Spring naar bijdragen

Goede spiegelreflex camera voor beginner

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  5250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

Zelf maak ik graag foto's maar heb het goede materiaal er niet voor.

Heb gemerkt op het forum dat er een aantal fanatieke fotografen aanwezig zijn en wil graag hun advies.

Ik wil graag goed materiaal aanschaffen maar wel voor een schappelijke prijs.

Prijs moet het wel leuk houden het blijft gewoon een hobby.

Nu had ik zelf deze gezien die me wel aanspreekt.

http://www.sony.nl/product/dss-digital-slr/dslr-a330

Is dit een goede camera voor dat geld of zijn er betere te verkrijgen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 101
  • 5.3k
  • Reacties 16
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  2626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

hoi impy,

Ik ben momenteel niet echt thuis in de reviews..

Mijn pa heeft pas de 40D van canon gekocht.. (dit is een semiprofessionele camera).

Die weet wel waar je reviews hebt voor beginner DSLR's

Ik zal het hem ff vragen.

Toch zou ik je denk ik toch adviseren om een nikon of een canon te nemen deze staan wat beter bekend.

Ik zeg dit wel even onder voorbehoud.

Pc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 29
  • 2.6k

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Actief:  

Het beste is om verschillende merken in je handen te krijgen en daaruit te bepalen wat voor jou het meest geschikt is. Iikzelf heb gefotografeerd met Canon, Nikon (pas na aanschaf) en Pentax en ik wist toen eigenlijk al dat Nikon het merk voor mij is. Het is denk ik belangrijk om voldoende reviews te lezen, een bepaald budget in je hoofd te houden (de camera zelf is misschien maar de helft van de kosten!) en na te denken over wat je graag wel en niet wilt aan een camera wat betreft het gewicht, de instellingen, uitbereidingsmogelijjkheden enzovoorts. Ik zou even kijken naar de Nikon D5000 en de Canon EOS 500D. Dat is echter warschijnlijk al te hoog gegrepen, maar dat weet ik niet precies. Sony is trouwens wel OK als het om budget-DSLR's gaat, maar uitbereiden wordt al moeilijker i.v.m. minder lensaanbod dan voor Nikon en vooral Canon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Tom niet de eos 500D. Waarom niet? 1. Hij heeft geen full frame sensor. En ziek veel megapixel. Daardoor krijg je fotos die kwalitatief wat slechter zijn. Verder hij is pas nieuw dus nog kinderziektes.

Hij heeft filmen. Vind ik persoonlijk absoluut niet nodig, maar dat is een keuze van impy..

Verder was ik van plan om een aantal reviews te linken. Namelijk:Canon 450/500 nikon ?? geef tips niet bekend mee. En de sony a330..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 29
  • 2.6k

• Actief:  

Voor zover ik weet is een full-frame camera wel even duurder dan de 500D. Geen van de camera's in het instap/amateursegment hebben zo'n sensor, meestal zitten de hoge instapmodellen op een cropfactor van 1.6, wat betekent dat de sensor 1.6 keer zo klein is als dat van een full-frame.

Inderdaad, het aantal megapixels heeft zo zijn nadelen, maar ook zijn voordelen. Ja, de pixels zijn kwalitatief wat slechter doordat het aantal pixels per vierkante centimeter hoger is, maar hoe meer pixels des te beter de overvloeiing van kleuren zal zijn. Dat is één van de redenen waarom professionele camera's toch veel meer pixels kunnen hebben dan de wat goedkopere. En ach, kinderziektes van de 500D... noem mij er eens één?

Filmen vind ik wel leuk. Ik weet dat er heel veel mensen (de echte fotografen) zijn die het verafschuwen, maar wat is er nou zo erg aan dan? 't Is best een leuke feature.

Maar goed, ik denk dat ik de keuze zou maken tussen een hybride camera en een dSLR. Een hybride (ultrazoom) is een camera die eruitziet als een dSLR, maar dat niet is omdat je geen lenzen kunt verwisselen. Meestal zit er een 24-300mm lens op, één die licht van die lengtes afwijkt. Je kunt er prima plaatjes mee schieten, kijk maar eens naar de prestaties van de Canon SX1 IS (review).

Wil je toch een dSLR, dan zou ik het houden rond de 300 tot 400 euro voor de body alleen, dus dan komen de Canon EOS 1000D, Nikon D60 en D3000 bijvoorbeeld al in aanmerking. De D3000 is net nieuw en ik vind hem persoonlijk erg laag geprijsd voor de kwaliteit die hij levert. In principe is het de opvolger van de D60, zoals hier ook te lezen valt. Een aantal pluspunten zijn het 11-punts AF systeem en het (wat mij betreft zeer handige) 3" scherm. Een preview kun je hier lezen, net als nog een aantal artikelen waarvan je de link in dit GoT topic vindt. Ben ik Nikon fan? Mja, een beetje. :P

Mocht je willen filmen, kun je ook nog even naar de D5000 kijken, al is die flink duurder dan de D3000 en komt de D90 dan ook al in de buurt. Ikzelf heb de D90 i.c.m. de 18-105mm VR kitlens en ik ben er zeer, zeer, zeer tevreden over.

Vergeet naast de body niet de lens te kopen. De D3000 (body: €390) is leverbaar in een kit met de Nikkor 18-55mm VR (= vibratiereductie) lens (€465), Nikkor 18-105mm VR lens (€570) en nog wat andere lenzen van 18-200mm die ik persoonlijk niet direct zou aanraden. Ik zou denk ik zelf de kit met de 18-55mm halen en dan later nog een Nikkor 55-200mm VR kopen. Vergis je niet, nog wel meer dingetjes zijn leuk als accessoire voor een camera, zoals bijvoorbeeld een extra batterij, een draagtas, een tripod en/of monopod, een flitser en een grip. De camera zelf is, zoals ik al zei, vaak niet eens de helft van de kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Tja tom is nikon fan..

Ik ben canon fan..

Ik heb zelf de 1000D en ben er zeer zeer tevreden mee. Ik heb zelf met de d60 geschoten. Ik heb ze ook vergeleken op een aantal sites (reviews) Hierbij kwam de 1000D er toch beter uit.. En ik vind de canon gewoon fijner.

Als je zo'n hybride gaat vergelijken met een dslr komt de dslr er wel beter uit. Omdat je specifieke lenzen koopt die je voor bepaalde doeleinden wilt gebruiken en ook omdat je meer kan instellen.

Ik zit momenteel ff krap met de tijd. Ik zal dit weekend ff een gaatje proberen te maken voor de reviews te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 29
  • 2.6k

• Actief:  

Ik ben niet helemaal Nikon fan hoor, de Canon die ik een tijdje heb gehad deed het ook best goed. Ik vind dat je voor het beste apparaat moet gaan voor het budget wat je hebt en dat was in mijn geval de D90 omdat ik die nog kon betalen. Anders was het de 500D geworden, wat eerst het plan was. Op dit moment heb je dan ook de strijd tussen de 1000D en de D3000 (en Sony A350/A380), wat de D3000 voor mij zou winnen. Een groot voordeel van Canon is wel dat je veel accessoires van verschillende merken kunt kopen, bij de rest zit je meer aan het eigen merk gebonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Vandaar hier van allemaal de reviews: +canon canon 450 D en D90 / D60? Weet niet of die mogelijk zijn qua budget?

Canon 1000D

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1000d/page34.asp

Canon 450D

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos450d/page34.asp

Nikon D90

http://www.dpreview.com/reviews/nikond90/page36.asp

Nikon D60

http://www.dpreview.com/reviews/nikond60/page29.asp

Nikon D3000

Nog geen conclusie van op deze site.. Zal nog verder zoeken als ik em vind hoor je het..

Sony A330

Nog geen conclusie van op deze site.. Zal nog verder zoeken als ik em vind hoor je het..

Sony A350

http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra350/page31.asp

Sony A380

http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra380/page31.asp

Onderaan al deze pagina's staan conclusies in cijfers. Hoe de site of professionals vinden dat de camera is. Ik kan je adviseren dat eens te bekijken. Verder kan je boven aan de hele review doorlezen.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 29
  • 2.6k

• Actief:  

De D60 zou ik sowieso niet meer nemen omdat de D3000 er qua prijs zo dichtbij zit dat de prijs/kwaliteitsverhouding van die D60 volledig verdwijnt onder die van de D3000. :) Voor (p)reviews van de D3000, zie mijn bericht hierboven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

bedankt voor de aanvulling tom  ;)

en wat betreft de d60 zat hij toen ik mijn camera kocht wel re-de-lijk in het rijtje...

