Spring naar bijdragen

Office PC, nieuw

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  13
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hallo,

Helaas zie ik door de bomen het bos niet meer :(

Dus ik zou graag jullie advies willen hebben:

- een goede pc voor voornamelijk downloaden, films kijken en office praktijken.

- budget rond de €400

- liefst een AMD (waarom weet ik eigenlijk niet)

alvast bedankt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 13
  • Reacties 25
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  5918
  • Waardering:   109
  • Actief:  

Hallo Lymfo welkom op dit forum.

Ik heb eerst een paar vragen voordat we aan de samenstelling gaan beginnen.

- Moet de pc worden geassembleerd? Dit betekent dat die in elkaar wordt gezet + wordt getest door het bedrijf waar je pc aanschaft. Dit kost natuurlijk wel geld.

- Moet er randapparatuur bij? Denk aan een monitor (zo ja, hoeveel inch?), toetsenbord, muis enzovoort.

- Moet er nog Windows of andere OS bij (OS = Operating System = Besturingssysteem)? Of ga je die downloaden?

/Edit:

Ik heb nu dit dit.

Ik heb een 500 watt gekozen, want als je wilt kan je nog een lichte videokaart erin doen (HD 3870 of HD 4830) voor de graphics. Dan is 500 watt meer dan voldoende, je kan ook voor de Be Quiet 460 watt gaan als je geen extra videokaart neemt, en alleen gebruik maakt van de integreerde videokaart.

4GB is meer dan zat (DDR2 PC2-6400 800 MHz CL4), onthoud wel dat je een 64 bits besturingssysteem moet installeren, anders benut je niet je volledige werkgeheugen.

Processor is goed genoeg voor office, internet en lichte games. Meer heb je niet nodig, en als je wilt kan gemakkelijk overclocken dankzij de Black Edition versie. Er zit nu een boxed koeler op, maar als je een wat stillere koeler wilt, kan je voor de OCZ Vanquisher gaan, past nog makkelijk in je budget.

Moederbord heeft één PCI-Express x16 2.0 slot, dat is genoeg om een nieuwe videokaart erin te doen, dus het is mogelijk om later toch een videokaart erin te kunnen doen, als je dat wilt. Verder nog sloten voor bijvoorbeeld een netwerkkaart of geluidskaart (namelijk 2x PCI en 1x PCI-E). Verder ondersteund het geheugen tot 16 GB en PC2-8500 voor als je sneller werkgeheugen wilt.

Stille maar goede dvd-brander van Samsung. Past lekker in je budget en uit verschillende reviews/tests is gebleken dat het een goede drive is voor de prijs.

Kast is groot genoeg om alles erin te kunnen doen, ook voor een latere videokaart. Qua airflow zit goed, je kan er altijd nog een stille extra fan bij doen, maar ook mede door de modulaire voeding hoef je daar geen zorgen over te maken. Alles is makkelijk in te bouwen.

Harde schijf van Samsung heeft 320GB wat genoeg is voor office en internet. Als je wilt kan je voor een stillere Caviar Green van Western Digital gaan (Die is wat stiller doordat die 5400 RPM draait + wat zuiniger). Maar voor nu is de Samsung goed genoeg voor deze prijs.

Er zijn dus opties om te kunnen uitbreiden namelijk:

- Een lichte videokaart voor als je af en toe een game wilt spelen.

- Geluidskaart voor als je thuis nog een leuke 5.1 of 7.1 setje hebt staan, als je een 2.1 set hebt is een geluidskaart niet echt van belang.

- Netwerkkaart voor als je van draadloos internet gebruik gemaakt.

- Een lichtere voeding die wat goedkoper is, maar wel modulair is. Dan kan je hoef minder te besparen om andere onderdelen.

- Een stillere/zuinigere Western Digital Caviar Green schijf erin. Of als je meer geheugen wilt, een 640GB schijf erin zetten.

- Een lichte processor koeler zodat de pc wat stiller wordt.

- Nog een goedkope budget monitor van 19" toevoegen.

Dus kies maar, genoeg opties! Of natuurlijk als je volledige assemblage erbij wilt, laat het budget dat toe.

Je zit nu inclusief verzendkosten op zo'n 330 euro.

Verder heb ik het samengesteld bij Azerty. Dit is een goede hardware shop met prima service.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

:D

Mag ik je ten eerste bedanken voor het antwoordt, echt super!! O0

De antwoorden op de eerste vragen:

- assemblage, ik wil het wel proberen, maar voor €50 kan ik het ook laten doen. Ik weet dus eigenlijk niet of ik het zelf zal doen (of kan :-\)

-Randapparatuur heb ik nog liggen en is voor mijn goed genoeg

-OS heb ik ook nog liggen van de vorige pc en anders kom ik er wel aan ;)

-Op zich denk ik niet dat ik een extra videokaart nodig heb, ben eigenlijk alleen van plan om films te downen, te bekijken, net zoals internet/tv streams. Voor de rest wellicht een simpel spelletje.

-320 gb is denk ik wel meer dan genoeg of raad je meer aan?

