Bart' Geplaatst Juli 23, 2009 Bijdragen: 3237 Waardering: 20 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/21/08 Status: Offline Actief: Januari 4, 2020 Leeftijd: 31 Delen Geplaatst Juli 23, 2009 Op het moment maakt mijn PC heel veel geluid, zelfs als ik alleen maar MSN, IE 7 aan heb staan. Het geluid is dan zelfs een verdieping lager te horen. Hierdoor kan ik nooit op mijn PC als iemand slaapt ofzo dus wil ik graag gaan proberen het geluid te reduceren. Ik weet dat dit vrij lastig kan zijn aangezien ik een kleine behuizing heb. Specificaties Merk en Type Merk Acer Productserie Aspire Type X3200 (98.3DE7Z.T7P) Eerste prijsvermelding dinsdag 15 juli 2008 Technische Specificaties CPU Type AMD Athlon 64 X2 5000+ Geheugen Grootte 2GB Geheugen Type DDR2 Hardeschijf Grootte 320GB Hardeschijf bus SATA-300 Optische Drive Type DVD+/-RW DL Video Chip GeForce 8200 Verbindingen Verbinding (Video Uit) D-Sub (VGA), HDMI Verbinding (LAN) LAN 1Gbps Verbinding (USB/FW) Firewire 400, 9x USB 2.0 Verbinding (overige) 2x PS/2 Besturingssysteem Besturingssysteem Windows Vista Home Premium Bijzonderheden Bijzonderheden Cardreader, incl. USB US Int. keyboard & optical mouse Garantie Fabrieksgarantie 1 jaar carry in Aan de CPU heb ik wat gesleuteld (of laten sleutelen...), de standaard processor is er uit en er zit nu een AMD Athlon 6000+ in. Sinds dat deze er in zit heb ik last van de herrie, ik denk dus ook dat het hier door komt. Een Everest logje is bijgevoegd als bijlage. Graag suggesties voor het oplossen van mijn probleem! [verwijderd door de beheerder] Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 20 3.2k
Heisenberg Geplaatst Juli 23, 2009 Bijdragen: 5918 Waardering: 109 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 03/15/08 Status: Offline Actief: Juni 21, 2021 Delen Geplaatst Juli 23, 2009 Dat komt door de koeler die erop zit, niet door de processor zelf.. die maakt namelijk geen lawaai. Je kan de koeler vervangen voor een OCZ Vanquisher. Dit is een stillere koeler maar wel met betere koel prestaties dan een standaard boxed koeler. Maar ik weet niet of dat gaat passen ivm met je kast. Kan ook zijn dat het komt door een fan die heel hard draait. Probeer eens met SpeedFan de snelheid naar 51% te brengen (probeer elke fan die je hebt), is die dan stiller of blijft die hetzelfde? Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 109 5.9k
Bart' Geplaatst Juli 23, 2009 Bijdragen: 3237 Waardering: 20 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/21/08 Status: Offline Actief: Januari 4, 2020 Leeftijd: 31 Auteur Delen Geplaatst Juli 23, 2009 Ik ben nu bezig met het installeren van SpeedFan, zodra ik meer weet zal ik het posten! Alvast bedankt JFK! O0 EDIT: Ik snap geen ruk van dat programma...... Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 20 3.2k
Tom Geplaatst Juli 23, 2009 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Juli 23, 2009 Sinds die CPU erop zit? Dat betekent dat de koeler niet goed is teruggedrukt op het moederbord. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
Bart' Geplaatst Juli 23, 2009 Bijdragen: 3237 Waardering: 20 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/21/08 Status: Offline Actief: Januari 4, 2020 Leeftijd: 31 Auteur Delen Geplaatst Juli 23, 2009 Toen ik reviews las over de CPU zeiden mensen ook wel dat ie wat geluid maakte maar dit..... Kan het jullie helpen als ik geluid op neem met telefoon ofzo? Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 20 3.2k
Erwin. Geplaatst Juli 23, 2009 Bijdragen: 5250 Waardering: 101 Prestatiepunten: 50 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 4, 2020 Leeftijd: 40 Delen Geplaatst Juli 23, 2009 Aan de CPU heb ik wat gesleuteld (of laten sleutelen...), de standaard processor is er uit en er zit nu een AMD Athlon 6000+ in. Sinds dat deze er in zit heb ik last van de herrie, ik denk dus ook dat het hier door komt. ik begrijp dus dat je een snellere processor heb laten plaatsen. Doordat die sneller is wordt de processor hoogstwaarschijnlijk ook warmer, hierdoor zal de fan sneller moeten draaien om juist te koelen. Ook met dit warme weer is het niet goed voor een pc Is bij het vervangen nieuwe koelpasta aangebracht op de CPU? Koelpaste helpt heel veel, tenzij je goedkope rotzooi heb. Heb je de oude standaard fan terug geplaatst? Zoja dan raad ik je aan een nieuwe fan te plaatsen. Je kan wel met proggies je fan minder snel laten draaien zodat hij minder lawaai maakt, maar hierdoor word je CPU warmer wordt niet goed meer gekoeld, je zal dan waarschijnlijk klachten gaan krijgen dat de pc uit valt. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 101 5.3k
Bart' Geplaatst Juli 23, 2009 Bijdragen: 3237 Waardering: 20 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/21/08 Status: Offline Actief: Januari 4, 2020 Leeftijd: 31 Auteur Delen Geplaatst Juli 23, 2009 Ik heb het niet zelf gedaan en ik was er ook niet bij, de koeler die er op zit is gewoon de boxed cooler die bij mn CPU werd geleverd. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 20 3.2k
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie