Spring naar bijdragen

Nieuwe/Upgegrade PC

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  3237
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ik wil graag een nieuw pc of mijn pc upgraden zodat ik wat meer games kan spelen, wat meer geheugen heb en om snelheid te winnen.

Ik heb op dit moment het volgende systeen: Acer Aspire X3200 met de AMD Athlon X2 6000+ CPU op een AM2 bord met een nVidia 8200 onboard videochip.

Nu vraag ik me dus af of het verstandiger is om een nieuwe kast te kopen en hier wat nieuwe onderdelen in te bouwen en wat van mijn huidige pc

of

gewoon een heel nieuw systeem bestellen...

Ik heb niet een heel erg hoog budget maar ik sta open voor alle suggesties!

Alvast bedankt,

Bartjuhh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k
  • Reacties 26
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Als je een volwaardig PCI-e slot op je mITX bord hebt zitten, kunnen we best nog wel ergens komen. Het moederbord en de processor kunnen dan worden behouden. De harde schijf en de brander kunnen vast ook nog wel mee. Het geheugen is mij nog niet duidelijk, dat moet je nog even opzoeken. Wat je dan nodig hebt, is een videokaart, voeding en behuizing.

Als je geen volwaardig PCI-e slot op je moederbord hebt, wordt het iets lastiger. Je zou dan kunnen gaan voor een AM2 moederbord, bijvoorbeeld de MSI Neo 3. De processor kan dan worden overgezet, net als de harde schijf en de brander. Het geheugen is dan nog steeds niet duidelijk, je moet de specificaties daarvan sowieso opzoeken. ;) Wat je dan in totaal nodig hebt, is dus een moederbord, videokaart, voeding en behuizing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ok, ik heb meteen al een aantal vragen:

• Wat bedoel je met een volwaardig PCI-e slot op een mITX bord?
  • Heb ik een volwaardig PCI-e slot op een mITX bord?
  • Kan ik mijn on-board videokaat niet behouden?
  • Wat gaat het ongeveer kosten?

Voor de behuizing zou ik graag een ruime kast nemen zodat het goed ventileerd en indien nodig er later nog wat dingen bij gezet kunnen worden.

Van voeding heb ik geen verstand maar ik vertrouw er op dat als jij/jullie een suggestie doet/doen dat het goed en betrouwbaar is.

Voor mijn videokaart wil ik een liever niet te dure maar wel eentje waarmee ik goed kan gamen, niet dat ik alles persé op de hoogste resolutie wil spelen maar wel gewoon te spelen.

Ook zou ik nog wat extra fans in mijn PC willen, ik weet niet wat zoiets kost maar hij maakt op dit moment best wel veel geluid. (komt door de CPU koeler denk ik!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k

• Actief:  

- mITX is de form factor van je moederbord: klein bordje. Het enige formaat moederbord wat in zo'n klein kastje past.

- Je zou die foto even maken, dan kan ik dat zelf beoordelen.

- Nope. Van de prestaties van dat ding wil je toch juist af? 't Is trouwens een chipje op het moederbord, die krijg je er niet eens uit.

- Geen idee, het hangt van de bovenste twee punten af. En van het geheugen, de specificaties moet je even doorsturen. Upload gewoon het volledige Everest-log via "Extra Opties...".

We komen er wel uit. Geloof me, ik kan een veel betere kast en voeding voor je vinden dan die je nu hebt, dus geluid wordt straks het probleem niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ik kan het logje niet als bijlage toevoegen, het bestand is te groot.

Ook kan ik het niet inpakken en uploaden als .rar bestand, wat kan ik doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k

• Actief:  

Dat logje moet je even als .txt (platte tekst) aanmaken en uploaden. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ik heb het bestand maar even gesplitst, het was namelijk al een platte tekst.

Post Merge: juni 05, 2009, 08:25:25 am

Sorry voor dubbelpost, hierbij de foto's van mijn PC

wwn9z5.jpg

[img width=600 height=450]http://i44.tinypic.com/2ahy24p.jpg

[verwijderd door de beheerder]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k

• Actief:  

Wat je daar als uitbereidingsslot hebt, is waarschijnlijk een AGP slot. Ik ben er zeker van dat het geen PCI-e slot is, daarvoor is ie te klein en mist ie een paar pinnetjes. Daarnaast heb je 2 GB DDR2 geheugen met een snelheid die nog wel aanvaardbaar is, dus dat kun je meenemen. Dat houdt in dat je het volgende nodig hebt:

Moederbord

Videokaart

Voeding

Behuizing

Als ik zou moeten kiezen, werd het dit. Inclusief verzending zit je dan op 220 euro. Je kunt bezuinigen op de videokaart, door bijvoorbeeld een HD4650 te nemen in plaats van een HD4770, maar dan bereik je je doel niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ok, bedankt voor deze samenstelling!

Wat zou het gaan kosten als ik mijn werkgeheugen zou willen verdubbelen en hoelang denk je dat ik met het door jou samengestelde systeem vooruit kan?

Ook wil ik graag iets doen aan het geluid wat mijn systeem maakt, wat kost het om een kleine extra koeler op mijn CPU te zetten?

En als laatste vraag; Kan ik alles zelf in elkaar knutselen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k

• Actief:  

Als je het geheugen toch een zetje wilt geven, raad ik een 4GB setje aan, dan geef je de pc een aardige push en geef je niet veel meer geld uit dan aan een 2GB setje. De andere 2GB zou je nog kunnen toevoegen, maar dat is niet nodig.

Een koelertje kost ongeveer 20 euro, bijvoorbeeld deze: http://www.azerty.nl/0-976-88569/ocz-vanquisher-koeler-voor-p.html

Dat is een hele goede koeler, zeker voor die prijs. Het geluidsniveau daalt dan inderdaad, maar je moet wel je oude koeler van de processor afhalen en even wat koelpasta toevoegen. Als het goed is, zit dat bij de koeler. Je kunt nog betere koelpasta halen, Arctic Silver 5 is heel goed en kost slechts 4 euro. Daar kun je langer mee doen dan één keer.

Zelf assembleren gaat, maar als je iemand kent die er ervaring mee heeft, is het handiger. De CPU heb je niet zelf gedaan, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Heb ik nog nooit gedaan nee, de processor heeft iemand voor me gedaan maar ik ken iemand die het al wel eens heeft gedaan, op hoeveel komt het met die RAm en de koeler?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k

• Actief:  

66 euro extra. Ik zal het geheugen ook even linken: http://www.azerty.nl/8-744-34579/g-skill-f2-6400cl5d-4gbpq-gehe.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ah bedankt, ik denk alleen niet dat mijn ouders het goed vinden als ik in één keer € 286,- uit geef, kan ik het misschien in een paar keer doen?

Wat zou jij als volgorde suggesteren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k

• Bijdragen:  501
  • Waardering:   64
  • Prestatiepunten:  383
  • Dagen gewonnen:  3
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Suggesteren? Suggereren?

Post Merge: juni 05, 2009, 05:06:12 pm

lijkt me logischer, kan ook best zijn dat suggesteren normaal nederlands is hoor, maar firefox spellings ding rekent het fout.  ::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 64
  • 501
  • 3

• Actief:  

't Lijkt me verstandiger om het in één keer te doen, want anders zit je straks met dubbele of drievoudige verzendkosten. Mocht je het toch in een aantal keer willen doen, zou ik eerst de kast en voeding aanschaffen, zodat je je systeem daarin over kunt zetten. mITX past wel in een ATX kast, maar het is even klote met inbouwen. Daarna heb je het moederbord en de koeler nodig, zodat je ook de CPU netjes kunt overzetten en de koeler kunt monteren. Vervolgens kun je dan de videokaart aanschaffen, samen met de voeding. Als laatste heb je het geheugen, die kun je zowel bij het moederbord als bij de videokaart bestellen, apart zou ik het niet nemen.

Maar goed, nogmaals: ik raad aan om alles in één keer te doen omdat je dan èn veel goedkoper uit bent èn in één keer het systeem in elkaar kunt zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  841
  • Waardering:   0
  • Actief:  

Maar bart ,

zitten jou geheugen slots niet al vol? want anders zou je er die uit moeten halen en nieuwe inzetten en dat zou vervelend zijn want dan hou je over!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 841

• Actief:  

Het moederbord wordt vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  841
  • Waardering:   0
  • Actief:  

o, sorry niet gezien! Maar ik zou bart eventueel wel willen helpen met assembleren ik woon toch bij hem in de straat en met mijn computer is ook alles goed verlopen O0 Maar het gaat er natuurlijk om wat bart het fijnste vind.

Groetjes Stefjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 841

• Actief:  

Zou ik zelfs graag willen, moeten we een keer voor afspreken,

@ Robin: Ja, ik wist zelf ook dat het fout was maar ik wist niet hoe ik het anders kon forumuleren  :friends: :peace:

@ Tom: Ik ga het er met m'n ouders overhebben, ik hoop dat ik van de zomer kan werken en dan in de zomervakantie de onderdelen aanschaffen en assembleren!

Zou je me een winkelwagentje willen sturen met alles inclusief extra koeler aub!  :friends:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k

• Actief:  

• 228
  • 500

• Actief:  

Heel erg bedankt!

Ziet er allemaal heel mooi uit, één ding wat me opvalt is dat de levertijd van de videokaart maarliefs 14 dagen bedraagt.

En is het verstandig om de CPU koeler nu alvast te bestellen zodat ik eerder van de herrie af ben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k

• Actief:  

De indicatie is 14 dagen. ;) Had ik ook een keer bij mijn bestelling, het product was echter binnen 3 dagen binnen. Lekker laten gaan, hij komt wel. :) Je kunt op de site checken hoe het staat met de levering van je componenten, er staat een vinkje voor elk product wat binnen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

OK, fijn om te weten, krijg ik dan alles tegelijk thuis bezorgt? En wat zijn de verzendkosten?? Zijn er nog dingen waar ik een beetje op kan bezuinigen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k

• Actief:  

Verzendkosten zijn 10 euro en ik heb gelet op goedkopere componenten, maar die zijn er niet. Ja, die waar je ook minder aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ah ok, ben al wat geld apart aan het houden voor deze zaak!

Post Merge: juni 06, 2009, 10:08:48 pm

Zit de geluidskaart ingebouwd het moederbord?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  5 leden zijn actief

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!
  • Recente prestatie

• JaslyGer heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...