Dus ik dacht zet em er ff bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 29
  • 2.6k

• Actief:  

Tom en Pctje,

ik zal vanavond de reviews eens op me gemakje doorlezen :)

alvast bedankt voor al die reviews.

Ik ben enkele dagen afwezig geweest vanwege de bruiloft van me zus.

Weet ook niet precies wat ik voor budget moet nemen maar ik denk rond de 500 euro wil ik er ongeveer aan uit geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 101
  • 5.3k

• Actief:  

Nog gefeliciteerd. En succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 29
  • 2.6k

• Actief:  

Als ik de reviews zo lees dan scoren de sony's niet heel erg best.

De Canon E450D komt er het beste uit ook met name op de fotokwaliteit.

En dat is toch ook erg belangrijk.

Dus als ik af ga op de reviews zal ik kiezen voor de Canon Eos 450D.

Als ik even heel simpel via vergelijk.nl ga kijken (ja Tom ik weet het vergelijk.nl ;)) dan zie ik ook heel veel verschillende prijzen afhankelijk van welke lens erbij zit.

Wat raden jullie aan ?

Alleen de body ? of gelijk een lens erbij en wat voor lens ?

Want alleen de body kost een 450 euro en afhankelijk van welke lens oplopend tot 1200 euro.

Dus welke lens raden jullie aan, of alleen de body eraan wennen en later een lens erbij nemen?

Waarschijnlijk is het voordeliger om er direct een lens erbij te nemen.

Maar wat houden de lenzen precies in ?

Zie hier de link.

http://www.vergelijk.nl/digitale_camera/canon?searchTerm=450d&gclid=CMb-qpy83ZwCFRCF3godSj_tIQ

Want wat ik op meerdere sites bij reviews lees is dat de eos 450D redelijk overbelichte foto's maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 101
  • 5.3k

• Actief:  

Een body is zonder lens en zonder lens is het moeilijk schieten... Maar inderdaad, vergelijk.nl is nou niet de meest deskundige site. Lees de reviews van de D3000 en 450D even door, het is in ieder geval al goed dat je de rest hebt geëlimineerd. Houd ook in gedachten dat de 450D al best oud is en de D3000 net nieuw. Trouwens, het gaat niet eens zo om de body zelf, het is ten eerste de fotograaf en daarna de lens die de kwaliteit maakt. Overbelichting en al dat soort dingen zijn gemakkelijk omheen te komen. Ik raad aan om je er eerst wat meer in te verdiepen en liefst beide camera's even uitprobeert in een winkel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

450 oud? net een jaartje op de markt ofzo? wat maakt het uit als de camera wat ouder is? De lenzen die je koopt oud of nieuw ze passen er toch op?

Canon heeft een lens die ze er standaard bij leveren.

De 18-55 mm.

Let wel op!

Je hebt 2 verschillende versie's namelijk: De IS en de zonder IS.

IS staat voor Image stabiliseerder (engelse woord kwam ik niet uit)

Ik kan je adviseren om MET IS te nemen omdat als je je camera iets beweegt, beweegt je lens tegen.

Dus heb je minder snel kans op bewogen foto's.

Ik zou je adviseren om eerst een wat te oefenen met de kitlens. (18-55mm)

Je kan dan ook eens gaan kijken wat gebruik ik graag, wat vind ik leuk om te fotograferen?

Waar wil ik me extra in verdiepen.

Dan kun je aan de hand daarvan eens verder gaan kijken wat voor lens je wilt kopen.

Hierdoor heb je dus ook minder snel kans op een miskoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 29
  • 2.6k

• Actief:  

Heb net via msn een goed gesprek gehad met Tom over de camera's.

Daarbij tot de conclusie gekomen dat de 500D zeer goed aan mijn eisen zal voldoen en dat waarschijnlijk de camera gaat worden.

Hiervoor zal ik nog iets door moeten sparen omdat deze iets meer dan 600 euro kost.

Maar hoe langer ik spaar hoe goedkoper die wordt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 101
  • 5.3k

• Actief:  

Oke!

Nou veel succes met sparen. En ik hoop dat je veel plezier van je aankoop hebt,  O0

PC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 29
  • 2.6k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  3 leden zijn actief

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!
  • Recente prestatie

• JaslyGer heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...