l2boy Geplaatst Juli 13, 2009 Bijdragen: 11 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/11/09 Status: Offline Actief: Nooit Delen Geplaatst Juli 13, 2009 Zijn er hier mensen die ooit een waarschuwing hebben gehad omdat ze over de fair use policy zaten? Ik zit nu bij Ziggo maar ben ook wel benieuwd naar andere providers. Ik ben momenteel redelijk aan het downloaden en heb geen zin in een waarschuwing of om afgesloten te worden o.i.d. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 11
Gast skinny242 Geplaatst Juli 14, 2009 Delen Geplaatst Juli 14, 2009 Ik heb zelf ook ziggo en ik download heel erg veel maar ik heb nog nooit zo'n melding gehad. Alles doet hhet zoals het moet. Er is alleen soms een storing maar die is zeer snel opgelost vaak. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 0
Erwin. Geplaatst Juli 14, 2009 Bijdragen: 5250 Waardering: 101 Prestatiepunten: 50 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 4, 2020 Leeftijd: 39 Delen Geplaatst Juli 14, 2009 ikzelf heb nog nooit problemen daarmee gehad. Zit nu bij kpn voorheen zat ik bij wannadoo en ben zelf een groot downloader Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 101 5.3k
Oud-beheerder Duken Geplaatst Juli 14, 2009 Bijdragen: 26218 Waardering: 2933 Prestatiepunten: 25024 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: November 13 Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst Juli 14, 2009 Hier is er een mooi stukje over te vinden: http://blog.iusmentis.com/2009/07/11/wat-is-fair-bij-fair-use-nee-dat-andere-fair-use/ "Afgelopen week kreeg ik diverse mails van lezers die zich afvragen hoe het nu zit met fair use, en dan bedoel ik niet het auteursrechtelijke begrip maar de kreet van internetproviders: Onbeperkt internetten (fair use policy van toepassing). Wanneer is onbeperkt internetgebruik unfair? Dat is een goeie vraag, waar nog steeds niemand over heeft geprocedeerd zodat het antwoord nog wel even op zich laat wachten. In februari vorig jaar blogde ik dat dit wel eens een oneerlijke handelspraktijk kan zijn omdat je essentiële informatie weglaat bij je aanbod. Je vertelt je klant namelijk niet hoe veel data hij mag downloaden - of erger nog, je zet hem op het verkeerde been omdat je heel hard ONBEPERKT roept maar met een vage term in kleine letters wat anders meldt. Er is trouwens nog iets mis met de fair use policy: het is de provider die eenzijdig vaststelt of je “te veel†downloadt. En omdat daar geen objectieve criteria aan zitten, is dat een onredelijk bezwarend beding: Onredelijk bezwarend is een beding dat de beoordeling van de vraag of de gebruiker in de nakoming van een of meer van zijn verbintenissen is te kort geschoten aan hem zelf overlaat Ik krijg zin om hier eens een proefproces van te maken. Maar het belang van zo’n zaak is natuurlijk minimaal: welke schade lijdt je doordat je provider je afknijpt nadat je 700GB hebt gedownload terwijl bleek dat 400 het maximale was dat je had mogen gebruiken? Worden er echt mensen door hun provider afgesloten wegens te hard downloaden? Arnoud" Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
kaasbroodje Geplaatst Juli 14, 2009 Bijdragen: 500 Waardering: 25 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 11/25/06 Status: Offline Actief: Mei 14, 2014 Leeftijd: 35 Delen Geplaatst Juli 14, 2009 een oud collega van me download/upload gemiddeld iedere maand 400gb en die heeft nog nooit problemen gehad Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 25 500
M8R-psf957 Geplaatst Juli 28, 2009 Bijdragen: 11 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/27/09 Status: Offline Actief: Nooit Delen Geplaatst Juli 28, 2009 waarom een onbeperkte lijn aanbieden en dan vinden dat de mensen teveel downloaden? Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 11
Fredpascal Geplaatst Juli 29, 2009 Bijdragen: 2568 Waardering: 1 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/12/07 Status: Offline Actief: Nooit Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Juli 29, 2009 waarom een onbeperkte lijn aanbieden en dan vinden dat de mensen teveel downloaden? Mee eens Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 1 2.6k
l2boy Geplaatst Augustus 1, 2009 Bijdragen: 11 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/11/09 Status: Offline Actief: Nooit Auteur Delen Geplaatst Augustus 1, 2009 bedankt voor de reacties allemaal en ook voor de link DukeN. Ik heb ook nog nooit gehoord dat iemand afgesloten word maar ja ik haal nu voor een paar maanden 1tb binnen dus ben wel een beetje bezorgd. Ik neem aan dat je eerst een waarschuwing krijgt o.i.d als je het te bont maakt. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 11
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie