djrae77 Geplaatst Augustus 18, 2009 Bijdragen: 4 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 08/18/09 Status: Offline Actief: Nooit Delen Geplaatst Augustus 18, 2009 Hallo allen, Ik ben een newbie met wat problemen met mijn pc. Enige tijd geleden heb ik een mediacenter gekocht. Het is gewoon een waarbij ik mijn LCD-TV als monitor gebruik, waarmee ik download via newsgroepen, films kijk, af en toe browse, muziek luister, etc. Zie de specs hieronder: Windows: Microsoft Windows 7 6.1.7600 Internet Explorer: 8.0.7600.16385 Memory (RAM): 3839 MB CPU Info: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5000+ CPU Speed: 1000,3 MHz Sound card: Luidsprekers (Realtek High Defi Display Adapters: ATI Radeon HD 3200 Graphics | ATI Radeon HD 3200 Graphics | RDPDD Chained DD | RDP Encoder Mirror Driver | RDP Reflector Display Driver Monitors: 1 Screen Resolution: 1024 X 768 - 32 bit Network: Network Present Network Adapters: Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E GBE NIC CD / DVD Drives: F: HL-DT-STBDDVDRW GGC-H20L | K: UFKRKX QVSTI3ODUZ49 | L: JOZUZMB DU7W5UJ49 | M: JOZUZMB DU7W5UJ49 COM Ports: COM1 LPT Ports: LPT1 Mouse: 5 Button Wheel Mouse Present Hard Disks: C: 39,8GB | D: 406,5GB | E: 19,5GB | G: 156,2GB | H: 156,2GB | I: 156,2GB | J: 156,2GB Hard Disks - Free: C: 15,0GB | D: 10,9GB | E: 19,5GB | G: 48,6GB | H: 156,2GB | I: 103,4GB | J: 156,2GB USB Controllers: 7 host controllers. Firewire (1394): 1 host controllers. PCMCIA (Laptops): Not Installed Manufacturer: Award Software International, Inc. Product Make: Unknow AC Power Status: OnLine BIOS Info: Time Zone: West-Europa (standaardtijd) Battery: No Battery Motherboard: RS780-SB700 Modem: Not detected : Sinds enige tijd heb ik met meerdere newsreader (Grabit/SABnzbd/NTTGrab) het probleem dat mijn pc uitvalt. Ik houd de processen in de gaten en weet dat uitpakken en repareren veel cpu kracht vereist. Maar met zo'n pc zou ik toch geen shutdown horen te krijgen. Soms gebeurt het namelijk ook als ik mijn pc aan heb laten staan, tv uit en dan kom ik na een tijdje terug en dan is ie ook uit. Ik heb Windows XP geprobeerd, Vista en heb nu 7. Waar kan dit aan liggen en hoe verhelp ik dit... Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 4
Tom Geplaatst Augustus 18, 2009 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Augustus 18, 2009 Hoe staat het met de temperaturen en koeling in die kast? Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
djrae77 Geplaatst Augustus 20, 2009 Bijdragen: 4 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 08/18/09 Status: Offline Actief: Nooit Auteur Delen Geplaatst Augustus 20, 2009 Hoe staat het met de temperaturen en koeling in die kast? Heb ik ooit een keer nagekeken en toen weer de moed opgegeven omdat het probleem bleef. Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien. Kan je me helpen met de juiste temperaturen en het meten ervan? software voor het meten van temperaturen? Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 4
djrae77 Geplaatst Augustus 26, 2009 Bijdragen: 4 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 08/18/09 Status: Offline Actief: Nooit Auteur Delen Geplaatst Augustus 26, 2009 ik heb aantal dagen geleden speedfan geïnstalleerd en instellingen gedownload en voor mijn moederbord mbt regeling vd koeling dmv fans. Daardoor kon ik het allemaal goed in de gaten houden. het probleem lijkt idd de koeling vd cpu, die overwerkt/overhit raakte bij intensief gebruik. Dit was meestal bij het repareren/uitpakken van grote bestanden. Hiervoor lijkt tot zover 'alt.binz' DE OPLOSSING! Alt.binz is blijkbaar niet zo zwaar voor de processor als andere newsreaders. Lang leve nieuwsgroepen... en Alt.binz!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 4
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie