Spring naar bijdragen

Nieuwe pc kopen!

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Hallo,

Mijn moeder wil een nieuwe pc hebben en heeft niet heel veel te besteden, ik denk dat het budget ongeveer 700 euro is. Alleen zij zal zelf niet een hele goeie pc nodig hebben, alleen ik heb hem voor school nodig, en ik heb een normale pc van 300 euro, na 1 week al helemaal traag, dus moet wel een beetje een redelijke computer zijn.:P

Maar nou zat ik even te kijken en ik dacht ik vraag hier even of het een goeie pc is. Ik bedoel de: Acer Aspire M3641 Intel C2Q Q8200 2,33GHz/4GB/640GB dvd/rw VHP.

Is dat een goeie computer als ik wat zwaardere programma's draai zoals sony vegas, limewire, nero. Ik hoef er denk ik niet echt de nieuwste spellen op te spelen, het kan zijn dat ik er een keer een spelletje op ga spelen zoals sims 3 ofzo, maar het is niet echt belangrijk of hij de nieuwste spellen kan draaien.

Een beeldscherm is misschien wel nodig, maar daar maak ik me eerst nog niet druk over, als ik eerst maar een goeie computer vind.

Ik hoop dat iemand mij een goeie pc kan aanraden, want het is eigenlijk wel vervelend dat je elke keer naar je vader moet, om snel even wat op te zoeken:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 772
  • Reacties 30
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  841
  • Actief:  

je kunt ook zelf gaan bouwen veel goedkoper! maar je hebt nu niet persee een beeldscherm nodig? want dan kun je voor dat bedrag een mooie computer maken. maar het ligt er wel aan of je een fabrieks wilt kopen of niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 841

• Actief:  

Ik wil wel zelf bouwen, alleen ik weet niet of dat veel goedkoper is, en dat beeldscherm weet ik niet, ik vind het nog niet echt nodig, dan maar een oud beeldscherm, maar als mijn moeder er een beeldscherm bij wil dan moet dat maar heh, ik zie nog wel even. Maar mijn budget is nu gewoon 700 euro...

Kan jij misschien even een goeie computer, met goeie processor en veel ram geheugen voor me samenstellen, videokaart vind ik niet zo belangrijk. Als ik het zelf doe word het een ding van 2000, tenminste was vorige keer zo. :-\

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 772

• Actief:  

Ik wil het voor je proberen maar ik ben niet hier niet de expert in maar ik kan het wel hoor O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 841

• Bijdragen:  52
  • Actief:  Nooit

wil je een intel systeem of amd systeem

dat zal fijn zijn om het te weten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 52

• Actief:  

Ik heb dit samen gesteld ff door tom of een andere moderator laten controleren mischien is dit wel te veel van het goede maar je kan hier gewoon goed mee gamen je zou ook iets minder kunnen doen en een mooi beeldscherm nemen maar dat is aan jou en ik weet bijna zeker dat dit allemaal wel past. hier de link :http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B35577%5D=1&product%5B35144%5D=1&product%5B82662%5D=1&product%5B92111%5D=1&product%5B102031%5D=1&product%5B83542%5D=1&product%5B56577%5D=1&product%5B86849%5D=1 mischien moet die videokaart iets anders want daar ben ik over aan het twijfelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 841

• Bijdragen:  501
  • Waardering:   64
  • Prestatiepunten:  383
  • Dagen gewonnen:  3
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Zou voor de zekerheid even reactie van JFK&Tom afwachten, dat zijn veteranen op 't gebied van samenstellen.  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 64
  • 501
  • 3

• Bijdragen:  5918
  • Waardering:   109
  • Actief:  

@Stefjuh,

Behuizing, harde schijf en RAM geheugen kan beter.

Je hebt namelijk DDR3 genomen, op een DDR2 moederbord. Dat gaat natuurlijk niet.