Nogmaals bedankt en alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 13

• Actief:  

Graag gedaan, als je geen extra videokaart neemt, kan je een lichtere voeding nemen want 460 watt is dan echt voldoende voor de gekozen componenten.

Assemblage is inderdaad rond de 50 à 60 euro. Je bent er dan wel 100% zeker van dat die het doet, aangezien het om aardig wat geld gaat en je geen risico wilt nemen + dat je geen ervaring hebt, het mij verstandiger lijkt dat je toch voor assemblage kiest. Past nog wel in je budget, zit je tegen de 400 euro aan.

Nogmaals herinner ik je eraan dat je wel 64 bits nodig hebt, ik weet niet of je dat ook op je vorige pc had? zo ja, dan is zeker lekker meegenomen. Ik raad dan wel de Vista of Windows 7 versie aan, omdat Windows XP 64 bits een beetje is afgeraffeld. Daarnaast is Windows 7 nu nog "gratis"..

Als je geen games speelt, is het inderdaad niet nodig om een videokaart nemen. Met de geïntegreerde videokaart, kan je makkelijk films en dergelijke afspelen, dat zal niet echt een probleem gaan vormen. Als je bijvoorbeeld Blu-Ray gaat afspelen of HD-films weet ik niet zeker of je dat allemaal met de geïntegreerde videokaart kan, dan kan je kijken naar een goedkope budget videokaart die dat wel kan.

Als je veel download en alles op slaat, is denk ik 320GB te weinig. Als je iets download, en weer verwijderd als je het bijvoorbeeld hebt geïnstalleerd of bekeken, dan is 320GB zat. Je kan voor 17 euro meer, de Samsung Spinpoint F1 640GB aanschaffen, heeft het 640GB, en voor 1TB betaal je zo'n 70 euro.

Dus als je een wat lichtere voeding neemt, kan je zeker voor assemblage gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

Wederom hartstikke bedankt. :)

Aangezien ik het gevoel heb dat je er toch redelijk wat verstand van heb ;)

Ben ik tot het volgende systeem gekomen:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B63197%5D=1&product%5B92111%5D=1&product%5B75337%5D=1&product%5B199874%5D=1&product%5B192535%5D=1&product%5B219782%5D=1&product%5B196142%5D=1&product%5B7517%5D=1

Zoals je gezien heb ik er geen videokaart in gestopt en de voeding aangepast.

Ik ben van plan om de 'gratis' versie van W7 te gaan gebruiken.

Vroeger gooide wat ik bekeken had, er gelijk weer vanaf. Dit ben ik nu ook van plan, dus de harde schijf lijkt me voldoende.

Alleen nog een vraag mbt het moederbord. Is deze geschikt voor upgrade? Ik bedoel voor eventueel meer geheugen zodat ik een aantal jaartjes mee kan?

Wederom bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 13

• Actief:  

Heb de voeding veranderd in een modulaire voeding, dat is beter voor de temperatuur in de kast en airflow.

Het setje geheugen wat er nu in zit is PC2-6400. Als je sneller werkgeheugen wilt, kan je gaan voor PC2-8500. Het moederbord heeft twee DDR2-kanalen dus je kan niet bijvoorbeeld nog een setje van 4GB erbij zetten (heeft ook weinig zin). Dus je kan wel upgraden naar een sneller setje. En 4GB is meer dan voldoende.

Je komt nu op zo'n 380 euro uit inclusief verzendkosten en assemblage. Je kan nog voor iets minder dan 20 euro een mooie processor koeler kopen die stiller is en de processor een stuk beter koelt dan de boxed koeler. Maar als je 380 euro een mooi bedrag vindt, kan je het nu zo laten.

Wacht nog wel even met bestellen, het is altijd wel handig om Tom er even naar te laten kijken.

Na wat kleine aanpassingen, zit je inclusief verzendkosten op € 387,83.

Dit wordt dus de uiteindelijke samenstelling:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B63197%5D=1&product%5B75337%5D=1&product%5B192535%5D=1&product%5B219782%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B94645%5D=1&product%5B208657%5D=1&product%5B92111%5D=1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• 0
  • 13

• Actief:  

Maar wie is Tom?

http://www.duken.nl/component/option,com_smf/Itemid,81/action,profile/u,99

Bekijk maar eens zijn berichten in het hardware board, zegt genoeg lijkt me ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

Ja idd, dat zegt meer dan genoeg ;)

Maar nog even een vraagje:

- qua processor hoor ik ook veel over de Phenom, is deze beter voor de toekomst of maakt het qua prestaties niet uit met diegene die ik nu van plan ben om te kopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 13

• Actief:  

Is qua prestaties wel wat beter dan de Athlon X2. Alleen wel natuurlijk duurder:

http://azerty.nl/producten/zoek?GROEP_ID=915&p_tab=8&v_uitgebreid=off&PAGINA=1&SORTERING=prijs_asc&VERFIJNING_2792[2869]=on&VERFIJNING_2792[40588]=on&presentatie=miniatuur-lijst (even de link helemaal kopiëren, anders doet die het niet ;) )

Als je budget wat omhoog schroeft, kan je gaan voor een Phenom X3. Alleen aangezien het over een budget internet pc gaat, is dat niet echt nodig aangezien je toch haast geen games gaat spelen. Dan merk je het niet heel erg. Dus het is niet noodzakelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

Ok, helder :)

Dan hou ik het mooi bij het oude lijstje

Thanx O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 13

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

De behuizing en harde schijf kunnen nog een schop krijgen, maar verder is het wel OK. Heb je al eens gedacht aan een mATX of zelfs nog kleiner (mITX) systeem? Dat is wat handelbaarder en qua prijs moet het zeker te doen zijn. Geen netwerkkaart nodig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Heb je al eens gedacht aan een mATX of zelfs nog kleiner (mITX) systeem?

Nee, eigenlijk niet.

Maar wat is daar het voordeel van? afgezien van de afmetingen en wat voor een systeem zou je mijn dan aanraden?

Alvast bedankt.

ps. ik dacht dat een netwerkkaart automatisch geïntegreerd is op het mobo :redface:?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 13

• Actief:  

Niets. Vanwege de afmetingen schaffen veel mensen zo'n dingetje juist aan, want, om even wat anders te noemen, een grote kast met veel hardware erin weegt toch al gauw meer dan 12 kilo, met uitschieters van boven de 20. Dat is niet goed meer te tillen, maar zo'n mATX systeempje weegt vaak maar een kilo of 6 tot 8, afhankelijk van hoeveel spullen je erin stopt.

Mocht je dit willen, raad ik aan om de Cooler Master Elite 341 te nemen in combinatie met een BeQuiet 300W voeding. De rest past er dan wel in.

En nee, een wireless netwerkkaart is nooit geïntegreerd. Als je gedraad bent, hoef je geen netwerkkaart meer aan te schaffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Aha ok.

Ik ben gedraad en zo'n netwerkkaart moet ik nog ergens hebben liggen (mocht het ooit zover komen ;))

Nog een laatste vraag, denk ik, zou je in mijn situatie (met budget, het gebruik en geen tweaker) een samengesteld systeem aanraden of een bestaand systeem van een pc winkel of fabrikant?

Alvast bedankt! wederom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 13

• Actief:  

Uiteraard moet je gaan voor zelfbouw. Een fabriekspc is alleen voor mensen die niets van hardware weten en snel een pc in huis willen hebben. Soms zie je nog wel eens een goede aanbieding (Informatique op het moment), maar ook voor zo'n soort pc als jij wilt hebben is zelfbouw veel goedkoper. Ik zou dat ding echter wel zelf bouwen, zo moeilijk is het niet. Zeker omdat je niet al teveel componenten hebt die het assembleren bemoeilijken, zoals een losse CPU koeler.

Dit zou mijn samenstelling zijn:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B218695%5D=1&product%5B206196%5D=1&product%5B192535%5D=1&product%5B200355%5D=1&product%5B219782%5D=1&product%5B196141%5D=1&product%5B201973%5D=1&product%5B57832%5D=1

Flink onder je budget dus, maar voor je doeleinden prima geschikt. Assemblage kan er nog gemakkelijk bij als je geen zin hebt om het zelf te doen of het gevoel hebt dat je het niet kunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Ziet er goed uit :)

Idd netjes binnen het budget. Kan nu zelfs nog een mooie monitor er bij halen.

Dit wordt hem!!!

JFK en Tom hartstikke bedankt voor de zeer goede hulp O0

Ik ga het overigens zelf proberen in elkaar te zetten, dus wie weet tot laters haha ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 13

De componenten zijn gisteren besteld, dus binnen een week hoop ik alles binnen te hebben :)

Ik neem aan dat alle kabels en dergelijke bij de verschillende componenten zit inbegrepen (denk ik nu pas aan ???)

Jullie horen van mijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 13

• Actief:  

Ja alle kabels zitten bij het moederbord. Dus daar hoef je geen zorgen over te maken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k
  • 3 weken later...

Ja hier ben ik weer!!! :)

Ik heb alle spullen binnen en nu ben ik alles in mekaar aan het zetten.

Vol goede moed zet ik power op de PC, maar helaas geen beeld, monitor overigens wel aan gekoppeld:)

Wat kan dit zijn?

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 13

• Actief:  

Al alle kabels gecheckt? Voedingskabel er goed in zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

Volgens mijn wel....

Maar de CPU Fan draait gewoon, maar ik krijg geen beeld op de monitor.

De monitor werkt wel gewoon (getest op hele oude pc)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 13

• Actief:  

Dan heb je toch iets niet aangesloten. Je krijgt totaal geen beeld? Knipperen/branden er nog ergens lampjes of hoor je geluidscodes als de pc aangaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

videokaart goed aangesloten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

Ik krijg geen piepjes te horen wanneer ik op de powerknop druk en de fan aan springt :-\

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 13

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!
  • Recente prestatie

• JaslyGer heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...