Spring naar bijdragen

Waarom slaat mijn externe harde schijf niets op?

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hallo allemaal!

Ik heb toch wel een dringende vraag.

Gister heb ik een 500Gb externe harde schijf van Tosiba gekocht.

Ben daar gelijk mee aan de slag gegaan, maar toen ik vanmorgen alles aanzette en de externe schijf (op mijn pc J genoemd) aanklikte duurde het erg lang voordat deze gevonden was en tot mijn grote verbazing stonden wel de mappen op de schijf, maar deze waren leeg!

Mijn pc draait op Windows XP Service pack 3 versie 2002.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet veel verstand heb van pc's en ik al heel blij was dat hier in Jip en Janneke taal gesproken word.

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 3
  • Reacties 7
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  1091
  • Waardering:   7
  • Dagen gewonnen:  2
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

zat er een cd bij om iets te installeren?

zat er een handleiding bij?

probeer eens een afbeelding te kopiëren-plakken. geeft hij dan een foutmelding?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 7
  • 1.1k
  • 2

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Waren de mappen al niet leeg toen je ze kopiëerde? Dat lijkt me een stuk aannemelijker dan dat de bestanden ineens verwijderd zijn. Misschien maakt dit het gemakkelijker: hoe lang duurde het voordat alle bestanden op schijf stonden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Ja de mappen waren vol, staan muziek bestanden op.

Als ik deze op de J schijf probeer te openen loopt mijn pc vast.

Het was een beetje afhankelijk van de grootte van de bestanden hoelang het duurde voordat alles overgezet was,maximaal 5 minuten bij een groot bestand.

Ik heb een oudere versie van Windows XP, kan het daar aan liggen?

Post Merge: maart 08, 2009, 05:27:54 pm

Het is een plug and play systeem.

Er zit een handleiding bij en een cd met meer uitleg.

Onlangs ook nieuwe USB poorten laten plaatsen, heb nu 2.0 wat een vereiste is bij onder andere deze externe harde schijf.

Ook heb ik geprobeerd de schijf van FAT 32 om te zetten naar NTFS wat niet lukte.

Kan iemand me daar ook mee helpen of is dit niet nodig omdat de bestanden meestal niet groter zijn dan 4Gb?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 3

• Waardering:   228
  • Actief:  

Kortom: je hebt nogal een oude pc... Als je nog met FAT32 werkt en je USB 1.1 had (of hebt, want je kunt niet zomaar 2.0 poorten plaatsen), dan zal je pc misschien al wel een jaar of 8 zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  87

+-5 jaar voor usb1.1, daarna was er zeker weten al 2. Enne, @Tom : je kan voor een paar euri een pci-kaartje met een stuk of 4 usb-2.0 poorten halen....

FAT32 kan je nu nog gebruiken, het is niet nodig dit om te zetten naar NTFS. Veel geheugenkaartjes zijn FAT, en ook een redelijk aantal mp3-spelers e.d.

Waar je even naar kan kijken is of je pc nog wel de schijfletter J mapt naar je externe schijf. Het zou best kunnen dat je pc nu een andere letter heeft toegewezen! De beste manier om dit te checken is terwijl je pc aanstaat de externe schijf overnieuw te verbinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 87

• Waardering:   25
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

hier staat hoe je FAT32 kan om zetten naar NTFS http://www.duken.nl/component/option,com_smf/Itemid,81/topic,21296.0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

De cardreader die ik heb is ook een 2.0 usb poort, die doet het gewoon.

Daarvoor heeft er eigenlijk nooit een aansluiting gezeten.....

Als ik nu mijn harde schijf aanzet krijg ik een klein kader (verkenner) waarop de tekst: automatisch afspelen staat.

Daarop verschijnt een lopend balkje en ik zie alle bestanden die op de externe schijf horen te staan.

Als dit klaar is krijg ik een verkenner scherm, waarop ik dan de keuze bestanden openen aanklik.

Daarna loopt de schijf "vast" en krijg ik niets geopend.

Ook is daarna mijn taakbalk enige tijd kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 3

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!
  • Recente prestatie

• Tux ging een rang omhoog
      Samenwerker
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...