om het hele systeem. Wat wil je eigenlijk precies?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  438
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-11-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

een budget game-pc, daarom wilde ik een goed moederbord, dan kan ik de rest nog een keer upgraden als ik het geld heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 438

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dat heeft niet veel zin en ik kan je ook precies uitleggen waarom.

Laten we even een voorbeeld nemen: voor het geld wat je nu beschikbaar hebt, koop je een AM3 based pc. Je neemt de meest uitgeruste die er is en daar betaal je 250 euro voor. Je hebt dan wat extra PCI-e, (mogelijk) geheugen en SATA aansluitingen op het bord en waarschijnlijk veel meer overclockmogelijkheden ten opzichte van een bord van 100 euro. Om extra PCI-e sloten te kunnen benutten, moet je een voeding hebben die sterk genoeg is om twee of meer videokaarten te kunnen trekken. Alleen, de extra sloten hebben geen zin omdat je over twee jaar toch wel een videokaart hebt die veel sterker is dan een opstelling van meerdere nu. In ieder geval zal die betaalbaarder zijn. Extra geheugen kan een aanvulling zijn, maar dan hebben we het over het verschil tussen 16 en 24 of 32 GB. Geloof me, 16 GB heeft al geen enkel nut in een consumenten-pctje. Als je ook nog eens niet gaat overclocken, omdat je de kennis of het geld niet hebt, dan is een duur moederbord dus nutteloos t.o.v. een goedkopere versie.

Ander voorbeeld: stel, jij koopt nu een i7 moederbord, waarover duidelijke overeenstemming is dat die socket nog zeer lange tijd mee zal gaan. Daarvoor heb je minstens een i7 920 nodig, die zo'n 220 euro kost. Daarnaast is 3 of 6 GB DDR3 aan te raden, wat ook een lieve duit kost. Dan is je plan weg, want het budget wat je daarvoor nodig hebt is ook niet klein.

Kortom: baseer je systeem niet op één component, maar houd er overleg in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  6 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...