Spring naar bijdragen

Probleem met Videokaart


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  144
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11/19/08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken een probleempje met mijn videokaart...

Ik heb een Acer aspire 5610 en ik draai daarop gewoon spellen als Football manager 2009 en Pro evolution soccer 2009.

Nu heb ik de laatste weken het probleem dat het spel om de 2 minuten even hapert

Het probleem zou liggen bij de videokaart, maar hoe kan ik opzoeken welke videokaart ik heb? bij welk kopje van configuratiescherm en hoe kan ik hem updaten?

Graag een aantal suggesties.

Roberto

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 144
  • Reacties 8
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04/19/06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Hoe weet je dat het probleem bij de videokaart ligt? Laggen kan ook te maken hebben met de processor, de harde schijf (vooral als er zo lang tussen het laggen zit) of het geheugen. Anyway, maak even een scan met Everest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  144
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11/19/08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoe weet je dat het probleem bij de videokaart ligt? Laggen kan ook te maken hebben met de processor, de harde schijf (vooral als er zo lang tussen het laggen zit) of het geheugen. Anyway, maak even een scan met Everest.

hoe bedoel je een scan met everest? en kan jij dan zeggen waar het aan ligt?

EDIT: Everest gedownload en nu heb ik hier een print screen van gemaakt?

http://i41.tinypic.com/vhqhky.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 144

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04/19/06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Everest is een programma dat uitleest wat je allemaal in je pc hebt zitten aan hardware. Download hem hier: http://www.downloadonline.nl/load.php?prog=Everest-Home-2.20

Nadat je het programma hebt gedownload en geïnstalleerd, moet je een scan aanmaken en dat doe je door, nadat het programma is opgestart, op Rapport te klikken. Daar zul je ergens "Snel Rapport" zien staan en er zal een venstertje uitklappen als je erop gaat staan. Als je daar op "Platte Tekst" of "Alleen Tekst" of hoe het ook heet klikt, wordt een rapport aangemaakt. Sla dat op je pc op en upload het hier. Dat doe je via "Antwoord" (zoals normaal) en "Extra Opties...".

Voordat je een scan hier hebt geüpload, kan ik niet bepalen waar het aan ligt uiteraard. Ik kan je hoogstens mijn vermoedens geven en dat heb ik ook al gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  144
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11/19/08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

oke ga ik nu ff doen dan


Post Merge: juni 25, 2009, 03:42:16 pm

dit is het rapport

[verwijderd door de beheerder]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 144

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04/19/06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Om je eerste vraag maar te beantwoorden: je hebt een Intel GMA 950 onboard videochip. Je moet het zo zien dat die chip net aan de grafische prestaties van Vista kan voldoen en misschien een standaard spelletje (een voetbalspel kan dus ook nog wel) kan draaien. Aangezien je de problemen nog niet eerder had, kun je nog proberen je schijf op te ruimen en een defragmentatie te starten, dat zal wel enigszins helpen. Reken echter niet op hoge prestaties nadat je dat hebt gedaan, daar is de GPU (videochip) en ook je processor niet snel genoeg voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  144
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11/19/08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Om je eerste vraag maar te beantwoorden: je hebt een Intel GMA 950 onboard videochip. Je moet het zo zien dat die chip net aan de grafische prestaties van Vista kan voldoen en misschien een standaard spelletje (een voetbalspel kan dus ook nog wel) kan draaien. Aangezien je de problemen nog niet eerder had, kun je nog proberen je schijf op te ruimen en een defragmentatie te starten, dat zal wel enigszins helpen. Reken echter niet op hoge prestaties nadat je dat hebt gedaan, daar is de GPU (videochip) en ook je processor niet snel genoeg voor.

gewoon met cc cleaner of grondig opruimen? ik zal de defragmentatie ook starten alleen vind ik het echt gek dat het zomaar ineens kwam? nog nooit verder problemen gehad... Kan ik mijn videokaart btw niet updaten ofzoiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 144

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04/19/06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Met Ccleaner kan, die ruimt alles redelijk grondig op.

De videochip upgraden gaat niet, het is immers een notebook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  144
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11/19/08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

oke Tom heel erg bedankt voor je hulp ik hoop dat het goed komt!

kan en slotje op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 144

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...