Spring naar bijdragen

pc start niet

smartass

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  262
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Hey,,

Nadat ik een poosje afwezig was op duken (druk met studie, en gelukkig geen computer problemen)

ben ik weer terug.

Ditmaal vanwege de pc van een vriend van mij.

Het probleem: De computer voerde een update uit. Het instaleren van deze update duurde mijn vriend te lang, en hij trok de stekker uit de computer. De volgende dag probeerde hij de computer weer te starten, maar helaas lukte dit niet. Ik heb er even naar gekeken, maar kan hem ook niet echt verder helpen. Normaal gesproken kan ik wel iets bereiken via de veilige modus, of systeemherstel. Zover komt deze computer echter niet. Hij stopt met opstarten bij het zwarte scherm, searching for boot record. Hierna krijg ik de melding schrijfleesfout, press ctrl+alt+del (voor een reboot). Na deze reboot krijg ik dan precies dezelfde melding.

Ik kan dus niet in de veilige modus komen, nog kan ik de computer via een cd starten. Heb al geprobeerd de pc via de windows cd te starten, maar dit werkt niet. Nadat ik de melding krijg: druk op een toets om de computer vanaf een cd-rom te starten (en ik druk op een toets) doet hij niks meer. Hetzelfde geldt als ik de computer probeer te starten via een linux boot cd. Dit werkt ook niet. Zelfs formatteren lukt op deze manier niet (ik kom niet ver genoeg), tenminste, zou niet weten hoe dat zou moeten zo.

Zou iemand mij hier verder kunnen helpen?

Groetjes,

smartass

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 262
  • Reacties 8
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

heb je al een windows xp usb editie geprobeerd ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

• Bijdragen:  6680
  • Waardering:   258
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ik had ook zoiets maar toen was me harde schijf kapot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 258
  • 6.7k

• Actief:  

Ik heb de computer nu gestart met een ms-dos opstartdiskette. C: lijkt hij echter niet te kennen. Ook als ik chkdsk intyp lijkt hij dit niet te kennen. Weet iemand nog commands waarmee ik de pc weer tot leven kan brengen / een diskscan uitvoeren o.i.d.?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 262

• Bijdragen:  14
  • Actief:  Nooit

ik denk eerlijk gezegd dat de pc officieel echt dood is, maar misschien moet je met de pc naar een professional gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 14

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Gewoon even een andere schijf inknallen en kijken of het wel lukt. Zogenaamde professionals heb je ook niks aan, in 90% van de gevallen verkloten ze meer dan ze verhelpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Tom hoe bedoel je, "gewoon een andere schijf inknallen"? :P

Ik heb de harde schijf nu uit de computer gehaald, en in een oude pc ingebouwd die ik hier nog heb staan. Heb de jumper op de harde schijf op slave ingesteld (tenminste, volgens mij moet het goed zijn zo).

Probleem is echter dat de harde schijf niet herkend wordt, tenminste, zo lijkt het. In het BIOS menu wordt wel een harde schijf als second slave herkend, maar dat is het dan ook. In "deze computer" wordt er maar 1 harde schijf aangegeven (die er voorheen ook al in zat). In het BIOS menu staat trouwens ook dat de capaciteit van de harde schijf iets meer dan 30 gyg is, terwijl dit 40 gyg zou moeten zijn.

Misschien niet helemaal onbelangrijk, mijn oude pc (waar ik nu de "kapotte" harddrive heb ingebouwd) draait op windows millenium, terwijl op de harde schijf van die vriend van mij windows xp staat.

Heb op internet al lang en veel rondgekeken, maar kan niet precies vinden hoe ik deze harde schijf nu als slave werkend krijg in windows millenium, zonder dat de bestanden die reeds op de schijf staan verloren gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 262

• Bijdragen:  1027
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  359
  • Actief:  
  • Leeftijd:  38

dat de hardeschijf niet onder ME wordtherkend dat komt dat ME geen NTFS bestandsysteem kan lezen. De enige manier om de HD nog uitelezen is ( als hij niet kapot is is) in Win2000 , XP, Vista , Windows7

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2
  • 1k

• Actief:  

ff vergeten dat windows ME geen ntfs kan lezen.. tnx voor de tip :P

Heb de harde schijf nu in m'n normale pc ingebouwd, die op xp draait.

Daar wordt de schijf wel herkend, en staat hij bij deze computer aangegeven als lokaal station E.

Ik kan hem echter niet openen, dan komt er te staan: E: is niet toegankelijk, bestand of map is beschadigd en onleesbaar. Bij eigenschappen staat ook dat de capaciteit van de schijf 0 bytes is.

Dit klopt natuurlijk voor geen meter...

Is er een manier dat ik de schijf toch kan openen, en de bestanden die er reeds op staan kan backuppen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 262

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  8 leden zijn actief

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...