Spring naar bijdragen

van WPA naar WEP

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  720
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

hallo,

Wij hebben al een tijdje Internetplusbellen van KPN, met een WPA beveiliging. Omdat ik met mijn DS op WiFi wil moet ik de WPA beveiliging veranderen in WEP omdat de DS alleen WEP pakt.

In het boekje van KPN staat dat we met de installatie CD kunnen instellen dat het WEP word. Maar we hebben de installatie cd nog nooit gebruikt en moet ik hem nog installeren. Als ik dit doe geeft hij steeds

aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden, waardoor de installatie niet verder kan. Ik kan mijn WPA pas in WEP veranderen als hij geïnstalleerd is, wat dus niet lukt.

Nu is mijn vraag: weten jullie hoe ik op een andere manier mijn WPA in WEP kan veranderen of hoe ik de installatie toch kan voltooien

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 720
  • Reacties 5
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  314
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik weet niet hoe dat moet omdat ik zelf altijd WPA gebruik. Ik raad je aan om een nieuw wifi kaartje te kopen (kost niet veel) en die is veel sneller en ondersteund WPA, tegenwoordig an iedereen namelijk makkelijk door WEP beveiliging heen komen...

mvg,

Bram

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 44
  • 425

• Bijdragen:  709
  • Actief:  

voor zo ver ik weet is wpa toch dat je bij de router op een knopje meot drukken en dan bij je pc maar als dat fout is login je in je router (192.168.2.1 of 192.168.0.1) dan ga je bij beveileging verandere je wachtwoord type van wap naar wep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 709

• Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  314
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

voor zo ver ik weet is wpa toch dat je bij de router op een knopje meot drukken en dan bij je pc maar als dat fout is login je in je router (192.168.2.1 of 192.168.0.1) dan ga je bij beveileging verandere je wachtwoord type van wap naar wep

WPA is de beveiliging(een van de soorten die er zijn) en die zorgt ervoor dat er niemand in kan komen (behalve de eigenaar met een code) maar WPA is wel vrij nieuw, en niet alle wifi kaartjes ondersteunen het. Maar degene die je tegenwoordig voor een paar euro koopt hebben het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 44
  • 425

• Bijdragen:  720
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

mijn vader heeft gister weer naar KPN gebeld. Nu was er wel iemand die de WPA daar in WEP kon veranderen. Daarna moesten we de beveiligingsinstellingen op onze computers veranderen van WPA naar WEP, maar dit lukt niet want WEP staat er niet bij. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

groetjes en alvast bedankt  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 720

• Bijdragen:  709
  • Actief:  

je moet dan eerst de router settings veranderen dan verbinding maken drukken dan kan je wep kiezen volgens mij,

maar downgraden van beveileging raad ik niet aan zeker niet.

ik zou eerder zo'n ding voor je ds kopen das wat beter vind/denk ik

Tim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 709

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...