Spring naar bijdragen

Nieuwe pc!

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  11
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 11
  • Reacties 20
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Op de koeler na ziet de opstelling zelf er in principe prima uit, maar je kunt hem nog een flinke schop geven met dat budget. Nu ik het daar toch over heb, wat is het precieze bedrag dat je uit wilt geven? Dan kunnen we even verder kijken dan dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Budget is niet zo belangrijk, moet er gewoon weer een paar jaar mee vooruit kunnen.

Wat voor koeler had je in gedachten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 11

• Actief:  

Budget is nogal belangrijk, want als jij een goede game-pc wilt waarmee je ook heel goed kunt videobewerken, ben je nu zo'n 1300 euro kwijt. Dat is toch een flink verschil met de 570 van nu. De koeler kan ik nu nog niet bepalen, dat komt straks. Feit is wel dat de koeler die je in je opstelling hebt staan, niet tot het rijtje beste behoort die je voor dat bedrag kunt krijgen. Dat zijn de Scythe Mugen 2 en de Cooler Master V8 bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Wat ik bedoelde met de opmerking dat budget niet zo belangrijk was is het simpele feit dat ik niet op euro's ga letten als er iets nieuws moet komen. Pc is voor mijn vriendin.

Een paar jaar geleden voor mezelf iets gebouwd met een Asus M2N32 sli deluxe bord, een amd x2 3000, lekker vlot geheugen en een geforce 8800 gts. Voldoet nog steed prima.

Ik wil nu weer zoiets maken en niet de vooruitgang tegenhouden maar ik wil het absoluut ook niet overdrijven. Geen sli opstelingen en of het nu een half uur duurt voordtat een film is omgezet of 3 kwartier maakt ook niet echt uit.

En ik denk dat de snelheidswinst niet echt opweegt tegen de kosten die er tegen over staat

Over de koeler, ik heb ook zitten denken aan de scythe maar weet niet zeker of het in de soprano past.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 11

• Actief:  

O, die snelheidswinst weegt zeker op tegen de kosten, anders hadden ze dat niet met die prijs in de verkoop gestopt. Het gaat er dus om wat je voor de pc uittrekt. Een Core i7 systeem zal perfect voldoen aan de eisen die je hebt, maar ik denk niet dat je het geld er dan voor over hebt.

Een redelijk s775 systeem, wat ik overigens hier ook heb staan, zal je nu zo rond de 700 euro kosten, als je het mij vraagt een prachtig bedrag voor een goede pc. Met de opstelling zoals je hem nu hebt, hol je al achteruit in prestaties ten opzichte van dat budget, terwijl het je toch maar 100 tot 150 euro scheelt.

Al met al zou ik dus een budget van 700 euro in gedachten houden. Als dat ok is, kan ik zo een samenstelling voor je neerzetten. Zoals ik al zei, is het budget echter wel het eerste waar je over moet denken, daarna pas de samenstelling. Ik snap wat je bedoelt met het niet-uitmaken van het budget; je wilt tenslotte toch iets goeds hebben en dan maakt die 50 euro meer of minder ook niet uit, maar met een desktop-samenstelling zit de pc nogal nauw aangesloten met het budget en moet je die gedachte toch een beetje laten varen.

De koeler past trouwens prima. De Soprano is een ATX kast en die heeft absoluut geen problemen met de hoogte van de Scythe. Zelfs niet met de TRUE-120.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Hoi Tom,

Geef mij dan eens een configuratie die jij zou samenstellen op basis van 775.

Wat de koelr betreft ga ik zo ff meten, de soprano heeft nog een koeler ter hoogte van de cpu koeler op de zijwand zitten, zal krap worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 11

• Actief:  

Een fannetje, bedoel je? Die haal je er als het goed is zo uit, mocht dat nodig zijn. De Scythe Mugen II is echter niet zo hoog, het valt nog wel mee. Trouwens, ik zag dat je een CM Elite 335 in je opstelling had staan. Heb je wel of geen kast nodig, vanwege die Soprano?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• 0
  • 11

• Bijdragen:  5918
  • Waardering:   109
  • Actief:  

De 9400 GT is niet zo'n beste kaart. Kan je beter (zoals je in je vorige samenstelling had) de HD 4770 gaan, prima kaart voor zijn budget.

Verder ken ik de voeding niet goed, maar de M520 is ook een prima keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• 0
  • 11

• Actief:  

Er mankeerde nog heel wat aan die opstelling. Een HDD van 500GB bijvoorbeeld, het moederbord, het geheugen... Ik heb hem even aangepast.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B71666%5D=1&product%5B35577%5D=1&product%5B56577%5D=1&product%5B196104%5D=1&product%5B213073%5D=2&product%5B79513%5D=1&product%5B82662%5D=1&product%5B42465%5D=1&product%5B71286%5D=1

Ik heb een goed moederbord neergezet, met mogelijkheid voor CFX. Dat benut ik ook direct, want een HD4770 CFX opstelling is net iets minder sterk dan een GTX280. De HDD heb ik omgezet naar een 640GB schijf die veel sneller is dan de 500GB variant door de hogere datadichtheid. Verder heb je hier een 4GB setje PC-8000 geheugen, 2GB is al heel lang geen optimale keuze meer. Daarnaast heb ik ook nog een goed brandertje neergezet. De kast kun je uiteraard nog aanpassen, maar de CM690 heeft een supergoede airflow en is redelijk goedkoop. Als je een wat meer "spetterende" kast wilt hebben, is de Cooler Master Storm Scout ook een goede optie. De HD4770 past daar gemakkelijk in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Na lang nadenken, veel info ingewonnen wordt het toch een I7.

Heb het volgende samengesteld http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B102171%5D=1&product%5B97107%5D=1&product%5B194111%5D=2&product%5B92843%5D=1&product%5B205720%5D=1

De behuizing wordt een Thermaltake Armor VA8003SWA maar die kan ik 70 euro voordeliger krijgen dan bij Azerty en de voeding wordt een Tagan piperock 700W.

Branders en overige harde schijven heb ik al in bezit.

Wat vinden jullie ervan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 11

• Bijdragen:  2725
  • Waardering:   21
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Hoezo 2 keer het moederbord?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 2.7k

• Bijdragen:  1802
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

Ik zie er maar 1 ???

Maar ik zie wel dat je een aantal componenten vergeten bent.

de brander.

En ik vind het moederbord ook duur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 1.8k

Wat voor moederbord zou jij nemen dan?

En het moet natuurlijk er maar 1 zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 11

• Bijdragen:  4943
  • Prestatiepunten:  100
  • Actief:  

Ik zie er maar 1 ???

de brander.

Moeilijk he, lezen?

Het moederbord is volgens mij gewoon prima. Mooie high-end game-pc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Actief:  

Zal ik maar even commentaar geven? Het moederbord is prima, het geheugen ook en de processor uiteraard ook. Als jij aangeeft dat je al andere harde schijven hebt liggen, is de keuze voor deze opstartschijf goed genoeg, al zou ik wel even willen weten wat voor soort schijven je dan al hebt, omdat je met wat oudere schijven niet goed meer uit de voeten kunt. Je zou de prestaties van de pc daar ongelofelijk naar beneden kunnen halen.

Verder zou je nog steeds die HD4770 kaarten in CFX kunnen nemen, omdat je dan nu even wat meer prestaties hebt en over een tijdje, in het vierde kwartaal of iets later, kunt upgraden naar een DX11 kaart, of meerdere DX11 kaarten in SLi of CFX. Juist daarom is dit moederbord zo geschikt, want hij ondersteunt beide manieren om kaarten samen te laten werken.

Over de voeding ben ik wel te spreken, maar vooral voor als je later DX11 kaarten in SLi of CFX gaat zetten, moet je nu wel alvast bekijken of er 4 PEG connectors aan zitten, of dat het er maar 2 zijn. Als het er 2 zijn, moet je later met omvormertjes lopen kloten, en dat is niet fijn.

Alles bij elkaar ziet er goed uit, al heb je dus nog wat dingetjes om over na te denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  2725
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ik zie er maar 1 ???

de brander.

Dan moet je bij aantal kijken, daar staan er 2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 2.7k

Ik heb nog een WD7500aaks en een maxtor 6v320F0 maar de laatste is denk ik niet zo geschikt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 11

• Actief:  

Die laatste kun je altijd nog als opslagschijf gebruiken. ;) Voor je downloads bijvoorbeeld, of voor Office-bestanden. Dat heeft niet zoveel snelheid nodig, als je maar direct downloadt naar de Maxtor in plaats van eerst te downloaden naar de WD schijf en dan dat over te zetten naar de Maxtor. Dat kost namelijk wel veel meer tijd, omdat de schrijfsnelheid van de Maxtor niet zo heel hoog is. Met downloaden werkt dat anders, daar is de wegschrijfsnelheid meestal veel hoger dan de downloadsnelheid.

De WD schijf is dus nog prima, alleen jammer dat het een 750GB schijf is. Dat zal ik even uitleggen: hoe hoger de datadichtheid, hoe sneller de schijf. Je harde schijf bestaat uit meerdere "schijfjes", platters genaamd. Datadichtheid is het aantal GB per platter. Jouw 750GB schijf bestaat uit 3 platters, dus elke platter kan 250GB aan data bevatten. Met een 640GB schijf zit je al hoger in de boom, omdat die bestaan uit 2 platters van 320GB. Hetzelfde is aan de hand met 1 TB schijven, die bestaan uit 3 platters van 333GB. Nu wil je vast weten hoeveel dat in snelheid scheelt ten opzichte van een hogere cache en/of rotatiesnelheid. Ik kan je vertellen dat dat aardig wat is, een hoge datadichtheid kan ongeveer 15 MB/s op een gemiddelde van 80 tot 90 MB/s schelen. Zeker iets om in je gedachten mee te nemen dus.

Je zou nu kunnen overwegen of je nu niet een opstartschijf van 300GB neemt, om daar je Windows-installatie, spellen en andere programma's die een hoge lees- en schrijfsnelheid nodig hebben op te zetten, of dat je er nog een snelle 320GB, 640GB of 1 TB schijf bij haalt. Ik raad het eerste aan, omdat het prijsverschil tussen de WD VR 150GB en 300GB niet bijster hoog is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  5 leden zijn actief

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!
  • Recente prestatie

• JaslyGer heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...