Spring naar bijdragen

Digitale TV

Robbert

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  2725
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Hallo iedereen,

Mijn ouders willen graag Digitale TV van KPN, omdat we daar ook al internet en telefonie van hebben. We hebben nu alleen nog analoge TV van Ziggo. Maar dat willen we dus gaan opzeggen. Zodat we straks alles van KPN hebben.

De Digitale TV komt op een LG 37LG5000 en nog mijn TV. En ik heb nog een TV, maar die wordt eind dit jaar nog vervangen door een andere TV. Op de TV die er dan aankomt willen wij ook graag Digitale TV hebben.

Ik heb gehoord dat je een kastje in bruikleen(?) krijgt en dat je er altijd nog een paar kan huren of kopen? Is dit zo?

En dan nog een paar vragen?

1. Wat is het verschil tussen analoge en digitale TV?

2. Hoelang duurt het ongeveer tot je het aangesloten hebt?

Graag krijg ik ook meer informatie, dat mijn ouders en ik goed geadviseerd zijn

Alvast bedankt!

Tommigun

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 2.7k
  • Reacties 5
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  841
  • Waardering:   0
  • Actief:  

Het antwoord op je 2e vraag weet ik wel.

Ik weet niet of er op jullie tv een ingebouwde ontvanger zit?

Maar als je gebruik maakt van een kastje is het gewoon kaartje erin stoppen pas activeren en beginnen met kijken.

gr stefjuh  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 841

• Bijdragen:  5250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

ik heb hier nog een kastje liggen voor interactive tv van kpn :)

maar zit nu bij ziggo :)

digitaal weet ik niet of het hetzelfde werkt als interactive tv maar ik moest gewoon me abbonnee nummer in dat kastje invoeren en het werkt :) nix geen kaartje erin steken dat is toch alleen bij ziggo ?

Maar goed het aansluiten is heel eenvoudig ik had binnen 10 minuten alles aangesloten apparaat stelt zichzelf in dus ik keek binnen 15 min. tv :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 101
  • 5.3k

• Bijdragen:  841
  • Actief:  

Oh sorry ja :P Dat is inderdaad alleen bij ziggo. SORRY :'(

gr stefjuh ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 841

• Bijdragen:  314
  • Actief:  
  • Leeftijd:  51

Ik weet niet of dit altijd zo is, maar vrienden van mij hebben Digitenne van KPN en kunnen dit slechts op 1 TV ontvangen. Iedere extra TV zou iedere maand weer geld kosten, terwijl bij Ziggo je 1 keer het kaartje (en eventueel de decoder of CI module) koopt en dan kun je "gratis"  op 3 TV's kijken (3 tv's is officieel, in praktijk werkt het bij ons op alle 4 de TV's)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 314

• Bijdragen:  2097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Uit praktijk weet ik ook dat je beter zit met een decoder van Ziggo dan met een digitenne kastje.

Ze zijn erg storing gevoelig en je moet dus in het goede signaal gebied zitten zitten wil je optimaal ontvangst hebben.

Het verschil bij analoog en digitaal is onderverdeeld.

Digitaal tv is een stuk scherper in vergelijking met analoge tv. Dit voornamelijk omdat dit digitaal word verstuurd.

Wat ik zelf weer een min puntje vind van digitaal tv is dat wanneer je gaat zappen dat hier langere breaks tussen zitten dan als bij analoog.

Dit komt doordat bij analoge tv alle zenders continu door de kabel gestuurd word en de tuner in de tv bepaald welke zender er in beeld komt.

Bij digitaal tv via een decoder is het zo dat wanneer je op kanaal 1 drukt op de afstandbediening dan stuurt je decoder een signaal naar de servers van Ziggo dat jij kanaal 1 wil bekijken en vervolgens stuurt de server dat kanaal naar je decoder en dan naar je tv. Er gaat dus continu maar 1 zender tegelijkertijd je decoder in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 74
  • 2.1k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  8 leden zijn actief

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...