Spring naar bijdragen

Game zoals WoW.

Karel!

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  45
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Dag iedereen!

Mijn groep en ik zouden binnen enkele jaren graag beginnen aan een MMORPG Game.

We hadden besloten het in de stijl van WoW te gaan doen.(zeker niet faken!)

Welk programma zouden we het best gebruiken/kopen om de stijl te halen van WoW?

Verder heb ik gelezen dat (niet zeker) Blizzard hun eigen software hebben gemaakt om WoW te maken...

Mssh weten jullie meer.

En als we dan later zover komen wat soort pc('s) hebben we nodig+hoeveelheid+merk+uitleg.

Dit is een hele boel maar je zou ons er veel kunnen helpen.

Mvdg,

Karel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 45
  • Reacties 15
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  4307
  • Leeftijd:  32

Voordat jullie eraan beginnen laat me even deze stats op lezen wat wow allemaal nodig heeft:

20.000 systemen

1,3 Petabyte aan geheugen = 1.000.000.000.000.000 bytes

75.000 CPU Cores

En 4600 mensen die aan de systemen werken om het up-to-date te houden

5.5 miljoen regels aan code.

1,5 miljoen arts assets

2 miljoen woorden

70.000 Spells

40.000 Npc's

7650 Quests

En 180.000 bugs gevonden sinds de launch.

Ten eerste moeten jullie de codes schrijven in C# en laat mij zeggen als programmeur in opleiding dat het niet echt makkelijk is.

Daarna lekker gaan modellen in 3dsmax. Maar natuurlijk eerst een heel artboek tekenen voordat je gaat modellen anders ziet het er niet uit. Nadat je geprogrammeerd en je modellen klaar heb moet je beginnen met het animeren daarvan. Hierbij moet je met beide progamma's werken. C# om de script en de model met elkaar te connecten. En dan met 3dsmax de animatie doen. Alles gedaan? Top. Nu lekker gaan beta testen wat natuurlijk maanden kan gaan duren. Alle "miljoenen" bugs uitgewerkt. Dan begint het aanschaven van de 10tallen servers die per stuk rond de 1000 euro kosten. En dan kan je mischien 1000-10000 man op je server krijgen.

Met alles ben je zo'n 10 jaar bezig met een groepje van 10 man. Dus veel plezier ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 4.3k

Voordat jullie eraan beginnen laat me even deze stats op lezen wat wow allemaal nodig heeft:

20.000 systemen

1,3 Petabyte aan geheugen = 1.000.000.000.000.000 bytes

75.000 CPU Cores

En 4600 mensen die aan de systemen werken om het up-to-date te houden

5.5 miljoen regels aan code.

1,5 miljoen arts assets

2 miljoen woorden

70.000 Spells

40.000 Npc's

7650 Quests

En 180.000 bugs gevonden sinds de launch.

Ten eerste moeten jullie de codes schrijven in C# en laat mij zeggen als programmeur in opleiding dat het niet echt makkelijk is.

Daarna lekker gaan modellen in 3dsmax. Maar natuurlijk eerst een heel artboek tekenen voordat je gaat modellen anders ziet het er niet uit. Nadat je geprogrammeerd en je modellen klaar heb moet je beginnen met het animeren daarvan. Hierbij moet je met beide progamma's werken. C# om de script en de model met elkaar te connecten. En dan met 3dsmax de animatie doen. Alles gedaan? Top. Nu lekker gaan beta testen wat natuurlijk maanden kan gaan duren. Alle "miljoenen" bugs uitgewerkt. Dan begint het aanschaven van de 10tallen servers die per stuk rond de 1000 euro kosten. En dan kan je mischien 1000-10000 man op je server krijgen.

Met alles ben je zo'n 10 jaar bezig met een groepje van 10 man. Dus veel plezier ;).

Bedankt! Maar we gaan eerst van kleins-af beginnen en altijd meer uitwerken,als we in't klein beginnen zijn we met 5programmeur's en 8'bedenkers',die zoeken achter meer info,investeren enz...en nog veel meer.natuurlijk hoe meer suc6 het word hoe meer mensen we gaan moeten aanwerven!

erg bedankt voor de info en nog meer info mag komen!

mvdg,

Karel

PLUS NOG 1 VRAAG; MOET JE MEERDERE SERVERS HEBBEN? ZO JA graag uitleg + nee-uitleg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 45

Classic WoW was al 4 jaar in de maak met meer dan 1000 mankrachten. En jullie willen een mindere versie gaan maken met 13 man? Met 5 Programmeurs en  8 "bedenkers" kom je niet ver. Wie doet het artwork, animation, 3d modelling etc. En laat met niet eens beginnen over het administratieve werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 4.3k

Jah je moet ergens beginnen hé!Als we van een 'klein' spel beginnen ,met nog niet veel optie's maar later alsmaarmeer uitbreiden moet dat toch wel lukken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 45

• Bijdragen:  5247
  • Waardering:   249
  • Actief:  

Jah je moet ergens beginnen hé!Als we van een 'klein' spel beginnen ,met nog niet veel optie's maar later alsmaarmeer uitbreiden moet dat toch wel lukken...

Maak anders eens een flash game...  :P

Of een soort Mario game

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 249
  • 5.2k

Volgens mij zie jij de omvang niet van MMORPG's. Het heeft jaren nodig om 1tje goed te ontwikkelen. Het beste is gewoon om een klein spel te maken wat helemaal niet online gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 4.3k

Nee Nee zo bedoel ik het niet,Naar mate de tijd gaan we meer programmeurs aanwerven tot we er genoeg hebben om het 'echt' te gaan maken!bv. tot 200programmeurs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 45

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

En hoe wil je die betalen? Je denkt véééél te groot, het moet wel zinnig blijven. Als je nu eens begint met een text-based MMO, dan hoef je niets te doen met grafisch programmeren en kun je, als je een goed idee hebt, best wat mensen trekken. Voor text-based heb je geen grote server nodig en hoeven de spelers geen client te downloaden. Al die stappen kosten geld en dat is iets waar je, so to say, niets van hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

En hoe wil je die betalen? Je denkt véééél te groot, het moet wel zinnig blijven. Als je nu eens begint met een text-based MMO, dan hoef je niets te doen met grafisch programmeren en kun je, als je een goed idee hebt, best wat mensen trekken. Voor text-based heb je geen grote server nodig en hoeven de spelers geen client te downloaden. Al die stappen kosten geld en dat is iets waar je, so to say, niets van hebt.

Come To The Point, Met wat zou ik nu het best beginnen?

Ik heb nu een groep van 10man in bezit,we zouden kunnen een 2d game maken...

Your Info PLz.

mvdg,

Karel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 45

• Actief:  

Als je nu eens begint met een text-based MMO...

Dat is wat ik zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Dat is wat ik zeg.

text-based MMO ik ken nog niet alteveel van die dingen graag uitleg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 45

• Actief:  

Hm, dat ken je niet en je wilt met een groep mensen die die term waarschijnlijk ook niet kent je flink gaan begeven in de MMO-wereld? Ik zou er nog eens heel goed over nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Kom op... je team weet wel hoe ze een 2d/3d game maken. Maar een simpele text-based mmo dat weet je niet. Het is heel simpel op te bouwen door If/Then/Else te gebruiken. Neem aan dat je weet wat ik bedoel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 4.3k

• Waardering:   25
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Dat is wat ik zeg.

text-based MMO ik ken nog niet alteveel van die dingen graag uitleg...

dit is een text based mmo http://www.barafranca.nl/
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

Ik ben ook geen programmeur ,ik ben bezig te studeren voor Architect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 45

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

ITV heeft officieel bevestigd dat Brenda Blethyn's Vera deel uitmaakt van het kerstprogramma, wat betekent dat het laatste seizoen van deze geliefde drama voor het einde van het jaar op televisie te zien zal zijn. Dit slotseizoen bestaat uit twee speelfilmachtige afleveringen, getiteld "Inside" en "The Dark Wives". In deze afleveringen worden Vera's persoonlijke reis en de ontrafeling van moordmysteries op meesterlijke wijze met elkaar verweven. De opnames vonden plaats in en rondom het Noordoosten van Engeland, en in dit laatste seizoen maken we kennis met vertrouwde gezichten: David Leon als DI Joe Ashworth, Jon Morrison als DC Kenny Lockhart, Riley Jones als DC Mark Edwards, Sarah Kameela Impey als patholoog Dr. Paula Bennett en Rhiannon Clements als DC Steph Duncan. Deze afleveringen zijn opgenomen in de kersthoogtepuntenbrochure van het kanaal, wat betekent dat het niet lang meer zal duren voordat Vera weer op onze schermen verschijnt. Brenda Blethyn, de ster van Vera, kondigde in april aan dat ze haar vertrek zou aankondigen. Hier is alles wat we tot nu toe weten over de twee afleveringen, terwijl Brenda haar laatste optreden als de onvergetelijke detective voorbereidt, aldus Chronicle Live. In de eerste aflevering, "Inside", wordt Vera Stanhope opgeroepen naar de oevers van de Tyne, waar vissers het lichaam van een jonge man hebben gevonden. Een gebroken relatie, geheime liefde, wrok, spijt en fraude staan allemaal in de weg van de waarheid over wat er is gebeurd. De synopsis onthult verder: "Is onze voormalige gedetineerde het slachtoffer geworden van koude gerechtigheid, of ligt er meer achter zijn dood?" De laatste aflevering, "The Dark Wives", hint naar Vera's terugkeer naar een "bekende plek" waar een lichaam wordt ontdekt aan de voet van enkele legendarische lokale stenen. De synopsis prikkelt de nieuwsgierigheid: "Met herinneringen aan haar kindertijd op de achtergrond, moet Vera hard werken om het mysterie te ontrafelen waarom een slimme jonge student zo gewelddadig is aangevallen en zo ver van huis is achtergelaten." "Deze aangrijpende aflevering weeft verleden en heden samen en biedt een meeslepende en emotionele afscheid." Brenda Blethyn, die terugkeert als de onorthodoxe en geestige DCI Vera Stanhope, heeft in april van dit jaar onthuld dat ze na 14 seizoenen haar hoed aan de wilgen hangt. Ze verklaarde dat het tijd was om Vera's iconische hoed op te bergen. Over haar vertrek vertelde ze: "Werken aan Vera is van begin tot eind een genot geweest." "Ik ben verdrietig om vaarwel te zeggen. Maar ik ben zo trots op wat we de afgelopen 14 jaar hebben bereikt." "Ik zal [de cast en crew] missen, maar ik zal hun enorme talent, de kameraadschap, het lachen en de vriendelijkheid die we deelden, en de vriendschap van de mensen in het Noordoosten en onze fans wereldwijd nooit vergeten." "Dank jullie wel vanuit de grond van mijn hart." Met deze laatste afleveringen van Vera komt een einde aan een tijdperk vol spanning, emotie en onvergetelijke momenten. De fans kunnen niet wachten om te zien hoe dit verhaal zich ontvouwt en hoe Vera haar laatste zaken zal oplossen. De combinatie van mysterie en persoonlijke ontwikkeling maakt deze afleveringen tot een must-see voor iedereen die de serie heeft gevolgd. Het is een inspirerend afscheid van een iconisch personage dat ons jarenlang heeft geboeid en vermaakt
  • Recente prestatie

• music759 heeft zojuist een badge verdient
      Eerste post
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...