Spring naar bijdragen

Crossfire 4890

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  121
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Hallo,

Mijn neef heeft de zelfde videokaart als mij gekocht deze:http://azerty.nl/8-970-208870/msi-r4890-t2d1g-oc-grafische.html

Maar hij wil in Crossfire gaan werken net als ik ga doen alleen tot zijn  verbazing ziet hij ineens dat de videokaart 2PCIE connectors nodig heeft.

Zo zijn 2PCIE connector zijn dus in beslag door 1kaart.

Dus wij kijken en het bleek een 'Oude voeding' te zijn die maar 1 Molex connector heeft en in beslag is door de sata aansluiting.

En dus nu heb ik een vraag welke voeding kan hij het beste nemen met 4 PCIE connectors (6pins) mag ook met afneembaar. en een stuk of 2/3 molex connectors (meer mag altijd) die ongeveer 700watt is in een budget van 110euro.

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 121
  • Reacties 16
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

In principe is de beste voeding voor die oplossing de Corsair HX850. Ik zie dat je het budget daarvoor net niet hebt, de volgende in de rij is de Corsair TX850 of de Cooler Master M850 (ook te duur). Ik raad echter toch aan die 3 tientjes extra neer te leggen of de voeding tweedehands te kopen, want het is echt een voeding die aan je eisen voldoet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ooh oke dan leen ik hem binnekort wel wat van mn verjaardags geld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 121

• Actief:  

Molex connectors zijn trouwens altijd in overvloed aanwezig en je kunt ze aan elkaar koppelen. Geloof me, als je daar een tekort aan hebt, zit er teveel spul in je pc. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 121

• Actief:  

Mwa, voor die prijs zou ik dan eerder de TX850 nemen. Nee, de HX850 is voor zover ik weet de beste 850W voeding die er is. Op de 12V rail staat 840W, iets wat bij andere voedingen niet zo vaak voorkomt omdat die het vermogen over meerdere rails spreiden. Dat is minder gunstig dan op één rail. Ik zou het lekker op de HX850 houden, als je het geld er tenminste voor over hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Oke dan de HX850 moet dan wel even geld lenen aan hem en hier een paar vraagjes van mij.

3 zelfs  :D

Vraag 1.Misschien ga ik later 3 4890's nemen tenminste dan als dat een mogelijke optie is weten jullie dan hoeveel watt ik daarvoor nodig heb 

Vraag 2. is het ook mogelijk als de directx 11 kaarten uit zijn een directx10.1 en een directx11 kaart samen in crossfire te zetten.

Vraag 3. Ik heb dus deze MOBO:

http://www.azerty.nl/8-1126-198869/gigabyte-ga-ma790xt-ud4p-moe.html?tab=tech_specs

En er staat bij Uitbreiding/Aansluting: 2 PCI Express 2.0 x16 ( CrossFireX: x16, x8 modus )

Wat bedoelen ze daar mee.

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 121

• Actief:  

Drie 4890's? Dat is niet zo verstandig, je kunt beter een set andere kaarten kopen dan. Tegen de tijd dat je dat nodig hebt, zijn er andere, snellere kaarten op de markt. Trouwens, er passen geen drie videokaarten op het moederbord.

Nee.

Dat als je CFX gebruikt, één kaart op een 16x lane gezet wordt en de andere op 8x. De tweede kaart heeft dus minder bandbreedte en in het geval van de 4890 gaat dat wel wat schelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Maar als ik 3kaarten zou nemen dan zou ik toch een ander moederbord kopen.

En nog wat over die moederbord wat bedoel je met gaat dat wel wat schelen ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 121

• Actief:  

Nou, achteruitgang in prestatie t.o.v. twee 16x lanes. Meer bandbreedte betekent een hogere mogelijke snelheid. Als je toch het mobo gaat vervangen, maakt dat niet meer uit. Wat wil je hebben dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Nee ik ga nu geen nieuw mobo kopen ik zou hem kopen als ik hem in  crossfire zou zetten met 3 kaarten maar als jij zegt dat het niet verstandig is dan doe ik dat  niet.

Maar als de 4890 in een 8x is,is hij dan ongeveer even snel als een 4870 wat dat betreft maakt het me dan niet zoveel uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 121

• Actief:  

Zo kun je niet rekenen. En trouwens, als je een videokaart koopt, lijkt het me logisch dat je de volle prestaties mag verlangen. Mijn prioriteit zou het moederbord zijn, dan pas een tweede videokaart. Sommige mensen zouden het daar niet mee eens zijn, die nemen wel genoegen met de mindere hoeveelheid bandbreedte. Het ligt eraan wat je wilt en met welke resolutie je speelt en of je de prestaties wel nodig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Als het gelijk is wat ze hier zeggen http://www.overclock.net/amd-motherboards/558975-hd-4890-crossfire-8x-speed.html dan doe ik het,iemand zegt namelijk dat het maar 5% minder is dan maakt het me niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 121

• Actief:  

5% is getest ja, maar met HD4870's op een resolutie van 1680x1050. Heb je die resolutie? Zo ja, onthoud dan dat het minstens 5%, maar waarschijnlijk aardig wat meer. Zelf denk ik dat het zo'n 10% uit kan maken, wat toch een aardig stuk minder is als je gaat benchmarken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Is het dan echt 10% minder dus van de 50FPS 5(ik weet het je zei kan en weet trouwens niet zeker of het dan wel 10% van de fps is)als dat wel waar is, weet ik niet of ik het dan wel ga doen op mijn resolutie van 1900x1080.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 121

• Actief:  

Dat is nogal een ruwe schatting en je kunt niet van elk getal of elke game zeggen dat het ook altijd 10% is, dat is een geschat gemiddelde. Je resolutie is wel nadelig, daarop zul je meer verschil merken als op lagere resoluties. Het is je eigen keuze wat je het eerste koopt, er is voor allebei wat te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ik hou het gewoon nog bij 1kaart als hij wat 'verslechtert' dan koop ik wel een nieuwe of in Crossfire.

De vraag van mn neefje is al opgelost dus ik denk dat er nu......... :slot:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 121

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...