Spring naar bijdragen

Externe harde schijf probleem

Gast Vlutje

Aanbevolen reactie

Gast depyromaan

Ik heb pas een externe harde schijf gekocht van LACIE(1TB), ik kon deze eerst niet geinstalleerd krijgen omdat ie geformatteerd moest worden, maar dit is toch gelukt ;D, maar nu als ik de computer opstart is mijn pc heel traag(hij loopt ook heel vaak vast) en als ik de externe hardeschijf aanklik loopt ie (ook)vast, ligt dit aan hoe ik hem geinstalleerd heb, of aan mijn instellingen?

Mvg,

Niels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 0
  • Reacties 11
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Je hebt hem waarschijnlijk niet volledig of verkeerd geformatteerd (FAT32 ipv NTFS) of hij wordt op het moederbord niet zo goed gepakt (USB). Je zou dus eerst even kunnen kijken wat het effect is van USB unpluggen, stroom voor 5 minuten van de pc af, pc weer aan en dan USB van de externe HDD er weer in is en mocht dat niet werken, dan even bekijken of de schijf inderdaad geformatteerd is in NTFS formaat. Zo niet, dan zou ik dat nog even doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500
Gast depyromaan

Ik weet zeker dat ik hem op NTFS formaat heb geformatteerd(veel bestanden van 2GB+), maar ik heb hem ge-snelformatteerd, omdat gewoon formatteren het niet deed, maakt dit veel uit?

Ik zal het even proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 0

• Actief:  

Dat hoort niet uit te maken, maar wie weet heb jij een hele rare externe HDD. Nee, even zonder gein: dat hoort het niet te zijn. Je zou het voor jezelf nog kunnen bevestigen door even normaal te formatteren, wat hoogstens een paar minuten zou moeten duren, maar ik weet bijna zeker dat je die optie weg kunt strepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500
Gast depyromaan

Ik heb de externe harde schijf eraf gekoppeld, en nu loopt hij niet meer vast, maar nu heb ik haast geen geheugen meer op mijn pc, moet ik met de externe harde schijf terug naar de winkel, of bijv. mijn pc formatteren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 0

• Bijdragen:  2725
  • Waardering:   21
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Heb je USB1.1 poorten of USB2.0 poorten op je PC zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 2.7k

• Actief:  

Als 'ie het weer normaal doet, kun je hem gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  841
  • Waardering:   0
  • Actief:  

Ik had Idd ook een keer snel geformateerd toen deed de pc ook raar maar toen heb ik het nog een keer normaal gedaan en toen was het over een beetje raar want dat hoord eigenlijk niet uit temaken??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 841

• Actief:  

Dat hoort zich allemaal te resetten als je de stroom er voor 5 minuten uithaalt. Zo niet, probeer dan andere USB poorten. Je hebt twee varianten, maar het is me even ontschoten welke dat exact zijn. In ieder geval kun je de andere variant proberen als de ene niet werkt. Daarom raad ik aan even alle andere USB poorten af te lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...