Daarnaast heeft de TS aangegeven, dat de PC niet bedoeld is voor zware games, dus een HD 4870 is overdreven, een HD 4770 is meer dan genoeg, en kan je meer uitgeven aan andere componenten, zoals het moederbord.

Maar het is eerst altijd handig om te vragen, of het moet worden geassembleerd, dit houd in of de pc moet worden in elkaar worden gezet en getest door bijv. Azerty of andere winkel waar je de pc bestelt. Want niet iedereen kan een pc in elkaar zetten.

Ik zou zo meteen even zelf wel wat samenstellen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Actief:  

oke, ik zie het ja ik heb op de verkeerde gedrukt bij het geheugen. En ik wist idd dat het overdreven was. Maar ik wilde gewoon even weten wat jullie ervan vonden.

gr stefjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 841

• Bijdragen:  4943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Actief:  

ik zou er een ander moederbord in zetten en de videokaart downgraden.

moederbord: http://azerty.nl/0-849-76961/msi-p45-platinum-moederbord-.html

Videokaart: http://azerty.nl/0-970-101286/sapphire-radeon-hd-4830-graf.html

Harde schijf: http://azerty.nl/8-857-71286/wd-caviar-blue-wd6400aaks-va.html

En ik weet niet of het kwa behuizing ook goed zit, maar ik weet zeker dat Tom en JFK het beter kunnen vertellen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Actief:  

Behuizing was inderdaad ook niet de beste keuze voor dat budget.

De CM 690 heeft daarin tegen een beter airflow en is prima voor dit budget.

Heb nu dit:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B9448%5D=1&product%5B219321%5D=1&product%5B35577%5D=1&product%5B102044%5D=1&product%5B198682%5D=1&product%5B216511%5D=1&product%5B72197%5D=1&product%5B213074%5D=1&product%5B82662%5D=1&product%5B42465%5D=1

Een AM3 systeem met een prima videokaart om nog leuke games te doen. Daarnaast zit er DDR3 geheugen op, wat past op dit moederbord.

Er zit nu assemblage bij + 1 jaar garantie, zonder dit zal je ongeveer op 600 euro zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Actief:  

Denk trouwens dat zo'n systeem niet gaat werken, er moet ook nog een beeldscherm bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Actief:  

mooie samenstelling ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 841

• Actief:  

Denk trouwens dat zo'n systeem niet gaat werken, er moet ook nog een beeldscherm bij.

Dit heeft ze nog niet duidelijk aangegeven, maar als het om een heel oud beeldscherm gaat, ik veel beter om een nieuwe 22" scherm te kopen. Alleen gaat dit wel ten koste van andere componenten.

Dus:

Moet er randapparatuur bij, ja of nee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Actief:  

Je mag ook wel gewoon "hij" zeggen:P

Maar het is wel een heel oud beeldscherm, en ik heb eigenlijk wel toetsenbord, muis en beeldscherm nieuw nodig maar ik dacht als ik daardoor een computer krijg die snel vastloopt moet ook niet, want bij mij lopen de computers nogal snel vast:P Maarja dat ligt niet aan de computer maar meer aan me zelf, want ik heb bij me vader een redelijk goeie pc volgens mij( dell dimension 3000) en die is ook al helemaal traag. Maar het zou handig zijn dat ik er een goed beeldscherm bij kan hebben voor ong. budget van 750 in totaal.

Maar even over de samenstelling, ik heb er verder niet veel verstand van, en ik heb dan ook liever een normale computer, maar als iedereen zegt dat je goedkoper uit bent met een samengestelde heb ik dat toch liever, maarja nog een vraagje: die processor is die beter dan een quad core processor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 772

• Actief:  

dan lopen de prijzen snel op, en een tripel gaat gewoon nog geweldig goed mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 841

• Actief:  

Dus quad is beter dan triple?

Maar ik had eigenlijk nog nooit van triple gehoord dus...

Is triple beter dan intel2 duo dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 772

• Actief:  

Er zijn hier al wel wat systemen samengesteld met een 'amd black' processor, dus ik neem aan dat dat wel goed zit.

low-budget 19" beelscherm

Ik raad je aan om toetsenborden en muizen bij een winkel te kopen om te voelen wat fijn typt en welke muis het beste in je hand ligt. Als je ons al kunt vertellen wat je voor muis en toetsenbord zoekt dan is het prima en kunnen we je hier verder helpen. En heb je ook nog boxen nodig? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Actief:  

boxen zijn niet nodig, heb nog wel ouden liggen volgens mij, en toetsenbord en muis heb ik ook nog wel oude liggen, ik kijk eerst wel of het daar een beetje mee lukt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 772

• Actief:  

Dus quad is beter dan triple?

Maar ik had eigenlijk nog nooit van triple gehoord dus...

Is triple beter dan intel2 duo dan?

De AMD Phenom II X3 720 is een prima processor,

zie ook deze test:

http://tweakers.net/reviews/1142/1/amds-phenom-ii-x4-810-en-x3-720-getest-pagina-1.html

Niet heel veel slechter/beter dan een Intel Q9450 2,66GHz of X4.

Hier nog een uitgebreide review over AM3 processors:

http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZ2psZGKa/AMD_Phenom_II_Socket_AM3_test/2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik zou gewoon lekker een E8400 pakken of, als het budget het niet volledig toelaat, een E7400. Verder is een assemblage + windowsinstallatie overbodig, je bestelt helemaal geen Windows en het is ook niet verstandig om 35 euro extra voor alleen een installatietje te betalen. 6GB geheugen is ook niet nodig, pak lekker een setje DDR2 PC6400 van 4GB.

Ik heb net een pc voor een klant besteld die bestaat uit de volgende onderdelen:

Cooler Master Sileo 500 (CM690 is ook prima/beter)

Cooler Master 460W

Gigabyte EP45-DS3

Intel E7400

4GB PC6400 CL5 van OCZ

Samsung SpinPoint F1 320GB

Sapphire HD4830 (HD4770 is iets sneller)

Samsung SH-S223Q

OCZ Vanquisher

Scythe Kama II Cardreader

Daar zat dan nog een BenQ E2200HD, besteld bij DataByte, bij. Al met al kom je dan op ongeveer 700 euro uit, wat me prima lijkt. Je kunt dus nog een M520 voeding toevoegen en als je wilt een E8400. Wat ook zeker nodig is, is assemblage à 60 euro. Dan is het setje compleet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Verder is een assemblage + windowsinstallatie overbodig, je bestelt helemaal geen Windows en het is ook niet verstandig om 35 euro extra voor alleen een installatietje te betalen.

Dat snap ik niet helemaal, waarom is windows niet nodig volgens jou?? en als ik geen installatie heb moet ik hem dan zelf in elkaar zetten. Niet dat ik het erg vind ik heb zelf ook nog wel windows denk ik, en vind het ook wel leuk om een pc in elkaar te zetten, maar het moet niet te moeilijk zijn...

6GB geheugen is ook niet nodig, pak lekker een setje DDR2 PC6400 van 4GB.

En ik heb denk ik toch liever 6GB want dan loop ik nog minder risico dat hij vastloopt, alleen als het niks uitmaakt en het scheeld veel in prijs, dan kan ik toch beter 4GB nemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 772

• Actief:  

Windows kun je zelf gratis downloaden.

En 4GB geheugen past beter bij je systeem, en geheugen kun je altijd upgraden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Actief:  

Heb je het nu over gewoon legaal downloaden, of illegaal, van bijv. demonoid?

Het maakt mij verder niet uit, maar ik wou het toch graag even weten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 772

• Actief:  

illegaal natuurlijk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  5 leden zijn actief

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!
  • Recente prestatie

• JaslyGer heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...