Bart H Geplaatst Oktober 31, 2009 Bijdragen: 7 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/31/09 Status: Offline Actief: Nooit Delen Geplaatst Oktober 31, 2009 Heey, ik ben op zoek naar een super pc. Heb in totaal nu 2600 euro bij elkaar, en dacht dat dat wel genoeg was. Hier mijn vragenlijstje: Hoofdvragen Wat is uw budget? €2600 Wat is het einddoel van uw pc? In principe alles, van filmbewerking tot games spelen. Heeft u verder specifieke eisen? - Wilt u uw pc laten assembleren of zelf in elkaar zetten? Ik wil em graag zelf in elkaar zetten;) Randapparatuur Wilt u nog overige randapparatuur erbij hebben? Nee. Wat houd randapparatuur in? Monitor. Heb ik al: http://azerty.nl/2-1056-203056/acer-h243hbmid-lcd-scherm-.html Toetsenbord. Heb ik al: http://azerty.nl/5-1316-234718/razer-arctosa-gaming-keyboard-.html Muis. Heb ik al: http://azerty.nl/5-1071-206807/razer-mamba-muis-infrarood-.html Boxen. Heb ik al: http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=303911 Kaartlezer. Die heb ik nodig Overige vragen Maakt u gebruik van draadloos netwerk? Nee. 60 Mbps. Draad Gaat u overclocken? Nee, denk het niet. Wilt u een m-ATX of ATX systeem? ATX lijkt me het beste. Dat was het wel zo'n beetje. Alvast bedankt. Groeten Bart Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 7
Tom Geplaatst Oktober 31, 2009 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Oktober 31, 2009 Ik zie dat je al aardig wat hardware bijeen gesprokkeld hebt. Heb je zelf ook al naar mogelijke componenten gekeken en heb je ook al zelf een samenstelling gemaakt? Die zou ik dan graag even zien. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
Bart H Geplaatst Oktober 31, 2009 Bijdragen: 7 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/31/09 Status: Offline Actief: Nooit Auteur Delen Geplaatst Oktober 31, 2009 Heey, Is dit een beetje goed?: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B103404%5D=1&product%5B232247%5D=1&product%5B212030%5D=1&product%5B225931%5D=1&product%5B224675%5D=1&product%5B69096%5D=1&product%5B75580%5D=1 Ik weet alleen niet zo goed hoe het zit met stroomvoorziening en ventilatie. En als het moet kan het budget nog met 200-300 euro omhoog. Bart Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 7
Tom Geplaatst Oktober 31, 2009 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Oktober 31, 2009 Op grond van wat heb je die producten stuk voor stuk gekozen? Vooral naar het geheugen ben ik benieuwd. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
Bart H Geplaatst Oktober 31, 2009 Bijdragen: 7 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/31/09 Status: Offline Actief: Nooit Auteur Delen Geplaatst Oktober 31, 2009 Ik ben niet zo heel goed met het inschatten van computer onderdelen :-\. Snelheid, dat is het voornaamste. Sorry als er niks van mijn samenstelling klopt. :redface: Bart Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 7
Tom Geplaatst Oktober 31, 2009 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Oktober 31, 2009 Nee, dat maakt niet uit en dat is het punt niet. 2600 euro is best veel geld en ik denk dat je wel kunt begrijpen dat er wel eens mensen zijn die voor de lol zeggen van "maak eens een samenstelling voor dat geld" of dumpen de duurste componenten in hun winkelmandje en laten het systeem dan checken. Waarom weet ik niet, ik vind zoiets slim noch stoer, alleen zonde van hun en mijn tijd en daarom proberen wij dat soort voorvallen altijd te voorkomen. Als je wilt kan ik best een high-end systeem voor je samenstellen, maar ik zeg niet dat ik naar 2600 euro toe ga werken. Als ik een samenstelling maak, gaat dat om een redelijke prijs/prestatie-verhouding. Gaat dat mijns insziens niet lukken door óf te weinig óf te veel geld, dan laat ik hoe dan ook het systeem zien wat ikzelf zou nemen als ik ongeveer dat geld te besteden zou hebben. Ben je (niet direct jij, maar even in het algemeen) het daar niet mee eens en wil je het per se anders, dan kun je beter ergens anders je vraag stellen of het zelf uitzoeken. Nou ja, even wat algemene opmerkingen en vragen voor een pc van dat budget: - Heb je al gedacht aan een besturingssysteem? - Heb je al nagedacht over overclocken en het proces daaromheen? - Heb je data die je nooit kwijt mag raken? - Ga je liever voor stabiliteit of wil je elke frame uit een spel trekken? Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
Bart H Geplaatst Oktober 31, 2009 Bijdragen: 7 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/31/09 Status: Offline Actief: Nooit Auteur Delen Geplaatst Oktober 31, 2009 Heey, ik snap wat je bedoelt. Onzinnig veel werk doen voor mensen die helemaal geen hulp nodig hebben. Dat is bij mij niet het geval hoor;). En over het geld. 2600 euro is dus heel veel geld voor een pc? Te veel om aan mijn voldoeningen te voldoen? Meer iets voor echte professionals (bijv. Film bewerkers?) Ik dacht aan Windows 7. Aangezien dit ik nu ook op een andere pc heb draaien (inmiddels al 6 jaar oud) en dat werkt prima. Ik weet niet of jullie/jij et dom/stom vindt om te downloaden. Maar dat doe ik regelmatig, en dat is dus ook goed gelukt op een andere pc. Overclocken is (nog) niks voor mij. Dus waarschijnlijk ga ik dat niet doen. Ik heb niet veel data dat ik ECHT niet kwijt mag raken, het is natuurlijk niet fijn om alles kwijt te raken, maar het is niet het belangrijkste. En over de stabiliteit. Ik hoop natuurlijk dat de computer blijft draaien zoals het moet, en niet constant uitvalt, maar ook zou ik graag games op een heel hoog niveau willen spelen (ps3?). Is hier een compensatie tussen te vinden? Bart Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 7
Tom Geplaatst November 1, 2009 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst November 1, 2009 Als ik zo kijk naar wat je wilt en wat je nodig hebt, is zelfs 1300 euro al veel geld om aan je pc uit te geven. Om de top van de top uit een systeem te halen is het sowieso raadzaam om te overclocken, aangezien je anders veel prestatievermogen laat liggen. Ik zeg niet dat je dat per se moet gaan doen, maar ik probeer aan te geven dat als je er toch niet aan gaat beginnen een heleboel componenten niet super hoeven te zijn. In dat geval kun je af met "goed", wat vaak enorm scheelt in de prijs. Ook het feit dat je geen onmisbare data hebt en niet ten koste van alles de spellen op ultieme kwaliteit wilt spelen geeft aan dat een goed afgestemde, maar niet al te gekke pc voldoende voor je is. Ik ben even wat gaan rondkijken voor topkwaliteit componenten waarmee je zeker geen slechte prestaties zult krijgen, maar ook niet een vermogen aan kwijt bent. Een basisopstelling ziet er dan als volgt uit: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B199211%5D=1&product%5B225309%5D=2&product%5B226631%5D=1&product%5B224663%5D=1&product%5B219481%5D=1&product%5B92110%5D=1&product%5B236271%5D=1&product%5B2144%5D=1&product%5B239241%5D=1&product%5B229128%5D=1&product%5B226358%5D=1&product%5B232811%5D=1 Daar kan dus nog van alles bij: een draadloze netwerkkaart waarvan je aangeeft dat je die niet nodig hebt, een besturingssysteem waarvan je aangeeft dat je die gaat downloaden wat wat mij betreft prima is, extra dvd branders of een cardreader of zelfs een fancontroller, nog een andere schijvencombinatie en ga zo maar door. O, om dat alvast te verklappen: de twee 1TB schijven die nu in de samenstelling staan zou ik in RAID 0 zetten. De ventilator is bedoeld voor op de CPU koeler. Snap je deze samenstelling, of wil je uitleg? Er zitten een aantal componenten in waarvan je niet direct hoeft te begrijpen wat het doet of waarom ik je aanraad die te nemen. Vraag gerust. Mocht je geen vertrouwen hebben in het bestellen en/of samenstellen van dit systeem, dan kan ik je een uitkomst bieden. Ikzelf heb namelijk een bedrijf in hardware en ik zet met plezier je pc in elkaar. Kijk daarvoor even op www.kano-ict.nl Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
Bart H Geplaatst November 1, 2009 Bijdragen: 7 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/31/09 Status: Offline Actief: Nooit Auteur Delen Geplaatst November 1, 2009 Heey, Ik heb een beetje op internet gezocht over het overclocken, en heb gezien dat het vrij moeilijk is. Maar als je vrij technisch aangelegt bent en ook enige ervaring hebt, het wel moet lukken. Dus ik denk dat ik wel kan overclocken, na voldoende tutorials gezien/gezezen te hebben. Over de brander. Ik zou ook graag een HD Dvd brander in mijn samenstelling hebben. Welke adviseert u? Die 2 HD's van 1 TB zijn goed genoeg denk ik. Dat is al 2 TB en heb hier ook nog eens 2 externe HD's van 1 TB staan. Dus dat maakt al 4 TB!. En die Intel X25-M Mainstream Solid State Drive, is dat voor de games op te instaleren? Zodat ze extra snel draaien? En is 6 GB Ram voor mij niet beter? Heeft die kast een goede airflow? En over uw bedrijfje. Wat is het verschil qua prijs van het in elkaar laten zetten door u, of door azerty? En houd ik bij u ook garantie? Bart Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 7
Heisenberg Geplaatst November 1, 2009 Bijdragen: 5918 Waardering: 109 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 03/15/08 Status: Offline Actief: Juni 21, 2021 Delen Geplaatst November 1, 2009 Die Intel harde schijf is inderdaad om je besturingssysteem op te installeren en mogelijke games. Hierdoor zijn de laad tijden sneller en is deze SSD ook nog is eens stiller dan een normale harde schijf. 6GB kan niet bij de samenstelling omdat dit moederbord Dual-Channel als ondersteuning heeft en geen Triple-Channel. 4GB is meer dan genoeg voor de applicaties die je in gedachten hebt. Ook is de snelheid goed afgestemd op de andere componenten, 1600 MHz is nu dan ook meer dan voldoende. Deze kast heeft een uitstekende air-flow, misschien als je deze kast beetje te "druk" vindt kan je ook voor de Cooler Master Cosmos S gaan. Deze heeft ook een uitstekende air-flow en een voldoende ruimte voor meerdere componenten (deze kast ook trouwens). Reviews kan je hier lezen: - http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/HAF_932 (Engels) - http://www.bouweenpc.nl/review/129 (Nederlands) Cosmos S: - http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/Cosmos_S (Engels) - http://tweakers.net/productreview/7212/cooler-master-cosmos-s.html (Nederlands) Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 109 5.9k
Tom Geplaatst November 1, 2009 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst November 1, 2009 Ook de Cosmos S heeft rode verlichting, dus als je liever voor rust gaat kun je beter naar de Cosmos 1000 of nog een tal van andere kasten kijken. Wat mij betreft is de HAF 932 een perfecte keuze, zeker voor dat geld. Als je dan toch gaat overclocken, is een X58 mobo plus een i7 920 ook prima. De i7 860 clockt als het ware zichzelf over als dat mogelijk is, daarom had ik die opstelling gemaakt. Ik zie trouwens dat dit topic ook al op je IP adres staat. Kun je ons dat even uitleggen? Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
Bart H Geplaatst November 1, 2009 Bijdragen: 7 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/31/09 Status: Offline Actief: Nooit Auteur Delen Geplaatst November 1, 2009 Euy, ik zit in een soort studentenhuis. En een mede student had mij op deze site gewezen, aangezien hij ook opzoek was naar een computer: Mike B. Maar ik heb iets langer gespaard dan mike, en heb wat meer geld te besteden, aangezien ik ook een beetje en late student ben. (ben nu 26). Over de kast, ik denk dat ik tog voor de HAF 932 ga. Vind ik een mooiere kast dan de Cosmos S of Cosmos 1000. En welke HD brander adviseren jullie? Bart Post samenvoeging: november 03, 2009, 17:37:03 pm *Bump* Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 7
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie