Spring naar bijdragen

Power-Conditie Wat doen jullie om conditie te onderhouden?

anonymousee

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  120
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hallo, Ik zou graag vanaf 1 september terug wat een betere conditie hebben, Ik ga echt ook op men voeding letten enzo, En ik wil ook spieren bijkweken :)

Nu is mijn vraag wat doen jullie om je conditie te onderhouden en spieren bij tekweken?

Ik zal beginnen :

ik ben van plan om,

maandag: Lopen (5km-10km), Kracht oefeningen

Dinsdag : Lopen (5km-10km), Kracht oefeningen

Woensdag: Inline-Hockey Training

Donderdag: Lopen (5km-10km), Kracht oefeningen

Vrijdag: Lopen (5km-10km), Kracht oefeningen

Zaterdag: Inline-Hockey Training

Zondag : rustdag :celb:

Zeg jullie weekplan, en hoe je het doet, vooral over kracht oefeningen wil ik veel bij leren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 120
  • Reacties 46
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• Oud-beheerder

• Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25024
  • Dagen gewonnen:  265
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik fitness bij Basicfit, kosten zijn 15 euro per maand voor onbeperkt trainen. Toch begint het pasje in mijn portemonnee veel stof te krijgen. Sinds de kleine ben ik niet meer geweest... al ruim 6 maanden niet meer...

Ik moet dus ook weer hoognodig beginnen. Ik trainde 1/2 keer per week.

Maar anonymousee jij traint bijna elke dag.... pfff ik word er al moe van als ik er naar kijk  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

Ja ik weet het, Ik heb een druk schema en dan moet ik het nog combineren met school, ik ga wiskunde wettenschape doen 3 de jaar :-[

Maar ik heb er wel zin in, We gaan in competitie met De inline-hockey ploeg, daarmee ik wil top prestaties neerleggen ;D

Lette jij ook soms op je voeding?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 120

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dat hardlopen zal je flink gaan opbreken, zeker als je het nog nooit serieus gedaan hebt. In combinatie met krachttraining heb je binnen de kortst mogelijke tijd een blessure te pakken. Het is niet erg om op dinsdag en donderdag te gaan hardlopen en op maandag en vrijdag krachttraining te doen, zo heb ik het ook altijd gedaan. Voor jou zou je het anders kunnen doen, ik heb namelijk geen last van binnen 2 dagen na elkaar een flink stuk te lopen aangezien ik dat al meer dan 10 jaar doe. Maar zelfs al doe je het zo, dan heb je nog een flink programma.

Nou ja, ik doe het standaard zo:

Maandag: krachttraining

Dinsdag: baan/wegtraining

Woensdag: vaak niks

Donderdag: baantraining

Vrijdag: krachttraining

Weekend: wegtraining

Hardlopen goed gecombineerd dus: lange en korte afstanden wisselen elkaar af. Vaak doe ik op dinsdag een baantraining (= korte afstanden), maar dat vervang ik steeds vaker door een korte wegtraining van zo'n 10 kilometer. Daar zit veel rust en versnellingen in, het gaat me niet zozeer om de afstand.

De baantraining op donderdag heb ik wel altijd, de afstanden daarvan wisselen, maar meestal bestaat de kern van de training (= loopafstanden, dus niet de loopscholing en 't inlopen etc.) uit 6x(400+100m), 5x600m, 3x(800+200m), 4x1000m of 3x1200m.

In het weekend doe ik dan één lange wegtraining van meestal zo'n 12 à 13 km. Dat lijkt weinig meer dan de 10 km op dinsdag, maar dat is voor mijn gevoel niet zo. Deze training duurt ook langer, omdat er lange stukken duurtempo tussenzitten en ik de spieren altijd goed warmloop voor ik aan een stuk duurtempo begin. Dit zijn trainingen van zo'n 1 uur 15 die voor een beginner te ver (maar niet per se te lang!) zijn.

Daar tussendoor komen zo'n 35 à 40 hardloopwedstrijden per jaar; meestal in het weekend, maar soms ook doordeweeks. Dan verleg je je trainingen dus, maar vaak pak ik er dan twee in de week.

Krachttraining is bij mij gericht op het bovenlichaam, maar ik doe het in de zomer zo weinig dat ik me afvraag of het wel helpt... Buik- en rugspieren train ik tijdens de hardlooptrainingen, maar dat ga ik aankomend jaar wel doen tijdens de fitness.

Op je voeding letten heeft trouwens geen zin, je moet gewoon eten wat je gewend bent te eten voor een training/wedstrijd. Wil je echt een heel voedingsschema, dan moet je je daar altijd aan houden en zulke dingen hebben nauwelijks zin. Gewoon geen extreem vette zooi eten voor je gaat sporten en dan komt het wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

ja het ik ga men week misschien toch anders indelen...

Maar eet jij ook speciale voeding ofzo?

Krachtraine wil ik op men eentje doen hier thuis, ik ben 14  ;D Ik wil sterk genoeg zijn dat ik iedereen op het veld aan de kant kan rammen :D

Ik zou vandaag/morgen, halters gaan kopen, zo van die kleintjes voor men armen, dan zou ik men buik spieren ook nog flink willen laten ontwikkelen, en men schouderspieren...

tip? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 120

• Bijdragen:  1626
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Haha, jullie zijn wel zot sportief

Bij mij is het zo een mix door elkaar.

Maar meestal : spuitbus schudden :V426-Spuitbus.jpg (biceps)

en op het capje drukken :spuitbus.jpg(vingers)

En anders hef ik wat gewichtjes voor mijn biceps. Vroeger deed ik het veel meer omdat ik moest (ik werd te snel moe door het spuitbus schudden  :-[ ) maar nu gebruik ik ze soms is als ik zin heb :P

edit : oh, en ik heb hier ook nog zo knijpers liggen voor mijn vingers te trainen :P

564_large.png

Maar lopen enzo doe ik nooit, behalve op school en als ik bijna te laat ben voor trein/bus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 1.6k

mooie schetsen ;D zal ik even 1 van mij doorsturen? Laten we er een apart topic voor maken  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 120

• Bijdragen:  1626
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

mooie schetsen ;D zal ik even 1 van mij doorsturen? Laten we er een apart topic voor maken  O0

die foto heb ik gewoon van google hoor,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 1.6k

Ja weet het , ik was er waarschijnlijk even niet bij :-[ sorry voor die dome reactie :stupid:

EDIT: een knijper voor je vingers te trainen, echt cool kvind het wel grappig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 120

• Actief:  

Ik wil sterk genoeg zijn dat ik iedereen op het veld aan de kant kan rammen :D

Ik zou vandaag/morgen, halters gaan kopen, zo van die kleintjes voor men armen, dan zou ik men buik spieren ook nog flink willen laten ontwikkelen, en men schouderspieren...

tip? :D

Het lijkt wel of iedereen op jouw leeftijd dat tegenwoordig wil. Ik zie allemaal van die gasten van zo'n 15, 16 jaar in de sportschool alleen maar hun bovenlichaam trainen. Als jij letterlijk mensen op het veld fysiek de baas wilt zijn, zou ik eerst zorgen voor sterke buik- en beenspieren en wat extra gewicht, dat heeft daarvoor meer zin dan de schoudergordel trainen. Maar goed, ik bespeur bij mezelf nu een vleugje sarcasme, omdat ik vind dat een algehele conditie beter is dan alleen maar die eeuwige schoudergordel. Ik weet niet wat je persoonlijke condities op het moment om het lijf hebben, maar als je te zwaar bent en eigenlijk nog nooit echt aan conditietraining hebt gedaan, denk ik dat het nu het moment is om dat op te gaan pakken en rustig met korte looptrainingen (misschien wel 3 keer 5 minuten hardlopen in het begin!) te beginnen. Daarnaast kun je dan je hele lichaam trainen, dus vooral de buik- en beenspieren, maar ook de rug-, nek- en schouderspieren. Doe het niet te zwaar of te vaak, ook daar krijg je blessures van (ervaring). Twee keer per week hardlopen en twee keer per week krachttraining is zat naast je huidige sport, ik zou het al knap vinden als je dat vol kunt houden.

Op je voeding letten heeft trouwens geen zin, je moet gewoon eten wat je gewend bent te eten voor een training/wedstrijd. Wil je echt een heel voedingsschema, dan moet je je daar altijd aan houden en zulke dingen hebben nauwelijks zin. Gewoon geen extreem vette zooi eten voor je gaat sporten en dan komt het wel goed.

@Cédric: daar heb ik een piano en keyboard voor. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

@Tom, ik ben al gaan lopen 5km aan een stuk met men mama

en op de inline-hockey training worden we gedrilt, we hebben een nieuwe trainer, eentje die 15 jaar in de competitie zat in de hoogste ploeg van ijshockey team :-[ die kerel is zot, die drilt ons  tot iedereen plat op de grond ligt.

Nu ik ben 1.77M

Men gewicht is 57 KG

Ideal zegt de dokter, maar conditiee heb ik wel alleen wil ik een top conditie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 120

• Actief:  

Gheh, ideaal... Tegen mij zeiden de "doktoren" altijd dat ik veel te licht was, en ik ben nu 1 meter 81 met een gewicht van 58 kg, hetzelfde BMI als jij hebt dus: 18. Nu ben ik 18 en jij 14, dat scheelt nog wel wat.

Een goede conditie kun je krijgen door wat vaker te lopen en wat minder vaak krachttraining te doen, of in ieder geval de verhouding anders te leggen. Je zou mijn "schema" op kunnen pakken, al weet ik niet of dat direct wel zo verstandig is. Ik zou het als ik jou was lekker opbouwen tot 3 keer per week verschillende trainingen, maar je, vooral door je leeftijd, goed op het korte werk te blijven richten. Dat betekent het liefst één baantraining en twee net iets verschillende wegtrainingen van binnen het uur, maar ik denk niet dat je een atletiekbaan ter beschikking hebt, of wel? Zo niet, dan kun je ook korte afstanden langs de dijk gaan lopen, ik zeg maar wat. Maar misschien wel het belangrijkste is dat je af en toe een wedstrijd meepakt. Daar leer je het meest uit en dan blijf je plezier houden in het hardlopen. Voor jouw leeftijd is zijn wedstrijden van 5 kilometer echt de max, al is het niet heel erg om er 6 te doen als dat de enige mogelijkheid is.

Voor de krachttraining... laat die trainer je lekker drillen dan, als je daar twee keer per week aan zware krachttraining doet, hoef je dat niet nog twee keer te doen. Simpele soepelheidsoefeningen zijn dan beter, dus inderdaad met halters van 1 (ja, één) kilogram wat uitstrekken, op en neer bewegen, enz. Daarnaast kun je dan nog wat push-ups en sit-ups doen, dat is altijd goed voor de soepelheid en kracht. Kijk ook even naar de buik- en rugtraining als je die bij de ijshockey nog niet doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  5918
  • Waardering:   109
  • Actief:  

Ik zelf doe flink veel aan interval training, dus rustig 10 tot 12 kilometer per uur, en dan na 3 minuten versnellen naar 17 à 18 kilometer per uur, en dan weer rustig naar 10/12 kilometer per uur. Dit 12 minuten lang, en dan weer rust, en dat een paar keer herhalen.

Dit doe nu zo'n 1,5 jaar.

Qua krachttraining doe ik gewoon fitnes (halters en dergelijke) en kickboxen. Met kickboxen heb je ook een flinke conditie nodig als je een hele training wilt volhouden, dus misschien is dat ook wel een tip. En je wordt er sterker en rustiger van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

Let jij ook op speciale voedings ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 120

• Bijdragen:  5250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

Speciale voeding is meer iets voor bodybuilders, is voor iemand die zijn bouw wil verstevigen en conditie op wil bouwen niet relevant.

Je moet gewoon goed opletten wat je eet.

Niet te veel vetten, en een goed ontbijt.

Dat icm wat conditie training en krachttraining is meer dan voldoende.

En jij doet aan Inline-Hockey, dan is het niet van belang dat jij beresterk bent maar dat je snel behendig en gewicht heb.

Zelf sport ik niet veel meer nu, momenteel kick-fun (conditie) en krachttraining.

Vroeger wel heel veel gesport, net als Tom deed ik aan Atletiek maar ik deed meerkamp ipv alleen lange afstand en cross.

Ik zat toen op Nederlands niveau en trainde daarvoor meestal 2 x per dag.

Sochtends half uurtje hardlopen (als de meeste een krantenwijk lopen) dan naar school en savonds afwisselend.

Vaak baantraining om techniek te oefenen afwisselend met krachttraining.

Weekend rustig aan, zaterdag alleen sochtends baantraining en zondag ochtend krachttraining.

Nogmaals speciale voeding is niet van belang, gewoon eten zoals je normaal eet (als het maar geen 3 keer per week friet is ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 101
  • 5.3k

nee 1 keer per week friet ;D kracht is wel nodig hoor, spieren wegen meer als vet... dus gewicht...

kracht in de arme om een harde slap shot te doen, bedankt voor de tips ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 120

• Actief:  

Meer spier = minder bewegingssnelheid = minder behendigheid. En dat lijkt me ook wat waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  5247
  • Waardering:   249
  • Actief:  

ga gewoon naar school toe fietsen/lopen.

maandag: Niks...

Dinsdag: VoetbalTraining en schoolgym.

Woensdag: Niks

Donderdag: Voetbaltraining

Vrijdag: niks

Zaterdag: wedstrijd fluiten

Zondag: Voetbalwedstrijd.

Elke schooldag: 14km fietsen...

En soms ga ik met mijn neef 5 km rennen in het Amserdamse bos O0

O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 249
  • 5.2k

• Bijdragen:  4943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Actief:  

Ik ben een enorme lambal, ik tenniste eens per week maar dat is nu ook afgelopen. Ik ga weer fitnissen als ik daar tijd voor heb. Ik werk in het weekend veel en doordeweeks ben ik liever thuis of in de stad en school natuurlijk. Maar ik fietste elke dag 30 km voor school dus heb wel wat conditie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Actief:  

Let jij ook op speciale voedings ofzo?

Niet dat ik een hele specifieke voeding schema heb, maar let wel op eten waar meer koolhydraten en eiwitten in zitten. Probeer te letten op minimaal 2x fruit en om de 2 uur te eten, en wat meer eten na training etc.

Vooral op deze leeftijd hoeft dat echt nog lang niet (voedingsschema), ga je echt aan bodybuilding doen dan moet je wel een specifieke voeding schema (check maar http://forum.dutchbodybuilding.com/) en ga je ook dingen nemen als creatine (mixen met melk of iets anders) en dergelijk spul.

Maar zoals ik als lees zit je op een sport waar je dat eigenlijk helemaal niet nodig is en zoals Impy en Tom zeggen moet je behendig zijn. En zo heb je dat verschillende manieren, bij kickboxen moet je veel bewegen maar niet op een manier zoals jij doet.

Maar je moet echt niet overdrijven en kan je heus wel eens wat lekkers eten zoals patat of snoep, je moet natuurlijk wel leuk houden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Actief:  

Ach, creatine... Beetje onzin, je spieren maken dat zelf aan en dat zou moeten voldoen. Hoe meer creatine je inneemt, hoe hoger je kreatininespiegel zal worden (afbraak) en kreatinine wordt direct geloosd in de urine. Als je voldoende eet, heb je geen last van gebrek aan creatine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  5247
  • Waardering:   249
  • Actief:  

Ach, creatine... Beetje onzin, je spieren maken dat zelf aan en dat zou moeten voldoen. Hoe meer creatine je inneemt, hoe hoger je kreatininespiegel zal worden (afbraak) en kreatinine wordt direct geloosd in de urine. Als je voldoende eet, heb je geen last van gebrek aan creatine.

yes, Doc!  ;)

Dus als wij iets hebben kunnen we naar jou toe voor advies?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 249
  • 5.2k

• Actief:  

Maar stel je moet veel eiwitten binnen krijgen, maar het lukt je niet met een maaltijd dan is een weyshake wel erg handig. Maar ik zeg ook niet dat je supplementen moet gaan vervangen voor een maaltijd, dat is het meest onverstandigste wat je kan doen.. Maar voor je nodige eiwitten en dergelijke is het soms wel handig, maar geen must.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Waardering:   25
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

3 daggen in de week fitnessen,om de 6 weken een ander trainingsschema en op me werk zweet ik ook wat af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

• Bijdragen:  2728
  • Waardering:   1
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Mijn conditie is buitengewoon slecht. :P

Daarom fiets ik elke dag naar school en weer terug (is zo'n 6 km heen en 6 km terug). Vroeger zat ik op fitness, alleen dat begon een beetje saai te worden. Kleine fitness hal, en bijna altijd dezelfde mensen.

Natuurlijk kart ik elke week wel een keer, maar of dat goed voor je conditie is? Dat weet ik niet. :s Vaak begin ik wel te zweten, en vooral met warm weer, maar dat lijkt me juist goed. Dan raak je veel vocht kwijt en dan veel water drinken. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 2.7k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Wie zijn er online?  3 leden zijn actief

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

We hebben geweldig nieuws voor alle ontwikkelaars! Versie 8.4.1 van PHP is nu officieel uitgebracht, en dit is de eerste stabiele release in de 8.4-serie! Maar dat is nog niet alles – tegelijkertijd zijn er ook updates voor de versies 8.1, 8.2 en 8.3 verschenen. PHP, dat staat voor "PHP: Hypertext Preprocessor", is een krachtig hulpmiddel dat voornamelijk wordt gebruikt voor het creëren van dynamische webpagina's op webservers. Het gaat vaak hand in hand met databaseprogramma's om een naadloze gebruikerservaring te garanderen. Deze nieuwe release van PHP 8.4.1 biedt een schat aan verbeteringen en nieuwe functies die je niet wilt missen! Hier zijn enkele van de meest opwindende toevoegingen: - Property Hooks**: Deze functie maakt het mogelijk om meer controle te hebben over de eigenschappen binnen je objecten, waardoor je code flexibeler en dynamischer wordt. - Asymmetric Property Visibility**: Dit geeft je de mogelijkheid om verschillende zichtbaarheidseisen voor eigenschappen in je klasse te definiëren, wat de modulariteit van je code aanzienlijk vergroot. - Lazy Objects**: Met deze functie kun je objecten pas laden wanneer ze echt nodig zijn, wat de prestaties van je applicatie kan verbeteren. - PDO Driver-Specifieke Subclasses**: Dit maakt het eenvoudiger om met verschillende database-driver-specifieke functionaliteiten te werken, wat de interoperabiliteit van je applicaties vergroot. - BCMath Objecttype**: Een nieuwe toevoeging die het werken met grote getallen vergemakkelijkt, ideaal voor toepassingen die met financiële gegevens werken. - En nog veel, veel meer!**  Wil je direct aan de slag met PHP 8.4.1? Bezoek dan  https://www.php.net/downloads.php voor de bronbestanden. Voor Windows-gebruikers zijn de bronbestanden en binaire versies beschikbaar op windows.php.net/download/. Vergeet niet om de ChangeLog te raadplegen voor een gedetailleerd overzicht van alle wijzigingen. En als je van plan bent om te migreren, bekijk dan zeker de migratiegids in de PHP-handleiding voor een compleet overzicht van nieuwe functies en eventuele wijzigingen die mogelijk niet achterwaarts compatibel zijn. Dit is een spannende tijd voor de PHP-gemeenschap! Duik in de nieuwe mogelijkheden en maak je projecten nog krachtiger en dynamischer. Happy coding!
  • Recente prestatie

• Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...