Amadiora12 Geplaatst November 27, 2009 Bijdragen: 7 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 11/27/09 Status: Offline Actief: November 4, 2012 Delen Geplaatst November 27, 2009 Sinds een tijdje valt mijn laptop uit het niets uit na ongeveer 2 uur de sims 3 spelen. Toen ik mijn laptop kocht had ik dit probleem niet. Er is geloof ik ook geen sprake van oververhitting en ik kan hem nadat hij uitgevallen is gewoon meteen weer opstarten. Het spel gaat heel erg soepel en laadt erg snel. Laptopinformatie: Systeemmodel: HP Pavilion dv7 1230-ED Besturingssysteem: Windows 7 (Toen ik nog windows vista had, had ik dit probleem ook) BIOS: Default System BIOS Processor: AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-74 (2CPUs), ~2.2GHz Geheugen: 4096 (maar 3 GB daarvan is beschikbaar) Wisselbestand: 1791MB gebruikt, 4346 beschikbaar DirectX-versie: DirectX 11 Videokaart: ATI Mobility Radeon HD 3650 Geheugen: 1787 MB Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 7
Ramoniazzz Geplaatst November 27, 2009 Bijdragen: 350 Waardering: 1 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 06/14/09 Status: Offline Actief: Nooit Delen Geplaatst November 27, 2009 Het kunnen 2 dingen zijn. Valt je pc altijd uit na 2 uur of pas als je sims gaat spelen. Heb je sims gedownload? Dan kan het zijn dat de uploader een 'virus' in het spel heeft gestopt die de shutdown.exe van je computer activeert na 2 uur, Of het is wel degelijk oververhitting. Zelf heb ik er ook regelmatig last van als ik zonder voeding op mn bed een spel speel, dan kan soms de warme lucht niet wegkomen. Bij oudere laptops gaat de lucht nog aan de onderkant van je laptop eruit, als hij vlak tegen je bureau of wat dan ook zit kan het ook zorgen voor (over)verhitting. Bij mij komt het omdat er ooit een CD-Rom is weggeschoten dit nu in mijn laptop vast zit. Daardoor kan de hitte moeilijker wegkomen... Ik hoop je hiermee te hebben geholpen! Groeten, Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 1 350
Amadiora12 Geplaatst November 27, 2009 Bijdragen: 7 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 11/27/09 Status: Offline Actief: November 4, 2012 Auteur Delen Geplaatst November 27, 2009 Ik ging daarnet weer simsen en deze keer viel hij al na 22 minuten uit. Misschien is het toch door oververhitting. Wat zou ik hier aan kunnen doen en wat is hier de oorzaak van? Eerst had ik er namelijk geen last van. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 7
Ramoniazzz Geplaatst November 27, 2009 Bijdragen: 350 Waardering: 1 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 06/14/09 Status: Offline Actief: Nooit Delen Geplaatst November 27, 2009 Nou, wat ik doe, je kan gaan lachen, maar het werkt wel is: Een ventilator tegen je systeem zetten. Verder kan je gaan kijken of je niet te veel processen draait tijdens het spelen van de Sims 3. Want, je hebt 4GB Ram geheugen (meer dan genoeg) en 3 GB is in gebruik genomen. Kijk eens of je niet veel te veel processen in de processenlijst hebt staan. Misschien moet je gaan kijken wat voor overbodige dingen er draaien. hiermee wil ik zeggen; Laat je laptop behalve alle echt nodige dingen niets anders draaien dan de sims 3. Zet geen msn of muziek aan, dit kan leiden tot oververhitting.. Groeten! Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 1 350
VXL Geplaatst November 27, 2009 Bijdragen: 772 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 02/27/09 Status: Offline Actief: November 27, 2015 Leeftijd: 30 Delen Geplaatst November 27, 2009 [A]supertjap, Hij zegt 3gb is beschikbaar, en jij zegt dat er 3 gb gebruikt word. Dat er maar 3gb beschikbaar is betekent dat hij 3 gb kan gebruiken, en dit komt wss doordat hij een 32bit versie van windows op zijn laptop heeft staan. Maar het zal niet aan het werkgeheugen liggen. [A]amadiora12, Het lijkt me dat hij gewoon oververhit raakt, kijk even voor een goeie laptop koeler, deze zijn niet echt duur, volgens mij zijn er voor 20-25 euro wel goeie laptopkoelers te vinden, en hierdoor zal hij zeker niet meer oververhit raken. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 772
Tom Geplaatst November 27, 2009 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst November 27, 2009 Notebookkoelers zijn een fabeltje. De temperatuur wordt hooguit een paar graden naar beneden gebracht en dan moet je een perfecte koeler hebben. Het enige voordeel wat geboden wordt is een koude ondergrond, de lucht kan de notebook niet binnen. Het is aan te raden om in dit geval te stressen met Orthos: een CPU en RAM blend. De temperaturen houd je dan in de gaten met RealTemp. Komt 'ie over de maximum heen, dan moet de computer worden nagekeken. Ik heb alleen geen idee wat de maximumtemperatuur van een RM-74 is. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
Amadiora12 Geplaatst November 27, 2009 Bijdragen: 7 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 11/27/09 Status: Offline Actief: November 4, 2012 Auteur Delen Geplaatst November 27, 2009 @ Tom: Ik begrijp niet echt wat je bedoelt met dit. Ik heb niet heel erg veel verstand van computers. Wat is een RealTemp en waar kan ik hem kopen/downloaden? Het is aan te raden om in dit geval te stressen met Orthos: een CPU en RAM blend. De temperaturen houd je dan in de gaten met RealTemp. Komt 'ie over de maximum heen, dan moet de computer worden nagekeken. Ik heb alleen geen idee wat de maximumtemperatuur van een RM-74 is. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 7
los-cuentos Geplaatst November 27, 2009 Bijdragen: 1279 Waardering: 11 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 05/28/09 Status: Offline Actief: Mei 18, 2020 Leeftijd: 31 Delen Geplaatst November 27, 2009 ik zie de gelijkenissen met mijn probleem http://www.duken.nl/component/option,com_smf/Itemid,81/topic,33372.0 Ik sukkel ook met een probleem zoals jij maar nog geen oplossing Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 11 1.3k
Maartenn Geplaatst November 28, 2009 Bijdragen: 1420 Waardering: 1 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 11/11/08 Status: Offline Actief: Juni 5, 2014 Delen Geplaatst November 28, 2009 Nou, wat ik doe, je kan gaan lachen, maar het werkt wel is: Een ventilator tegen je systeem zetten. Verder kan je gaan kijken of je niet te veel processen draait tijdens het spelen van de Sims 3. Want, je hebt 4GB Ram geheugen (meer dan genoeg) en 3 GB is in gebruik genomen. Kijk eens of je niet veel te veel processen in de processenlijst hebt staan. Misschien moet je gaan kijken wat voor overbodige dingen er draaien. hiermee wil ik zeggen; Laat je laptop behalve alle echt nodige dingen niets anders draaien dan de sims 3. Zet geen msn of muziek aan, dit kan leiden tot oververhitting.. Groeten! Gebruik het programmatje: Game booster. Dit sluit (tijdelijk) al je onnodig aanstaande processen! Dat zou kunnen helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 1 1.4k
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie