Spring naar bijdragen

hulp bij aanschaf nieuwe computer

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hoi,

Ben van plan binnenkort een nieuwe computer aan te schaffen. Ik hoop dat jullie me willen helpen bij het samenstellen van een degelijk, en voor zover mogelijk toekomstgericht, systeem.

Ik zal er niet echt zwaar mee gaan gamen, wel veel downloads internet, videobewerking, Maya, autocad etc. Veel dingen tegelijkertijd dus.

Mijn budget ligt rond de € 750 - 900

Randapparatuur als muis/toetsenbord heb ik nog. Beeldscherm ben ik nog over aan het nadenken.

Besturingssyteem vind ik zelf wel op internet.

Internetten doe ik overigens via de kabel. 

Ik heb alvast wat huiswerk gemaakt en ben na het lezen op jullie forum tot het volgende 1e lijstje gekomen. Maar zolangzamerhand tettert mijn hoofd van alle informatie en vraag ik mij af of deze samenstelling nu echt wel een goede is. Vooral qua grafische kaart en geheugen weet ik niet goed wat nu het beste is. Willen jullie eens kijken?

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7517%5D=1&product%5B90743%5D=1&product%5B113702%5D=1&product%5B42465%5D=1&product%5B64630%5D=1&product%5B35578%5D=1&product%5B81174%5D=1&product%5B82662%5D=1&product%5B87697%5D=1

Welke kaartlezer zouden jullie adviseren?

Alvast bedankt voor het meedenken!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 2
  • Reacties 6
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  5918
  • Waardering:   109
  • Actief:  

Ten eerste,

bedankt voor het rondkijken in dit board, en meteen alle vragen beantwoorden die nodig zijn. Hierdoor kunnen we meteen aan de slag met samenstellen ;)

Ten tweede,

je samenstelling is op zich niet heel slecht, er zijn natuurlijk wel wat verbeter puntjes, maar alles past dus goede socket moederbord, DDR2 geheugen etc.

Ik zou ook een samenstelling maken, waarschijnlijk wordt dit AMD. AM3 past zeer goed in dit budget, en de Phenom II X4 is een geschikte processor voor de doelen van u pc.

Daarnaast maken AM3 moederborden gebruik van DDR3, wat sneller geheugen is en beter is voor zware processen.

Dit is mijn samenstelling:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B92113%5D=1&product%5B97217%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B213070%5D=1&product%5B224663%5D=1&product%5B199228%5D=1&product%5B200769%5D=1&product%5B204552%5D=1&product%5B210544%5D=1&product%5B90496%5D=1&product%5B88569%5D=1&product%5B2144%5D=1

Ik heb op een aantal dingen bespaart, zoals de videokaart, behuizing en voeding. Nu is er meer ruimte vrij en heb ik de beste AM3 processor genomen die er is. Aangezien je niet heel veel gaat gamen is een HD 4850 OC voldoende. OC beteken over clocked. Hij is dus al door de fabriek over geclocked. Dit maakt de kaart sneller.

De voeding die je had genomen was goed, maar erg duur. De OCZ is ook modulair etc. maar is een stuk goedkoper. 500 watt is voldoende.

De kast is een Elite 335, die voldoende ruimte en airflow heeft. Deze kast is goed genoeg, zeker voor deze prijs.

Dan het moederbord, een niet hele uitgebreide en dure moederbord van ASRock, maar bied goede prestaties voor zijn prijs. Goedkoper dan de P45 bord die je had gekozen. Hij heeft genoeg sloten vrij, en bied ondersteuning voor DDR3 geheugen. Daarnaast zit er ook hele goede geluidskaart bij.

Verder nog wat kleine aanpassingen gemaakt, heb de grootste veranderingen nu wel besproken. Nog een kaartlezer toegevoegd en een processor koeler. Ik weet niet of je gaat overclocken, maar als je niet gaat overclocken hoeft niet te zeggen dat deze koeler nu onnodig is. Hij maakt de processor koeler dan de boxed koeler kan, daarnaast is die ook stiller wat lekker is meegenomen.

Inclusief verzendkosten komt u op zo'n 735 euro uit. Waardoor je nog genoeg geld over hebt om een leuke monitor te kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik zou de CPU koeler omzetten naar de N520 (of is't de N620?) en de CPU naar de X4 945. Die 945 is toch flink goedkoper (ff zoeken via zoekbalk). Voor de rest ziet de samenstelling er prima uit, wellicht kun je het moederbord nog omzetten naar de Gigabyte 790X van rond de 105 euro. Da's toch betere kwaliteit dan AsRock, als je 't mij vraagt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

• 109
  • 5.9k

• Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Actief:  Nooit

JFK en Tom, allereerst hartstikke bedankt voor de snelle en uitgebreide antwoorden!

Eigenlijk was ik verbaasd over de AMD samenstelling. Ik dacht dat je voor vele processen tegelijk juist bij  Intel moest uitkomen. Maar.... Weer wat geleerd en nog een stuk goedkoper uit ook  ;)

De verandering van harde schijf en dvd-brander neem ik aan dat die beter passen bij deze AMD samenstelling?

Wel nog een vraagje; die koelerpasta zegt me weinig. Wordt deze bij de assemblage aangebracht of moet ik dat zelf doen? En moet je dat eens in de zoveel tijd herhalen?     

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 2

• Actief:  

Je pc wordt geassembleerd, dan wordt er dus ook de koeler op de processor gezet, daarvoor heb je koelpasta nodig. Die moet natuurlijk wel van goede kwaliteit zijn, daarom hebben we die gekozen, anders kan de koeler los raken. Verder hoef je je geen zorgen over te maken, als je bijv. een nieuwe CPU koeler neemt, dan moet je weer nieuwe koelpasta erop zetten.. maar als je gewoon bij dezelfde koeler blijft, hoef je geen extra of nieuwe pasta erop te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

En de harde schijf en brander hebben niets met AMD of Intel te maken, dat is volledig onafhankelijk. Het enige wat belangrijk is of kan zijn bij een switch tussen AMD en Intel is het moederbord en het geheugen. Voor "vele processen" ben je bij beide merken gewoon goed uit, dat heeft met de specificaties van je CPU te maken en die zijn van AMD even goed of soms zelfs beter dan die van Intel. In dit geval heb je aan een AMD meer vanwege de clocksnelheid gecombineerd met de 4 cores voor de lage prijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...