Spring naar bijdragen

Vragen: Nieuw bij DC++!

Gast Maiden

Aanbevolen reactie

Hallo mensen, ik heb een paar vraagjes voor jullie. Ik ben pas sinds 2 dagen op DC++ en ik weet ondertussen hoe ik het downloaden moet starten, maar heb toch nog wat vraagjes.

Ik ben Kazaa en BitTorrent gewend. Bij deze 2 programma\'s kon je halverwege de download gewoon afsluiten en de volgende dag weer verdergaan. Ik deed dat dus ook met DC++, maar kwam er vandaag achter dat dat schijnbaar niet werkt. Ik moest weer helemaal opnieuw beginnen. Doe ik iets fout, of is dat serieus zo? Ik las namelijk ergens dat je niet zomaar uit de hub moet gaan als je aan het downloaden bent, dus heb op \'close connection\' geklikt. Maar dat zal wel het probleem zijn, of niet? Moet ik voortaan gewoon de hub sluiten als ik de pc tijdelijk wil uitzetten tot de volgende dag ofzo? (heb namelijk woon/slaapkamer in 1 en pc maakt nogal wat lawaai, dus als ik wil slapen moet ie echt uit.)

Met BitTorrent haalde ik soms (niet vaak, maar heel af en toe wel) snelheden tot 200/300 kb/s. Als ik nu met DC++ download krijg ik tussen de 20 en 50 kb/s. Waarom is dit, en hoe kan ik die snelheden precies omhoog krijgen? Sta trouwens als passive, moet geloof ik wel (ik weet \'t niet, maar volgens die jongen die \'t voor me instelde moest dat bij mij), ik weet niet of dat iets uitmaakt.

Kun je een bestand altijd maar van 1 persoon downloaden? Want bij Kazaa/BitTorrent waren er meerdere personen, zodat het downloaden door kon gaan als de ene persoon offline ging... Is dat hier ook zo, of moet je echt wachten tot die ene persoon er weer is?

Moet ik persé eerst in een bepaalde hub om files te kunnen zoeken? Of kan ik ook een algemene \'search\' starten voor een bepaald bestand, en dat ie dan gewoon alle users uit de \'public hubs\' lijst die het bestand hebben, neerzet. Zo ja, hoe doe ik dat dan? Want nu moet ik 1 voor 1 alle hubs af om te kijken of iemand in die hub dat bestand heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 0
  • 2 weken later...
  • Reacties 4
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• 4 weken later...

een van de punten bij DC++ is dat het aantal Mb/Gb dat jezelf vrijgeeft ook mede bepaald hoe snel je download is!!, gaat het downloaden dus te langzaam kijk dan of je nog mappen met bestanden hebt! die natuurlijk niet prive zijn!!!!!!

heb erzelf niet zo\'n last van ik share ongeveer 100 Gig dus.........

DC++ is een lastig programma om te beginnen,

dit zijn makkelijkere proggies!

alternatieven zijn: Kazaa--> virus en inbraak gevoelig

limewire, edonkey, bearshare--> redelijk traag en geen super kwaliteit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 0
  • Oud-beheerder

• Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2934
  • Prestatiepunten:  25044
  • Dagen gewonnen:  265
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

eagles schreef:

een van de punten bij DC++ is dat het aantal Mb/Gb dat jezelf vrijgeeft ook mede bepaald hoe snel je download is!!, gaat het downloaden dus te langzaam kijk dan of je nog mappen met bestanden hebt! die natuurlijk niet prive zijn!!!!!!

heb erzelf niet zo\'n last van ik share ongeveer 100 Gig dus.........

DC++ is een lastig programma om te beginnen,

dit zijn makkelijkere proggies!

alternatieven zijn: Kazaa--> virus en inbraak gevoelig

limewire, edonkey, bearshare--> redelijk traag en geen super kwaliteit!

En daar haalt eagle de woorden uit me mond :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...