Releases Geplaatst September 23, 2009 Bijdragen: 2097 Waardering: 74 Prestatiepunten: 575 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 03/08/09 Status: Offline Actief: December 2, 2022 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst September 23, 2009 Dit keer ga ik met de billen bloot. Zelf heb ik een prima kennis van de meeste hardware/software. Toch zit ik ook af en toe met een dilemma, dit keer wil ik jullie mening horen i.p.v. dat ik advies geef. Het volgende. Ik ben van plan een simpele home server thuis op te zetten, die energie zuinig is (denk daarbij onder de 60watt ). Niet al te duur is, en ruimte bied aan voldoende opslag. Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor torrent verkeerd en eventueel nieuwsgroepen en zal als fileserver dienen. Raid opties ga ik waarschijnlijk niet benutten maar hou ik er wel bij als optioneel. Moederbord + processor ben ik al helemaal uit. Dit word de : http://www.informatique.nl/460977/point-of-view-ion-330.html Deze bied ondersteuning voor genoeg harde schijven, PCI-E slot voor een goede raid-kaart, Atom 330 dus lekker energiezuinig en sterk genoeg voor de taken die ik wil gaan uitvoeren, zit een ION chip op dus kan ook nog 1080p materiaal door de HDMI poort pompen. Geheugen kom ik als laatste op want dit hoeft niks bijzonders te zijn. Alleen de kast, dit is voor mij nog een raadsel. Wat vinden jullie goede kasten en wat is jullie mening daarover. Zelf vind ik dit http://www2.multithread.co.uk/mtcshop/images/linitx.com/products/Chenbro_Mini-ITX_Home_Server_NAS_Chassis_-_ES34069_Detail.jpg een super kastje, ruimte voor 4 3.5 harde schijven, kan een 2.5 harde schijf bij voor het OS. Word geleverd met 90 of 120watt voeding, meer als zat. Ook is dit een stille kast maar is de prijs erg hoog. Dit Atom moederbord heeft niet veel koeling nodig en is haast passief te koelen, zelf zal ik er wel 80mm fan bijplaatsen voor de airflow maar meer is niet nodig. Jullie nog kasten in gedachten? Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 74 2.1k
Oud-beheerder Duken Geplaatst September 24, 2009 Bijdragen: 26218 Waardering: 2934 Prestatiepunten: 25046 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: Februari 6 Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst September 24, 2009 Wil je hem alleen gebruiken als homeserver? Waarom zou je dan je HDMI port willen gebruiken? Zelf heb ik een een maandje of 4 geleden het volgende setje samengesteld: Shuttle KPC Barebone Processor: Intel Core Duo E7300 Geheugen: 2048 DDR2 PC6400 Harddisk: 2x 1 TB WD greendisk Dat ding is zeer zuinig. Me HD films staan hier ook op en die "stream" ik naar mijn mediacenter via het netwerk. Een shuttle is ook een klein PCtje wat je makkelijk kwijt kan in bijvoorbeeld de meterkast. Hier kan je iemand vinden die hetzelfde heeft opgezet: http://www.homeserverhacks.com/2008/04/build-green-400-windows-home-server_2871.html Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
Releases Geplaatst September 24, 2009 Bijdragen: 2097 Waardering: 74 Prestatiepunten: 575 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 03/08/09 Status: Offline Actief: December 2, 2022 Leeftijd: 33 Auteur Delen Geplaatst September 24, 2009 Dat is ook zeker een leuk systeempje, helaas ga is de E7300 toch nog te veel voor het goede i.v.m. verbruik. Een shuttle word het zoiezo niet want er is te weinig plaats voor harde schijven. HDMI ga ik gebruiken voor het uitsturen van HD materiaal naar me FullHD LCD. Dus enkel ben ik nog opzoek naar een nieuwe kast. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 74 2.1k
Erwin. Geplaatst September 24, 2009 Bijdragen: 5250 Waardering: 101 Prestatiepunten: 50 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 4, 2020 Leeftijd: 40 Delen Geplaatst September 24, 2009 Ik zelf heb een HTPC van Acer: http://www.acer.nl/acer/product.do?link=oln85e.redirect&changedAlts=&kcond48e.c2att101=-1&CRC=2759084358#wrAjaxHistory=2 Deze is zo klein ongeveer 3 cd hoesjes op elkaar dik en net zo groot. Hierop zit een HDMI aansluiting. Zelf heb ik deze "pc" achter me televisie staan en je ziet er niets van. Alleen het enige is weer dat er geen extra hdd in kan. Je zal dan eventueel kunnen werken met een externe hdd. Voordeel is wel dat er gelijk media center op zit dus ideaal voor het afspelen van films. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 101 5.3k
Releases Geplaatst September 24, 2009 Bijdragen: 2097 Waardering: 74 Prestatiepunten: 575 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 03/08/09 Status: Offline Actief: December 2, 2022 Leeftijd: 33 Auteur Delen Geplaatst September 24, 2009 Voor de duidelijk, ik ben alleen nog opzoek naar de kast/voeding. Simpele NAS ga ik niet aan beginnen. Zo'n systeem wat Impy heeft is voor mij ook niet interessant aangezien ik niet extern wil werken. No offence. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 74 2.1k
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie