Spring naar bijdragen

Ondertiteling aanpassen

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  9
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hallo,

Ik heb geprobeerd ondertiteling aan een film toe te voegen en hem vervolgens te branden met ConvertXtoDVD, met de handleiding die op deze site staat. Het ging prima, hoewel het wel verschrikkelijk lang duurde. Maar, de ondertiteling loopt niet gelijk met het gesproken woord in de film. Is dit ook aan te passen in het programma?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 9
  • Reacties 13
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

Gast angel_creek

Nee, maar als je een DVD met DivX ondersteuning hebt, hoef je niks met ConvertXtoDVD te branden. En dan gaat echt veel en veel sneller. En dat kan je volgens mij niet veranderen want het converten duurt altijd zo lang. En het licht ook een beetje aan je processor snelheid volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 0

• Bijdragen:  5918
  • Waardering:   109
  • Actief:  

Hallo,

Ik heb geprobeerd ondertiteling aan een film toe te voegen en hem vervolgens te branden met ConvertXtoDVD, met de handleiding die op deze site staat. Het ging prima, hoewel het wel verschrikkelijk lang duurde. Maar, de ondertiteling loopt niet gelijk met het gesproken woord in de film. Is dit ook aan te passen in het programma?

Nee niet in het programma zelf, wel met dit programma:

SubSync.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

Het wordt er niet makkelijker op zo. Bij iedere oplossing die ik probeer te vinden heb je wel weer nieuwe software nodig en dat is dan natuurlijk weer software met een watermerk o.i.d. erin, etc.

Het moet toch makkelijker en sneller kunnen. Hoe doen jullie het?

Ik heb nu dus een film of .avi formaat die ik wil branden met een .srt ondertitelbestand. Wat is nu volgens jullie en meest eenvoudige methoden?

Alvast bedankt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 9
Gast angel_creek

SubSync, dan als data cd branden met nero, en dan afspelen op een dvd speler die DivX ondersteund.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 0

En dat werkt met een .avi bestand of moet ie dan alsnog eerst geript worden? En als ik hem als data CD wil branden, moet dit dan met een CD-R of DVD-R schijf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 9

• Actief:  

Bij de manier van TikTak moet je DVD-speler wel DivX bestanden ondersteunen.

Dit is mijn manier.

Met SubSync kijken of de ondertiteling goed loopt (hier zit helemaal geen watermerk in), zo niet dan kan je dat gemakkelijk instellen met SubSync. Dit is zo gedaan.

Dan als je dat hebt gedaan dan start je ConvertXtoDVD op en dan selecteer je het .avi bestand en het .srt bestand (als je een watermerk krijgt, moet je even een serial invoeren, kijk op www.serials.ws of anders wil ik je wel een paar toesturen).

Converteren duurt ongeveer één uur (ik heb niet zo'n snelle PC), maar dat komt doordat hij hoofdstukken moet aanmaken, ondertiteling erin moet branden, menu moet aanmaken, en omzette naar DVD bestanden.

Daarna brand die het allemaal op een DVD'tje. Handleiding: http://www.duken.nl/content/view/429/5/

Een andere manier is zoals TikTak zegt, maar dan moet je DVD-speler wel DivX ondersteunen en heb je geen hoofdstukken dus kan niet door skippen, je hebt geen menu, en misschien ondersteunt je DVD-speler geen ondertiteling, dus dan doet je ondertiteling het ook niet.

Veel andere andere manieren zijn er niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

Ok, bedankt.

Het synchroniseren van de ondertiteling is ook gelukt met SyncSub. De Serial voor convertxtodvd werkte, dus als het goed is nu geen watermerk meer.

Heb nu alles weer overnieuw ingesteld en m'n pc is nu bezig het hele spul om te zetten. Dit gaat waarschijnlijk weer een lang verhaal worden (ook een lange film), maar ik laat uiteindelijk weten hoe het is gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 9

• Actief:  

Ok mooi dat het tot zover is gelukt, maar hoe lang duurt het converteren bij jouw dan? Een uur is toch wel te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

1 uur.....was het maar waar. Ben nu ongeveer een uur bezig en volgens convertxtodvd duurt het nog twee uur :-X Het is een film van 2,5 uur en nou is m'n pc ook niet de nieuwste meer, maar dit duurt wel erg lang allemaal. Nog tips....? O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 9

• Bijdragen:  1802
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

Zoals ik weet is convertx to dvd exht wel de snelste dus :-\

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 1.8k

Ok, het is gelukt. Film ziet er goed uit en de ondertiteling klopt!! Ik ben echter wel drie uur verder..... :-[ Dat moet anders kunnen. PC maar eens opschonen en helpt het als ik de DVD niet opdeel in allerlei menus en hoofdstukken? Die gebruik ik eigenlijk toch nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 9

• Actief:  

Menu aanmaken en hoofdstukken indelen gebeurt automatisch.

Maar kan je anders nog even de specificaties van je PC doorgeven? Want 3 uur is wel erg lang. Maar in ieder geval wel fijn dat het gelukt is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k
  • 4 maanden later...

• Bijdragen:  2
  • Actief:  

Wat is dit toch een geweldige site!!!

O0 :friends: :peace:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 2

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...