Spring naar bijdragen

ik heb hulp nodig bij het samenstellen van een PC

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  23
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

ik heb de hulp nodig van een van de computer expere die er mischien zijn.

ik heb zelf al wat samengesteld de computer is gericht op gamen maar je moet er ook mee in wordt enz. kunnen werken. dit heb ik samengestelt: http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B38842%5D=1&product%5B69096%5D=1&product%5B72677%5D=2&product%5B208860%5D=1&product%5B97110%5D=1&product%5B194111%5D=1&product%5B196174%5D=1

er moet nog een harde schijf in het liefst zo snel mogelijk en minimaal 2 TB intotaal er mogen meerdere harde schijfen in. ook moet er nog werk geheugen in. blue ray schijf moet er in blijven voor films enz.

randapparatuur: beeldscherm 24inch, game toetsenbordt, game muis.

budget is max. 2000,- euro

ik hoop dat er iemand kan helpen. u mag alles aan passen als dat nodig is.

vriendelijke groet lekkereten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 23
  • Reacties 31
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  5247
  • Waardering:   249
  • Actief:  

Met randapp. wil je voor toetsenbord en muis Razor of Logitech?

Logitech €333,20

Razor  €381,21

Als je een Full HD monitor wilt kan je de T240 veranderen in T240HD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 249
  • 5.2k

• Bijdragen:  5918
  • Waardering:   109
  • Actief:  

Moet die worden geassembleerd? (betekent: in elkaar worden gezet + getest)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

doe de Logitech er maar bij heb goede evaring met Logitech

@JFK

nee dat hoeft niet dat lukt mij zelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 23

• Bijdragen:  841
  • Actief:  

Voor het scherm raad ik je deze aan : http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B198747%5D=1 En game toetsen bord g15 en muis g5 van logitech.

gr stefjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 841

• Actief:  

Nog even iets anders,

houd er rekening mee dat er over ongeveer een half jaar DirectX 11 uitkomt. Je kan er nu voor kiezen om één niet al te dure videokaart te nemen, zodat je wat geld overhoudt en later kan upgraden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

dat weet ik daarom zit er twee wat goedkopere kaarten in. beeldscherm ga ik nog even naar kijken wil liever eerst de pc randapparatuur kijk ik zelf wel even

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 23

• Actief:  

@lekkereten4

Het is met monitor meer je eigen smaak van wat je wilt hebben...

En voordat je een scherm koopt kijk altijd eerst in een winkel! Zodat je weet hoe het scherm eruit ziet en of de kleuren wel mooi zijn, anders heb je straks een scherm dat niet mooi is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 249
  • 5.2k

• Actief:  

dat weet ik daarom zit er twee wat goedkopere kaarten in.

Die videokaarten zijn helemaal niet geschikt voor dit budget, en zijn verouderd. Je kan beter kijken naar een HD 4850/4870. Als je dat nog te duur vindt, de HD 4770.

Heb nu (zonder een beeldscherm) dit voor je:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B202033%5D=1&product%5B78979%5D=1&product%5B206807%5D=1&product%5B35578%5D=1&product%5B97107%5D=1&product%5B195565%5D=1&product%5B196104%5D=1&product%5B200769%5D=2&product%5B102042%5D=1&product%5B69096%5D=1&product%5B64931%5D=1&product%5B195961%5D=1

Zit je ongeveer op 1600 euro. Heb je nog ongeveer 400 euro over, om later te kunnen upgraden als je dat wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• 0
  • 23

• Bijdragen:  2725
  • Waardering:   21
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Je kan Vista en Office altijd nog downloaden, dus die is niet perse nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 2.7k

• Actief:  

Een adapter krijg je bij je videokaart!

En bij de kast zitten al leds... (tenzij je nog meer wilt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 249
  • 5.2k

• Actief:  

Je hebt alleen nog koelpasta nodig om je koeler te kunnen monteren:

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/1093/2144/arctic-silver-5-premium-silver-3-5g-thermische-pasta.html

Verder is de kast geschikt. Vista en Office kan je downloaden, maar als je het legaal wilt is dat niet erg. Zou wel dan gaan voor Ultimate. En je hebt nu 32 bits versie genomen, maar je hebt een 64 bits versie nodig om al je werkgeheugen te kunnen benutten. Het is trouwens wel aardig duur (Windows Office en Vista, het is verstandiger om gewoon via nieuwsgroepen een goede Vista en Office upload te downloaden, ben je een stuk goedkoper uit + je houd meer geld over voor later als je wilt upgraden)

Snap alleen niet waarom je voor een VGA Adaptar bent gegaan?

En je vindt de videokaart goed? Of wil je nog liever voor een wat goedkopere gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Pfoe, wat zijn jullie al ver in nog niet eens een uur. Ik zal even commentaar geven op de samenstelling die er nu staat.

1) Vista, maar vooral Office hoeft niet per se, zoals tommigun al zegt. Office is vrij gemakkelijk te downloaden en daar zul je nooit problemen mee ondervinden als je daar een serial invoert. Ik kan me wel voorstellen dat je Vista wilt hebben, maar neem dan niet de versie die je nu hebt, maar deze OEM versie.

