kva Geplaatst Mei 15, 2009 Bijdragen: 4 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 05/15/09 Status: Offline Actief: Nooit Delen Geplaatst Mei 15, 2009 Gisteren tijdens het opstarten van mijn laptop (DELL Inspirion) werd het scherm (bijna) zwart. Als je goed kijkt, zie je nog enige afbeeldingen en je kunt ook gewoon inloggen en programma's gebruiken. Met een ander beeldscherm aan mijn laptop was de laptop (alleen op dat scherm) goed te gebruiken. Het eerste scherm tijdens opstarten met het Dell logo was telkens ook gewoon goed zichtbaar. Na enig zoeken, dacht ik te vinden dat je hem in veilige modus kunt opstarten. Ik vermoedde namelijk dat het een software probleem was, omdat het scherm bij opstarten nog wel gewone zichtbaarheid had. Helaas is nu ook al bij opstarten het eerste scherm (DELL en Intel logo) slechts 0,01 sec zichtbaar waardoor met die modus niet te valt te werken (immers alles is zo goed als zwart). Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 4
svenholtman Geplaatst Mei 15, 2009 Bijdragen: 2055 Waardering: 5 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 1 Lid sinds: 01/15/09 Status: Offline Actief: November 28, 2020 Leeftijd: 34 Delen Geplaatst Mei 15, 2009 klinkt stom maar is t misschien niet zo dat je backlight gewoon uitstaat?? moet je even die blauwe knop (fn knop) en dan f5 (dat is bij mij backlight) Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 5 2.1k 1
Jacob Geplaatst Mei 16, 2009 Bijdragen: 731 Waardering: 2 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 11/06/08 Status: Offline Actief: December 25, 2014 Leeftijd: 28 Delen Geplaatst Mei 16, 2009 heb ik ook bij een oude laptop waar de accu en stekker kapot zijn als je laptop ff te wijnig stroom krijgt word je beeld zwart maar kun je nog wat dingen vaag zien dus moet je je stekker ff controleren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2 731
kva Geplaatst Mei 27, 2009 Bijdragen: 4 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 05/15/09 Status: Offline Actief: Nooit Auteur Delen Geplaatst Mei 27, 2009 @svenholtman: Bedankt voor het meedenken. N.a.v. je reactie heb ik inderdaad de backlights geprobeerd, maar mocht niet baten. @jacobf16: ook jij bedankt voor je reactie. Ik heb het met een andere adapter geprobeerd, maar ook dit hielp niets. Nu zou het natuurlijk nog qua stroomvoorziening in de laptop kunnen zitten, maar daar ben ik totdusverre nog niet aan geweest. @all: ik heb ook nog geprobeerd een nieuwe driver te installeren, maar ook dit leidde tot niets. Ik heb na enige dagen totaal zonder laptop gezeten te hebben, nu overal waar ik met de laptop werk een extra beeldscherm geplaatst, maar dit is duidelijk niet de oplossing. Ook het terugsturen heeft weinig zin volgens mij want hij is inmiddels ca 3,5 jaar oud. Iemand nog ideeen hoe dit op te lossen? Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 4
Tom Geplaatst Mei 27, 2009 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Mei 27, 2009 Dit soort beeldschermpjes kunnen ook gewoon overlijden. Als een aparte monitor wel werkt, is er niets meer wat je voor hem kunt doen. Het beeldscherm heeft het nog net niet opgegeven, maar dit geeft wel aan dat er iets flink mis is in de overdracht van signaal of stroom. Als je weet waar je dat ongeveer kunt vinden, zou je kunnen proberen de stekkertjes wat aan te drukken, aangezien het daaraan zou kunnen liggen. Verder denk ik niet dat we met softwarematige problemen te maken hebben, het plotsklapse 'uitvallen' geeft dat al aan. In dat geval kunnen wij je niet verder helpen dan te zeggen dat je nog even naar de stekkertjes kunt kijken en even de rest van de hardware kunt controleren, iets anders valt er denk ik niet aan te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
kva Geplaatst Juni 2, 2009 Bijdragen: 4 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 05/15/09 Status: Offline Actief: Nooit Auteur Delen Geplaatst Juni 2, 2009 beste Tom, dank voor je reactie. Klinkt niet zo goed. Zal inderdaad nog kijken welke stekkertjes ik zou kunnen aandrukken, misschien dat dit nog helpt. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 4
Tom Geplaatst Juni 2, 2009 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Juni 2, 2009 Ja, dat is het enige wat je nog kunt doen. Van het weekend heb ik toevallig ook nog iemand bij me gehad van wie zijn notebookbeeldscherm was overleden, daar is gewoon niks aan te doen. Repareren kan, maar vaak ben je dan rond de 300 euro kwijt en is het verstandiger om een nieuwe notebook aan te schaffen. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie