Spring naar bijdragen

PC kapot

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  78
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hallo allemaal,

2 weken geleden is mijn PC overleden.  :(  :'( :(

Momenteel zit ik achter een Pentium 3, 498MhZ, 512 MB ram.  :redface:

Ik heb 3 korte vraagjes.

1.Is er een manier om mijn oude bak iets op te voeren, zonder iets aan de hardware te doen?

Momenteel kan ik geen eens youtube filmpjes kijken, het geluid is net te doen, het beeld is extreem schokkering.

2.Ik heb een glasvezel verbinding, maar sinds enige tijd zit mijn snelheid rond de 3 Mb/sec, een verlies van 47Mb/sec.

Mijn ISP zegt dat het probleem bij mij ligt.

Kan het dat mijn PC de verbinding langzamer maakt?  ???

3.Ik heb voorlopig geen geld voor een nieuwe PC, maar wat zou ik het beste kunnen kopen voor 150 euro?

Groetjes,

Namtrac Cire  :-[

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 78
  • Reacties 30
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  5918
  • Waardering:   109
  • Actief:  

Waarschijnlijk kan je netwerkkaart, niet zulke snelheden aan..

Het beste is om met dat budget een 2e hands pc aan te schaffen, want samenstellen gaat denk ik niet lukken.

Hier heb je een aantal goede 2e hands pc's:

http://tweakers.net/aanbod/search_results?search_term=&db_aanbod=1&db_vraag=1&cat_id=713&woonplaats=&max_price=150&order_field=prijs&order_sort=DESC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

De snelheid zit trouwens niet 47 MB/s onder wat je zou kunnen hebben, maar 50Mb / 8Mb/MB - 3MB = 3.25 MB/s onder die grens. Eén MB is 8 Mb en de snelheid die de provider geeft is in Mb, dus kun je maximaal 6.75 MB/s downloaden. In de praktijk haal je dat bijna nooit en is 3 MB/s prima.

We zouden ook even een simpel internet-pc'tje kunnen samenstellen, dat kan al voor zo'n 325 euro inclusief assemblage- en verzendkosten. Met die Pentium III bak valt niet veel meer te beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

325 euro is teveel, ik kan momenteel hooguit 150 euro missen.

Ik denk dat ik een tweedehands koop op tweakers of marktplaats, gewoon een simpele Pentium 4.

Bedankt voor de link naar tweakers!

Tom, ik had het niet over MB/sec, was mijn verbinding maar zo snel! ;D

Bedankt voor de reacties, ik kom er later nog op terug.

Groetjes,

Namtrac Cire

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 78

• Actief:  

Ik heb een glasvezel verbinding, maar sinds enige tijd zit mijn snelheid rond de 3 Mb/sec, een verlies van 47Mb/sec.

Dan zit je dus momenteel op 3 Mb / 8 = 384 KB/s? Lijkt me niet, dat is wel heel weinig. Kijk nog even naar mijn berekening, ik denk dat die gewoon klopt en dat je een 50 Mb lijntje hebt met een huidige downloadsnelheid van 24 Mb/s (= 3 MB/s). De kleine b is bit en de grote B is Byte, daar moet je wel even op letten.

Een P4 systeem schiet ook niet zo heel veel op. De volgende pc's zijn het bekijken wel waard:

http://tweakers.net/aanbod/advertentie/163590/amd-x2-4800+2gb2x250gbgeforce-7200gs-256mb-enz.html

http://tweakers.net/aanbod/advertentie/164497/amd-x2-3600-systeem.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Weer bedankt voor je reactie Tom!

Het is echt zo:speedz.jpg

Ik heb net weer naar mijn ISP gebeld, zijn zeggen dat het aan de processor van mijn huidige PC kan liggen.

Ik ga in de komende dagen even een nieuwe PC kopen, bedankt voor de tweaker links, mogelijk ga ik erop in.

Groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 78

• Actief:  

Nou, dat lijkt me niet. Internetsnelheid hangt op geen enkele manier af van de processor, want daar komen de bestanden niet eens. Alleen het proces moet even op gang worden gezet, verder doet de CPU niet zo veel. Helpdesks, ik word er moe van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Helpdesks zuigen inderdaad vaak.  >:(

Mijn broer werkt voor Microsoft Nederland, hij zegt dat het bijna niet aan mijn processor kan liggen.

Jij zegt ook van niet.

Ik vind het zelf ook een vaag verhaal.

Maar op http://speedtest.bbned.nl/ staat op de index:

Here you can test your download speed. The tests are reasonably reliable, but are calculated on your own system by your browser (Mozilla, Netscape or Internet Explorer). The following items can have a negative influence on the test speed:

* Other applications running simultaneously. Close all windows except for this window

* A firewall

* An older computer with a slow processor

* A large number of users (you can see the number of users next to "Number of users online")

Ik hoop binnen een paar dagen een andere PC te hebben, dan zullen we zien waar het aan ligt.

Groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 78

• Actief:  

Ja, hoe ouder de pc, hoe erger het natuurlijk wordt. :P Een pc met een vreselijk oude CPU waarvan de rest van de hardware nog wel ok is, presteert natuurlijk op allerlei fronten slecht, zo ook op deze. Ik denk dat ze een gemakkelijke en begrijpelijke term voor de consument willen gebruiken, onafhankelijk van of dat ook klopt of niet. Helpdesks nemen dat echter klakkeloos over, dus ook zij gaan de mist in. Het ligt dus hoogstwaarschijnlijk aan een ander component in je pc, bijvoorbeeld de netwerkkaart. Ik denk dat je nieuwe pc het probleem niet tegen zal komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Daar dacht ik ook al aan, het kan aan de netwerkkaart liggen, die is ook uit het jaar kruik.

Mijn pa belde me net, ik heb het even met 'm doorgenomen....  ::)

Ik krijg een nieuwe PC!!!  ;D :D ;D

i7, 6 GB RAM, 2 Nvidia videokaarten.

Misschien heb ik 'm morgen al, anders wordt het maandag.

Ik zal laten weten of de verbindingsproblemen zijn verholpen.

Groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 78

• Actief:  

Ik snap je niet helemaal,

eerst zeg je dat maar 150 euro kan uitgeven aan een nieuwe pc. En nu krijg je een pc (waarvan ik dan wel benieuwd naar de daadwerkelijke specificaties) van zeker zo'n 1000 euro, misschien wel niet meer...  :-[

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Bijdragen:  5247
  • Waardering:   249
  • Actief:  

Geld teveel ofzo  :-[

een i7, 2 nvidia kaarten en 6 gb is echt niet gratis :-[

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 249
  • 5.2k

• Bijdragen:  1279
  • Waardering:   11
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

je pa mag ook eens naar mij bellen hoor :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 11
  • 1.3k

• Bijdragen:  841
  • Actief:  

hahaha, is die van je pa zijn werk? En zou ik een lijstje met de preciese specs mogen want hij klinkt behoorlijk interesant?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 841

• Actief:  

Mwa, ligt een beetje aan welke videokaarten er geleverd worden. Als het twee 9600 of 9800 GT GPU's zijn, valt de prijs nog wel mee. Heb je echter twee GTX295's, hoef ik denk ik niet eens te vertellen dat de prijs op meer dan 1500 euro kan uitvallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  841
  • Actief:  

tom, wat is eigenlijk het preciese verschil tussen een i7 en een quad-core?

gr stefjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 841

Ik snap je niet helemaal,

eerst zeg je dat maar 150 euro kan uitgeven aan een nieuwe pc. En nu krijg je een pc (waarvan ik dan wel benieuwd naar de daadwerkelijke specificaties) van zeker zo'n 1000 euro, misschien wel niet meer...   :-[

Zo ingewikkeld is het volgens mij niet.  ::)

Ik heb maar 150 euro over.

Mijn pa veel meer....

Hij geeft me een nieuwe PC.

Mijn pa rules.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 78

Het netwerk probleem is verholpen, toen ik mijn nieuwe PC aansloot was mijn verbinding weer normaal.

Het probleem lag dus wel aan de processor en/of netwerkkaart.  ;D

Iedereen bedankt voor het advies.

Groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 78

• Actief:  

Het netwerk probleem is verholpen, toen ik mijn nieuwe PC aansloot was mijn verbinding weer normaal.

Het probleem lag dus wel aan de processor en/of netwerkkaart.  ;D

Iedereen bedankt voor het advies.

Groetjes,

Mooi het dan is gelukt,

en hoe bevalt de Core i7 systeem je?

Redelijke specificaties?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Actief:  

Specs vast wel, maar je bedoelt waarschijnlijk prestaties. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Ik heb geen i7, ik vond de prijs wat te hoog en wou mijn pa niet op zulke kosten jagen.

De PC die ik wou koste ruim €3000....

Ik heb een gewone kast genomen, Intel Core 2 Duo, E7300, 2,66GhZ, 3 GB RAM, NVIDIA GeForce 9500 GS.

Over een paar maanden krijg ik een behoorlijk bedrag binnen, en dan wil ik een PC kopen met meerdere i7 processors.

Het voordeel is dat de betere PC's dan zijn voorzien van USB 3.

Als je 5000-7000 euro zou uitgeven aan een PC, wat zou je dan kopen?  ???

Groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 78

• Actief:  

Waarom meerdere i7 processors? Dat is nergens voor nodig als je wilt gamen.

En met zo'n bedrag kom je uit op een ultimate pc, Core i7 975, EVGA X58 SLI Classified, GTX 295 etc...

Of te wel, allemaal leuk en aardig, maar als ik jouw was zou ik niet zoveel geld uitgeven aan een pc. Met 2000 euro heb je echt een vette game pc staan waarmee waarschijnlijk wel zo'n beetje alle games op (very) high kunt spelen.

Maar wacht eerst maar tot DX 11, want met deze pc kan je echt nog wel een half jaar zo niet meer vooruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Actief:  

Huh, waar heb je het over? 3000 euro voor een i7 pc? Als ik wil, bouw ik er één voor 800 euro. Meerdere i7 CPU's...? Wat wil je in vredesnaam? Dat past niet eens op een moederbord, of je moet een serverbord (skulltrail) hebben of iets dergelijks...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Waarom meerdere i7 processors? Dat is nergens voor nodig als je wilt gamen.

En met zo'n bedrag kom je uit op een ultimate pc, Core i7 975, EVGA X58 SLI Classified, GTX 295 etc...

Of te wel, allemaal leuk en aardig, maar als ik jouw was zou ik niet zoveel geld uitgeven aan een pc. Met 2000 euro heb je echt een vette game pc staan waarmee waarschijnlijk wel zo'n beetje alle games op (very) high kunt spelen.

Maar wacht eerst maar tot DX 11, want met deze pc kan je echt nog wel een half jaar zo niet meer vooruit.

Ik game nooit dude, dat vind ik ontzettend zonde van mijn tijd.

Ik gebruik mijn PC eigenlijk alleen maar voor web development, daarnaast heb ik 'm vast gekoppeld aan een HD beamer.

Misschien dat ik het erbij laat, ik heb voorlopig eigenlijk geen zwaardere PC nodig.

Als USB 3 uit is zullen i7 PC waarschijnlijk ook wel een stuk goedkoper zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 78

• Actief:  

Er is geen link tussen USB 3.0 en de prijzen van i7. De i7 CPU's gaan de komende tijd alleen nog maar in prijs toenemen, omdat, als i5 uitkomt, de s775 CPU's op een laag pitje worden gezet en i5 de boel overneemt, wat leidt tot een prijsstijging van i7.

Trouwens, zeker als je geen goede GPU nodig hebt, kan ik een i7 pc voor je assembleren die nog geen 700 euro kost. Wat wil je met die multiple-sockets en zo dan? Die bestaan niet eens voor een normale desktop-pc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  5 leden zijn actief

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!
  • Recente prestatie

• JaslyGer heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...