2) CCFL's zijn vaak van hele slechte kwaliteit. Ik had er zelf een paar in de kast zitten, maar zodra ik ze uit- of aanzette terwijl de computer aanstond, hield de voeding er mee op en moest ik weer opnieuw opstarten. Dat is geen zeldzaamheid nadat ik dat na ben gaan zoeken, dus ik raad je geen CCFL's aan.

3) De Razer Mamba is wel leuk, maar vind je hem niet een beetje duur? Dat je zo'n budget hebt, betekent niet dat wij het op hoeven te maken door dat soort dingen te kiezen. De Razer DeathAdder ziet er hetzelfde uit, maar dan met een draadje. Voor gamen is het sowieso aan te raden om een gedrade muis te nemen, want er kan wel wat misgaan met de signaaloverdracht. Wellicht hebben ze de grootste problemen daarmee opgelost, maar je betaalt je scheel voor iets wat altijd achter zal lopen op een gedrade muis.

4) Een blu-ray writer. Eigenlijk hetzelfde idee als met de Mamba: ga je dat gebruiken? Zo nee, dan zou ik even kijken naar een blu-ray lezer of een gewone dvd brander. Desgewenst kun je dat allebei nog toevoegen, bays zat.

5) De Antec 1200... Ik heb zelf de kleinere versie staan, de Antec 900. Ik moet zeggen dat ik daar niet zo tevreden over ben, want het inbouwen is een regelrechte ramp en de kast voelt een beetje fragiel aan. De Cosmos S, die JFK in zijn opstelling had gezet, is veel steviger en je kunt er evenveel in kwijt, in tegenstelling tot wat je zelf zei.

6) Als je nog over wilt naar zwaardere videokaarten, bijvoorbeeld als DX11 er is, zou je nu al kunnen investeren in een zwaardere voeding. Je moet 4 PEG connectoren op je voeding hebben om de zware jongens in CFX of SLi aan te kunnen sluiten. Ik raad de Corsair TX850 aan, omdat die niet heel duur is en over alles beschikt wat je nodig hebt. Tri-SLI of drieweg CFX gaat er niet van komen omdat je dan alsnog PEG connectoren en waarschijnlijk ook nog wat power tekort komt, hoewel je altijd nog met omvormertjes kunt gaan werken.

7) Als je echt wilt gaan overclocken, zou je ook kunnen kijken naar iets hoger geheugen en een UD5 moederbord. Sneller geheugen heb je niet per se nodig, maar de meerprijs is zo klein dat je er geen nadeel van zult ondervinden. Ik doel dus op zoiets.

Verder ziet de samenstelling er redelijk netjes uit, al mis ik een opstartschijfje zoals de Velociraptor 150 of 300GB. Dat kan toch wel voor dit budget. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

• 109
  • 5.9k

• Actief:  

• 21
  • 2.7k

• Actief:  

Mooi setje, alleen zou ik de 300GB VelociRaptor pakken, omdat je toch bezig bent met geld uitgeven voor een opstartschijf en dan kan 40 euro er ook nog wel af om de opslagruimte dubbel zo groot te maken. Dan kun je tenminste nog een groot gedeelte van de Program Files kwijt, als het niet de volledige Program Files map is. Dat is altijd handig, want daar kun je al je programma's installeren die snelheid nodig hebben, zoals Photoshop, games en converteringsprogramma's.

Ben je trouwens zeker van die blu-ray brander? Ik zou hem nooit nemen.

@tommigun: een monitor kun je beter apart kopen. Azerty heeft niet zo heel veel keuze en meestal krijg je de verzendkosten er wel weer uit doordat hij bij Azerty veel duurder is dan de verzendkosten je zouden kosten als je hem ergens anders koopt. Snap je wat ik bedoel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ja, ik snap het, maar het merkte me alleen op, dat er nog geen beeldscherm bij zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 2.7k

• Actief:  

Ik bedoelde eerder of je mijn redenatie snapt. :P Ik heb 't nogal vaag uitgelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

van die blu-ray brander maakt niet zo veel uit als hij maar blu-ray kan afspelen en DVD's kan branden. welke atfiseer je dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 23

• Actief:  

Je kunt de LiteOn DH-4O1S nemen, maar die kan niet branden en dan zou je er dus nog een brander zoals de Samsung SH-S223Q bij moeten nemen. Daarom raad ik de LG H20L aan, die wel dvd's en cd's kan branden. De levertijd is ook een stuk korter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

oke iedereen bedankt in dit topic.

ik weet nu genoeg voor de nieuwe computer.

deze week even bestellen. kan ik weer een poosje verder en kan ik me weer eens vermaken met het in elkaar zetten van een computer.

owja die extra adapter was voor een andere computer sorry dat ik hem er bij had gezet.

vriendelijke groet lekkereten4.

(topic mag van mij op slot)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 23

• Actief:  

Houden hem nog even open, voor als je vragen hebt over het installeren van alle componenten. Als dat allemaal gelukt is, kan die op slot ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Actief:  

• 228
  • 500

• Actief:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...