Spring naar bijdragen

Dual Booten

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  221
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Ik heb Vista op mijn computer. Alleen ik vind XP veel en veel handiger in gebruik. Weet iemand misschien hoe ik kan dual-booten dat ik Vista nog gewoon heb en dat ik Vista op me C: schijf heb en XP op me D: schijf. Mocht het overigens handig zijn; bijde schijven zijn 160 gig.

B.V.D

Max

Post Merge: mei 23, 2009, 06:45:25 pm

EDIT:IK HEB HEM GEDOWNLOAD DUS IK HEB GEEN CD<<<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 221
  • Reacties 29
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  4943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Actief:  

XP moet je met Imgburn op een CD branden, zo langzaam mogelijk om fouten te voorkomen. Daarna moet je de CD in je PC stoppen en opnieuw opstarten, als het goed is komt er tijdens de boot 'opstarten via CD' te staan. Die moet je even enteren. Daarna kun je XP op je 2e partitie installeren. Let op! zorg wel op je het echt op je 2e partitie installeert anders ben je vista verloren! Hier vind je een Engelse tutorial. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Actief:  

Maarre, op mijn D: schijf staan al mijn games en video's enzo. Kunnen die gewoon blijven staan, of moet ik die eraf gooien. Oja, ik heb alleen maar 700mb cd's en weet niet of die goed zijn. Ze zijn van Emtec en dit staat erop: CD-R, 80min, 700mb, 52x..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 221

• Actief:  

Even je games in je C schijf zetten en je kunt gewoon branden op die CD's.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Actief:  

Maar, m'n C: schijf staat al redelijk vol. En ik wil het liefst die games niet verwijderen. Kan ik ze echt niet laten staan?.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 221

• Actief:  

Dat weet ik dus niet zeker :-\ bij mij bleven die wel staan toen ik windows 7 installeerden. Ik zou even wachten tot iemand dit topic ziet die er meer verstand van heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Actief:  

Ok, maar toch heel erg bedankt O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 221

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Je kunt met Schijfbeheer een stukje van één of beide schijven afhalen en daar een aparte partitie van maken. Ik raad je echter wel aan om dan eerst de partities die je nu hebt te defragmenteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

1243158808-40.png

Dat bedoel je?, dat had ik al gedaan voor die tutorial O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 221

• Actief:  

Dat is de uitkomst van het bewerken met Schijfbeheer, neem ik aan. Dan volg je gewoon wat Cancan zegt. Uiteraard bedoelt hij met "tweede schijf" de K: schijf. O ja: nog wel even die partitie formatteren voordat je gaat installeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ja, dat had ik al gedaan. Maar, ik weet niet echt of mijn torrent te vertrouwen is. Er zijn erg veel goede reacties op, maar ook reacties zoals: Mijn geluid doet het niet meer & dat sommige mensen een DLL-file error krijgen. Hier is de link als dat misschien handig is:http://thepiratebay.org/torrent/4357717/Windows_XP_Pro_SP3_Dutch_Genuine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 221

• Actief:  

Ach ja, bij alle torrents zie je wel mensen die problemen hebben. Meestal zijn die snel oplosbaar. Ik heb het zo eens doorgelezen en er zijn heel veel mensen die aangeven dat het prima werkt, dus daar zou ik zelf ook vanuit gaan. Mocht deze versie van XP toch niet werken, dan kun je altijd nog formatteren en een andere uitproberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Oke, bedankt en dan nog mijn 2 allerlaatste vragen;Gebeurt er niks met mijn Vista & Van hoeveel uur of minuten kan ik uitgaan als installatietijd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 221

• Actief:  

Nee. Staat op een andere partitie, je komt niet eens in de buurt van die installatie. Het principe van partities is natuurlijk dat je op een visueel andere schijf installeert. Het is dan logisch dat data dat op de andere "schijf" staat niet wordt aangedaan.

Geen idee, hangt van je pc af. Meestal heeft XP zo'n 40 minuten werk, maar met alle drivers en updates installeren ben je uiteraard wel langer bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Maar, die drivers enz. gaan die gelijk met de installatie of moet ik die zelf opzoeken?. Maar eigenlijk bedoelde ik met of er met mijn Vista niks gebeurd. Als Windows XP nou niet goed is. Hoe kom ik dan terug in Vista?.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 221

• Actief:  

Die moet je allemaal zelf opzoeken. Ik probeerde ook duidelijk te maken dat er met Vista niks gebeurt: je zit niet in zijn vaarwater. Begrijp je dat? Als je je computer opstart, zal een speciaal schermpje je vragen wat je op wilt starten: Vista (1) of XP (2). Standaard wordt (1) opgestart, dus als je niet ingrijpt, wordt in jouw geval Vista opgestart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ja, ik snap je. Alleen bij de tutorial die ik gebruikte. Stond er dat hij automatisch dan XP opstart en dat je met een speciaal proggamtje de Vista bootladder ofzoiets moet repareren :-[.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 221

• Actief:  

Dat hoeft niet. Automatisch start Vista op, omdat die installatie op C: staat. XP staat dan dus op 2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Nu je XP geïnstalleerd hebt, kun je niet meer in Vista opstarten. Om de Vista bootloader te herstellen download en installeer je VistabootPro. Let op, installeer ook .NET als VBP daarom vraagt, anders werkt het programma niet!

Open VistaBootPRO, klik op de Bootloader knop en en selecteer de opties Windows Vista bootloader en All drives. Klik dan op Install Bootloader.

Dat staat bij de uitleg die ik gebruik, dus dat hoef ik eigenlijk niet te doen?. En, als ik opstart, zeg je, start hij Vista op. Hoe moet ik dan in XP komen?.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 221

• Actief:  

Gaat dat over installeren op één partitie of op meerdere? Ik weet namelijk 100% zeker dat je gewoon kunt kiezen waarmee je opstart als je XP op die tweede partitie installeert. Een link naar je bron is ook altijd handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 221

• Actief:  

Het zou zo kunnen zijn dat je niet meer met Vista kunt opstarten, maar dat ligt een beetje aan de situatie. Mocht het inderdaad zo zijn dat dat niet meer lukt, moet je nog een kleine stap uitvoeren: de bootloader herstellen. Dat zorgt voor een speciaal schermpje, en wel die waar ik het al over had. Zo kun je kiezen welk besturingsysteem automatisch moet worden gestart en welke op de tweede (en derde, vierde, enz) plaats staat. Dat is dus exact de stap die beschreven staat in de tutorial op vistabits.nl, dat klopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ok, dus even samengevat.

1.Vrije ruimte maken voor XP  GEDAAN

2.Defragmenteren  GEDAAN

3.XP installeren    NOG NIET GEDAAN

4.Als ik kan kiezen welke ik moet opstarten hoef ik niks te doen met dat programmatje

en doen wat jij zei

5.Als ik niet kan kiezen, gewoon wel die stap doen?.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 221

• Actief:  

Niet defragmenteren, formatteren. Dat is belangrijk voor de installatie, want als de ruimte niet is geformatteerd, kan er niet worden geïnstalleerd. Je kunt formatteren door met je rechtermuisknop op de partitie (K:) te klikken en op "Formatteren..." te drukken. De rest klopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ja, dat bedoelde ik :s.

Maarre, heel erg bedankt voor al de hulp jij ook cancan jullie zijn toppie O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 221

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  5 leden zijn actief

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!
  • Recente prestatie

• JaslyGer heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...