Spring naar bijdragen

Afspelen DVD met los ondertitelingsbestand

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Weet iemand hoe ik een DVD kan afspelen met een los ondertitelingsbestand? Ik heb een DVD met daarop alleen Engelse ondertiteling. De Nederlandse ondertiteling heb ik als srt-bestand op het net gevonden. Met Videolan lukt het me niet om dit klaar te krijgen. Kan ook nergens hier antwoord vinden. Een ingewikkelde omweg lijkt me om de DVD eerst te rippen en dan het AVI of MPEG-bestand te openen in Videolan, dan kan ik wel een los ondertitelingsbestand erbij inlezen. Maar ik hoop dat er een simpeler oplossing is. Alvast dank voor de reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 3
  • Reacties 7
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  3532
  • Leeftijd:  53

Hallo,

Een dvd (map VIDEO_TS) voorzien van ondertiteling is erg lastig. Inderdaad, een avi met .srt subs omzetten naar VIDEO_TS is makkelijker.

Deze handleiding geeft aan hoe je de dvd en je ondertiteling samen kunt voegen: http://www.extradvd.nl/html/ondertiteling8.htm

Met VLC zou je de film wel moeten kunnen kijken met je subs. Bij het tab invoegen kun je het ondertitelspoor selecteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 3.5k

He Michiel,

Dank voor je reactie. Het probleem bij Videolan is dat hij geen losse ondertiteling kan inlezen (srt-bestand) bij een DVD. Wel bij AVI en andere videobestanden. De optie zit wel in Videolan, maar bij het aanklikken hiervan, gebeurt er niks. Op andere forums (oa van Videolan) vind ik hetzelfde probleem, maar helaas nog zonder simpele oplossing. Het is voor mij ook alleen maar bedoeld om de DVD met (Nederlandse) ondertiteling te kunnen bekijken (ipv Engels dat er standaard onder zit), ik wil er niet zelf een nieuwe DVD van maken met Ned. ondert.

Groet,

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 3

• Bijdragen:  1091
  • Waardering:   7
  • Dagen gewonnen:  2
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ok het enige wat u dan hoeft te doen is wat Michel zei.

op VLC Media Player de film afspelen,

als u er ondertiteling bij wil doen selecteert u: Invoegen, ondertitelingsspoor en dan klikt u uw ondertiteling aan.

O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 7
  • 1.1k
  • 2

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

is het niet gewoon mogelijk om de subs er los bij te doen en dan met de subtitel knop van je afstandbediening te selecteren ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

Bedankt Kaasbroodje en Michiel voor de reacties, maar het helpt me nog niet:

Michiel: jouw optie had ik geprobeerd, maar werkt niet, omdat VLC niets doet als ik bij het spelen (of vooraf) een ondertiteling wil kiezen.... Ik kan de optie kiezen, maar er gebeurt niks mee.

Kaasbroodje: jouw suggestie begrijp ik niet. Wat bedoel je met bij de DVD doen? Ik heb een bestaande DVD en een los ondertitelingsbestand, die twee wil ik samen kunnen kijken. Ik wil dus niet een nieuw bestand maken/DVD. Ik kijk de DVD op mijn pc, weet niet wat je bedoelt met een ondertitelingsknop op een afstandsbediening, in mijn geval kan dat in ieder geval niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 3

• Bijdragen:  1157
  • Waardering:   9
  • Prestatiepunten:  50
  • Actief:  

Kaasbroodje: jouw suggestie begrijp ik niet. Wat bedoel je met bij de DVD doen? Ik heb een bestaande DVD en een los ondertitelingsbestand, die twee wil ik samen kunnen kijken. Ik wil dus niet een nieuw bestand maken/DVD. Ik kijk de DVD op mijn pc, weet niet wat je bedoelt met een ondertitelingsknop op een afstandsbediening, in mijn geval kan dat in ieder geval niet.

Hij bedoelt gewoon een DVD maken die NL ondertitel erbij voegen en dan op TV icm DVD-speler te kijken. En dan dus met je afstandsbedieningen je subs selecteren.

Maar volges mij wat jij wil kan uberhaupt niet (ik heb link van michiel niet bekeken)

Als het wel kan: zal het in de link van Michiel staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 9
  • 1.2k
  • 1 maand later...

• Bijdragen:  19

bij sommige dvd spelers pakken lossen srt ofte wel lossen subtitles.

even zoeken of het  bij jou ook werkt.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 19

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...