Spring naar bijdragen

de voeding of de moederbord vervangen?

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  345
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

heey , mijn vriend heeft een pc die opeens uit viel met een klein knallend geluid erbij. de stroom op de 1 etage van zijn huis viel uit (waar de pc zat). en er kwam best wel veel rook uit de voeding en stonk ook een beetje. telkens als hij de pc aan deed kwam ging de stroom weer uit. dus hij ging naar 2 winkels en vroeg om hulp. de ene zei je moet je moederbord vervangen de andere zei het is je voeding die je moet vervangen. wat moet hij nu vervangen??  alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 345
  • Reacties 8
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  5959
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  262
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

dat kan je toch niet zeggen wat je moet vervangen zonder er naar te laten kijken..?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 139
  • 6k

ik zou het niet weten, hij zei dat. maar kan ik trouwens mijn voeding in zijn pc doen om erachter te komen of het aan de voeding komt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 345

• Bijdragen:  5959
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  262
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

Tja, als 't het zelfde contact is dan moet dat gewoon kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 139
  • 6k

• Bijdragen:  188
  • Actief:  

toevallig is dat een tijdje geleden mij ook overkomen met een andere pc. Als er rook uit kwam en je hem nu  niet meer aankrijgt is het 100% zeker de voeding.

Moet je even naar een pc shop gaan en zij bouwen er een nieuwe voeding in voor totaal 70 euro.

:friends:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 188

• Bijdragen:  1279
  • Waardering:   11
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

toevallig is dat een tijdje geleden mij ook overkomen met een andere pc. Als er rook uit kwam en je hem nu  niet meer aankrijgt is het 100% zeker de voeding.

Moet je even naar een pc shop gaan en zij bouwen er een nieuwe voeding in voor totaal 70 euro.

:friends:

Dat is niet noodzakelijk je voeding.

Het kan even goed je moederbord zijn die kortsluiting heeft en dan zal de PC natuurlijk ook niet starten hé ;-)

Ik raad aan eerst zelf eens te kijken, de PC dus open doen en gewoon even kijken of je eventuele schade vind op het moederbord.

En dat van die 2 winkels vind ik wat verdacht.

Hadden ze niet erbij gezegd dat ze het vermoeden? Want zeker weten kan volgens mij niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 11
  • 1.3k

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Als er iets stinkt, weet je meestal wel welk component dat is en dan ligt daar de eerste fout. Het kan ook zijn dat het moederbord is doorgebrand nádat de voeding een knal heeft gekregen. Wat dat betreft kunnen alletwee de winkels theoretisch gezien gelijk hebben, al moet je zelf maar even met een andere voeding uitproberen of het systeem werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

en stel ik doe mijn voeding in zijn kast, kan er dan ook iets met mijn voeding gebeuren of niet?

Post samenvoeging: december 10, 2009, 00:16:23 am

ik krijg ook net van hem te horen dat die processor onder de ventilator, de bovenkant ervan, er grijs plakkerig spul op het processor zit? en trouwens kan het kwaad als ik mijn voeding in dei pc van hem stop, dat ie bijv kapot kan gaan?

Post samenvoeging: december 10, 2009, 00:20:10 am

dat  is gwn een beetje viezigheid tog dat spul op zijn processor? (ik leer trouwens met de dag beter hoe de pc inelkaar zit, daarvoor bedank ik jullie dat jullie me ermee geholpen hebben en nog steeds doen  ;) :friends:  )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 345

• Bijdragen:  4
  • Actief:  

Dat grijs plakkerig spul, dat is geen viezigheid nee  :s

Dat grijs plakkerig spul is koelpasta en dat is een zeer belangrijke toevoeging! Als je dit spul eraf hebt gehaald, moet je er zeer serieus nieuwe op doen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 4

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...